Wat doe ik verkeerd?

Met het najaar op de stoep is het slecht motorverkopen. Dat geldt niet alleen voor jou, dat geldt voor elke motorverkoper.
De meeste wachten toch de winter af en als het op kopen aankomt zal dat volgend voorjaar zijn.
Je hebt dus nog een hele winter om te poetsen.
 
Lijkt me idd geen verkeerde fiets en al helemaal niet als je naar de prijs kijkt. Gemiddele Fazer van dezelfde BJ. liggen qua prijs redelijk hoger.
 
Ja Noweakness, dat dacht ik ook. vandaar dat ik jullie hulp ingeroepen heb.
Ik ben al een beetje aan het poetsen.
Waarvan ik eigenlijk vondt dat de nieuwe koper dat maar moest doen.
Kan die lekker de hele winter zijn ding doen, heeft ie volgend jaar een glimmende motor.
Maar helaas lijkt dat niet zo te gaan. Poets ik hem zelf, rij een wintertje door, zet er een uitlaat op en dan is ie in het voorjaar duurder!! We zien wel. Wel fijn om op deze mannier even wat feedback te kunnen krijgen.
 
Ook even mijn visie:

-62.000km --> dat is een hoop (enkel psychologisch)

-"Het uitlaatspruitstuk moet vervangen worden" --> oei, dat klinkt duur. Paar honderd euro om te vervangen? --> 1600 wordt 1900 euro totaal?

Tja, dan is het dus 1900 euro voor een motor met 62.000km uit 2001. Qua prijs ook niet eens zo duur denk ik, maar voor een paar honderd euro meer heb je er eentje met de helft minder aan km's ... ?

Maar voor een handig iemand die het zelf kan verhelpen is ie denk ik best interessant.


Oh, en ik heb verder nooit op motorshopper gekeken, maar kijk wel eens hier op het forum in de verkooprubriek. Dus adverteer ook elders :Y
 
1. motor goed poetsen, met nadruk op goed!

2. ketting smeren en spannen (kan thuis gedaan worden, kost minder dan 10 euro)

3. zelf een nieuw ruitje erop zetten, is te doen (ook als vrouw zijnde :+)

4. opnieuw aanbieden
 
Ja Noweakness, dat dacht ik ook. vandaar dat ik jullie hulp ingeroepen heb.
Ik ben al een beetje aan het poetsen.
Waarvan ik eigenlijk vondt dat de nieuwe koper dat maar moest doen.
Kan die lekker de hele winter zijn ding doen, heeft ie volgend jaar een glimmende motor.
Maar helaas lijkt dat niet zo te gaan. Poets ik hem zelf, rij een wintertje door, zet er een uitlaat op en dan is ie in het voorjaar duurder!! We zien wel. Wel fijn om op deze mannier even wat feedback te kunnen krijgen.


Motor verkopen is net zoiets als een huis verkopen.
Je moet er alles aan doen om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken.

Trouwens, als je deze kwijt bent, waar ga je dan op rijden?
 
Ik heb momenteel een storing aan mijn evenwichtsorgaan.
Dus de komende maanden even niet. Daarna wou ik eigenlijk weer eens iets anders.
Wat weet ik nog niet.
 
Ik heb momenteel een storing aan mijn evenwichtsorgaan.
Dus de komende maanden even niet. Daarna wou ik eigenlijk weer eens iets anders.
Wat weet ik nog niet.

Hoi Chantal,

Maak tijdens je herstel weer een prima fiets van je Yamaha, en om eerlijk te zijn is het best een leuke en fijne motor :)

Sterkte verder :Y

Gerard
 
Laatst bewerkt:
Ik heb momenteel een storing aan mijn evenwichtsorgaan.
Dus de komende maanden even niet. Daarna wou ik eigenlijk weer eens iets anders.
Wat weet ik nog niet.


Mocht je interesse hebben in een Honda CBF600 uit 2006,
laat het dan even weten.
Dan kunnen we wellicht beide kanten op regelen. :)
 
Ik denk, als je niet alleen de topkoffer eraf haalt, maar ook het koffer systeem je gelijk een ander volk aanspreekt. De fazers spraken mij af en toe ook wel aan, maar dat systeem zou mij afschrikken. 't Maakt m veel minder sportief
 
Ik denk, als je niet alleen de topkoffer eraf haalt, maar ook het koffer systeem je gelijk een ander volk aanspreekt. De fazers spraken mij af en toe ook wel aan, maar dat systeem zou mij afschrikken. 't Maakt m veel minder sportief

Fazer is ook erg geschikt voor woon-werk,
en dan is een topkoffers best handig.
 
Ik heb vorig jaar mijn mooie blauwe Fazer 600 uit 2001 verkocht. Heeft echt maanden te koop gestaan en echt niet omdat de motor en/of foto's niet goed waren.

De Fazer is toch wel een motor die iemand moet "willen" rijden. Daarbij heb ik gemerkt dat de blauwe kleur ook een "love it / hate it" kleur is. Je moet dus net iemand treffen die op zoek is naar die blauwe kleur (of er geen barst om geeft wat voor kleur hij heeft)....

Gewoon ook een kwestie van geduld hebben !!

Veel succes met de verkoop in ieder geval !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan