Wat doe je aan een slecht wegdek?

Firstreverse

Die hard MF'er
2 dec 2002
282
0
Castricum
Nou, melden bij de beheerder...

Bij ons in Castricum hebben ze laatst een deel van het wegdek vernieuwd. Bovenlaag geschraapt en nieuwe laag er overheen. Mooi nieuwe asfalt 8-) .
Binnen een week vielen in de bocht de gaten in die nieuwe bovenlaag. Geen kleine gaatjes, nee gaten waar je niet omheen kon (letterlijk). De bocht nemen zonder door deze gaten te rijden was onmogelijk geworden :X .

Afgelopen week hebben ze deze gaten weer opgevuld... met bitumen |( .
Nu liggen er hele plakken spekglad bitumen in de bocht waar je niet om heen kunt. Dus wat doe je? Je belt de wegbeheerder (de provincie in dit geval).

Wat schetst mijn verbazing? Ze waren gisteren al bezig met een brander. Ik kon niet zien wat ze aan het doen zijn en ben er daarna ook niet meer langs geweest. Maar ik vermoed dat ze de bovenlaag weer zacht hebben gemaakt en misschien wat split in hebben gestrooid. Dan hoeven we maar een dag te wachten tot de losse restjes split eraf gereden zijn en we hebben weer een stroeve bocht :} .

Hulde voor deze snelle actie van de provincie.
 
Nou, melden bij de beheerder...

Bij ons in Castricum hebben ze laatst een deel van het wegdek vernieuwd. Bovenlaag geschraapt en nieuwe laag er overheen. Mooi nieuwe asfalt 8-) .
Binnen een week vielen in de bocht de gaten in die nieuwe bovenlaag. Geen kleine gaatjes, nee gaten waar je niet omheen kon (letterlijk). De bocht nemen zonder door deze gaten te rijden was onmogelijk geworden :X .

Afgelopen week hebben ze deze gaten weer opgevuld... met bitumen |( .
Nu liggen er hele plakken spekglad bitumen in de bocht waar je niet om heen kunt. Dus wat doe je? Je belt de wegbeheerder (de provincie in dit geval).

Wat schetst mijn verbazing? Ze waren gisteren al bezig met een brander. Ik kon niet zien wat ze aan het doen zijn en ben er daarna ook niet meer langs geweest. Maar ik vermoed dat ze de bovenlaag weer zacht hebben gemaakt en misschien wat split in hebben gestrooid. Dan hoeven we maar een dag te wachten tot de losse restjes split eraf gereden zijn en we hebben weer een stroeve bocht :} .

Hulde voor deze snelle actie van de provincie.
Je bent wel héél enthousiast over deze actie he...
 
Zij die zanikken over neerlands wegen moeten een een dagje in de belgische ardennen gaan rijden.Wel effe je off-road meenemen.

Hulde aan nederland voor de staat van het wegdek. :}
 
Zij die zanikken over neerlands wegen moeten een een dagje in de belgische ardennen gaan rijden.Wel effe je off-road meenemen.
het is hier inderdaad niet beroerd maar als je net over die ene kutplek op je bek gaat baal je er toch wel van......
 
Zij die zanikken over neerlands wegen moeten een een dagje in de belgische ardennen gaan rijden.Wel effe je off-road meenemen.

Hulde aan nederland voor de staat van het wegdek. :}
Kijk op de A1 Holten -> Hengelo maar uit dan. Eerste stukje is erg bagger (rechter rijstrook met name). Zitten gewoon gaten in de weg. Gelukkig tegen de vluchtstrook aan, maar je zal er maar doorheen rijden B|
 
Hier betreft het wel meerdere gaten van ong. 50*50 cm. :X in de bocht en volgestopt met spiegelgladde bitumen. Je had die boel in de regen moeten zien glimmen. Je kon je haren er in kammen :r .

Maar zoals gezegd: Volgens mij hebben ze het gisterenavond aangepast. Ik zal vanmiddag eens langsrijden en zien.
 
Hier betreft het wel meerdere gaten van ong. 50*50 cm. :X in de bocht en volgestopt met spiegelgladde bitumen. Je had die boel in de regen moeten zien glimmen. Je kon je haren er in kammen :r .

Maar zoals gezegd: Volgens mij hebben ze het gisterenavond aangepast. Ik zal vanmiddag eens langsrijden en zien.

Doe voorzichtig.

8-)
 
Helaas. Er heeft wel een auto stil gestaan in de bocht, maar die heeft waarschijnlijk alleen de situatie beoordeeld :Z .

Er zijn nog geen aanpassingen verricht... :X .
 
De gemeente van te voren aansprakelijk stellen voor de schade die je kan oplopen...

Wij hebben ook zo'n weg in Den Helder (schootenweg voor de locals) Daar donder je zowat van je fiets af door de wasborden en kuilen e.d.
 
Tja wat vinden jullie van het laatste stuk van de A9 richting Alkmaar?
De rechterrijstrook net voorbij Akersloot, op het rechte stukk voordat je het 100km stuk in rijd. Het lijkt wel of je motor een stuiterbal word zo slecht is die weg. En ook als je daarna in de bocht van de flyover zit richting HHWaard, stuiter je zowat van je fiets af. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan