Wat doe je als je een andere motorrijder tegenkomt

wil een zx6r!!!

Die hard MF'er
25 jun 2005
808
1.397
België
Ik heb het niet over een andere motorrijder kruisen en dan naar mekaar :W
Maar wanneer je mekaar op dezelfde rijstrook tegenkomt, bv aan een rood licht.
Ga je naast die vreemde motorrijder staan, blijf je er achter, maak je een praatje, etc. ?

Tijdens het avondritje vandaag iemand op een zx-6r tegengekomen die aan een stoplicht stond, dus gelijk er langs gaan staan. Mooi kort ff staan praten aan het stoplicht, daarna wat samen rijden en dollen. Daar word je toch vrolijk van om motorrijder te zijn, beter dan enkel in zo'n koekblik zitten en de hele wereld buiten de voorruit permanent te haten, zoals de meerderheid van de blikkers zich gedraagt lijkt het |(

Andere keren blijf ik ook wel achter iemand staan, of haal die in. Hangt er vooral van af of die andere motorrijder ongeveer dezelfde rijstijl heeft of niet. Als het iemand traag is of een gek die alleen maar scheurt, dan haak ik af.

Hoe zit het bij jullie?

Als je in de wildernis staat vragen ze in het Engels of je ook de TET aan het rijden bent.
Geen dagelijks iets overigens 😉
Met oordopjes in wordt het normaliter niks.

Ik zat laatst in mijn helm lekker mee te brullen (en zo'n soort bovenlichaam-dans te doen zoals alleen maar blije motorrijderts met muziek in hun helm dat kunnen) met "oe- oe- oehoerend hard!" toen ik zag dat er, vooraan bij een rood stoplicht, een andere motor naast me was komen staan.

Hij keek me van opzij een beetje bevreemd aan.

De beslissing moest snel vallen... Double or nothing?

Het werd double. Ik kijk hem vol in zijn gezicht aan, klap kordaat mijn systeemhelm open, trek mijn beste Lee Towers blik, en schreeuw: "Zie gingen OE! OEHOE OEHOE! OE! OE! OEREND HARD!"

De man op de andere motor schoot in de lach, stak zijn duim op, en keek weer vooruit.

Zoiets.

Ik zat laatst in mijn helm lekker mee te brullen (en zo'n soort bovenlichaam-dans te doen zoals alleen maar blije motorrijderts met muziek in hun helm dat kunnen) met "oe- oe- oehoerend hard!" toen ik zag dat er, vooraan bij een rood stoplicht, een andere motor naast me was komen staan.

Hij keek me van opzij een beetje bevreemd aan.

De beslissing moest snel vallen... Double or nothing?

Het werd double. Ik kijk hem vol in zijn gezicht aan, klap kordaat mijn systeemhelm open, trek mijn beste Lee Towers blik, en schreeuw: "Zie gingen OE! OEHOE OEHOE! OE! OE! OEREND HARD!"

De man op de andere motor schoot in de lach, stak zijn duim op, en keek weer vooruit.

Zoiets.
Je kan wel stellen dat jij oe-oerend hard zong?

Het is net als met dieren: heb je dezelfde (soort) motor, dan kan er nog wel eens even kort gebabbeld worden.
Kom ik daarentegen met mijn Aziatische plastic avontuurfiets aankakken naast een ploffende baard met dik achterwiel en jarretelaandrijving dan bevechten we elkaar tot de dood erop volgt. Of tot het verkeerslicht groen wordt. Whatever comes first.

Maar serieus... Wat doe je als je elkaar tegenkomt? Het hangt er natuurlijk maar net vanaf wie je tegenkomt, maar het wordt uiteindelijk meestal of vechten of neuken, en als het een harley-rijder is meestal allebei.

Maar serieus... Wat doe je als je elkaar tegenkomt? Het hangt er natuurlijk maar net vanaf wie je tegenkomt, maar het wordt uiteindelijk meestal of vechten of neuken, en als het een harley-rijder is meestal allebei.

Dit is puur hypothetisch en zal nooit voorvallen in het echte leven

a) Als jezelf een harley nadert ga je onderuit over het oliespoor dat erachter loopt. Resultaat: je haalt 'm niet in
b) Een harley zal jou niet kunnen inhalen want die moeten constant stoppen om onderdelen op te rapen.

:+

Steek even duimpje omhoog of knik even. Ik ga geen praatje maken, want ik wil wel snel weg zijn zodra het licht op groen springt. Ik wil geen koekblikkers ophouden ook. O-)

Daarnaast heb ik oordoppen in en muziek, dus praatje maken is sowieso lastig. En ja ik hoor het overige verkeer en hulpdiensten wel prima. ;)

Hoe zit het bij jullie?
Had deze avond nog een mooi voorbeeld van hoe het er bij mij dan aan toegaat:

Ik sta voor het stoplicht / kom aanrijden en sta dan in eerste instantie schuin achter de andere biker.
Die ander krijgt door dat ie gezelschap heeft middels zn spiegel of blik opzij, waarna met de helm (hoofdknik) of een opgestoken hand gegroet word.
Normaliter kijk je dan weer voor je, wachtende op groen zoals rossi/verstappen.
Het moment erna word er door de ander weer mijn kant op gekeken.
Ditmaal taxerend, voorkant van motor (je ziet a.d.h.v. de helm m van voorwiel naar achterwiel kijken, waarna de blik kort blijft rusten op het oog aan het stepje voor de passagier, waar bij de meeste motoren een uitlaat aan bevestigd zit.

Hierna gaat het vaak een van de twee kanten op:
1 - het word groen; dus ik ben al weg voor ie doorheeft dat het tijd is om het gas open te trekken.
2 - we staan er nog even, en klinkt het; ´elektrisch??´ waarna diens mening over stekkermotoren middels een duimpje omhoog/glimlach, of een norse blik en snel weer voor zich uit kijken ge-uit word. :)

Terug
Bovenaan Onderaan