Wat doe je als je een andere motorrijder tegenkomt

Meestal kruip ik vooraan en een knikje met mijn helm. Laatste keer, vorig jaar, kroop ik vooraan bij een motoragent die een zwarte AMG meenam ter controle op de parkeerplaats. Hoi gezegd en gedag weer terug, bovendien sprintte ik als eerste weg…. :]

Als een motorrijder voordringt en ook eerder dan ik weg wil rijden als ik al vooraan sta bij een stoplicht, negeer ik hem maar omdat ik de neiging heb om hem van zijn motor te schoppen. Vuile aso´s.

Als een motorrijder voordringt en ook eerder dan ik weg wil rijden als ik al vooraan sta bij een stoplicht, negeer ik hem maar omdat ik de neiging heb om hem van zijn motor te schoppen. Vuile aso´s.
Dan ben jij te laat ;)

Net doen of je weg wilt rijden, dan rijdt hij keihard door rood.:+

Gelukkig praat er niemand wanneer ik stilsta, met die oordoppen zou diegene moeten schreeuwen. Overigens zit ik meestal zodanig in m’n eigen wereld dat ik alleen zwaai. En het graag daarbij laat. Heb ook niet vaak meegemaakt dat iemand langer dan 200m meerijd, nooit eigenlijk.

Soms gaan ze ook zodanig staan, dat ik zelf niet meer als eerste weg kan rijden.
In Amsterdam gaan niet alleen scooterrijders, maar ook bezitters van adventure bikes, zo dicht achter-naast je rijden dat ik op het laatst toch maar even opzij ga. Dan gaan ze op `mijn` plekje rijden, zonder auto´s ervoor in te halen. Bij stoplichten lijkt het ook vaak om een soort misplaatst bewijs van superioriteit te gaan, zelfs als ze in de bochten ervoor en erna enorm inferieur blijken te zijn.

Gelukkig praat er niemand wanneer ik stilsta, met die oordoppen zou diegene moeten schreeuwen. Overigens zit ik meestal zodanig in m’n eigen wereld dat ik alleen zwaai. En het graag daarbij laat. Heb ook niet vaak meegemaakt dat iemand langer dan 200m meerijd, nooit eigenlijk.
Rij je zo hard 😱?

Da's een beetje van het zelfde dat je daar op sommige plekken beter niet langzaam met een geblindeerde auto langs een groepje negers Afro-Americans kunt rijden.

[edit]: Aangepast na klacht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als er bijv. twee stroken voor rechtdoor zijn en ze daartussen door naar voren rijden zoals bij het filefilteren, oke.
Maar over de strook voor links/rechts naar voren en dan zodanig staan dat je bij groen niet weg kan voordat zij het doorhebben, vind ik gewoon ronduit asociaal (naast dat t niet de bedoeling is).
Het is dan nog prima te doen, zolang ze maar opletten en gewoon weg zijn bij groen.

Heb het al meegemaakt (zowel ingeblikt als met de motor) dat je dan vooraan staat te wachten op groen.
En dat iemand dan over de voorsoorteerstrook voor afslaand verkeer de rij blikjes achter je voorbij rijd, en dan over de stopstreep, schuin pontificaal voor je voorwiel gaat staan.
Maar dan bij groen niet wegrijden, want dat schermpje in de hand/telefoonhouder is belangrijker...
Met de motor zwier ik er vlug langsheen, maar ingeblikt kun je hooguit toeteren naar dat soort lieden.

Ik heb geleerd, helemaal vooraan horen de HD's zich op te stellen.
Dat zou algemeen gebruikelijk zijn.

:+
Dan kun je achter ze rijden en de onderdelen die ze verliezen voor ze oprapen. Erg sociaal! :+

<Edit> @Rutgergr heeft deze grap al gemaakt, gelieve alle :haha: reacties naar hem toe te dirigeren. Eerst verder lezen, Lert ...

🤓

Terug
Bovenaan Onderaan