Wat doe je bij rood licht?

barbara

Die hard MF'er
18 nov 2002
362
0
breda noord-brabant
Ik kom regelmatig slecht afgestelde stoplichten tegen. Daar bedoel ik mee dat ik op mijn motortje kan wachten tot de benzine op is, en dan blijft dat p****licht nog rood, zelfs als er bij geen enkel ander stoplicht op de betreffende kruising verkeer staat. Of er moet een auto achter me komen staan, die worden wel door de sensor opgemerkt. Van een aantal 'vaste' stoplichten weet ik over hun mankement en als ik de overige verkeersstromen drie keer voorbij heb zien komen ga ik door rood(dan komen ze niet voorbij hè).

Gelukkig weet ik mijn e-mailweg inmiddels ook te vinden en mail ik lustig naar betrokken gemeenten over mijn bevindingen. En ja; dat heeft succes! De gemeente Breda heeft al stoplichtsensoren anders afgesteld voor mij! (en mijn motor). En als de stoplichten niet onder hun beheer vallen, mailen ze mijn probleem gewoon door naar de verantwoordelijke stoplichtafsteller!
Alleen de gemeente Drimmelen wil niet luisteren. Die laten al anderhalf jaar lang slecht afgestelde, tijdelijke!!!, stoplichten staan op een plek waar het totaal niet meer nodig is. Deze stoplichten zijn dan ook regelmatig kapot...

Dus; mailen jullie ook, of blijf je stug door rood rijden?

Misschien handig om het mail adres van gemeente drimmel te geven en de locatie... kennen we ff de MF SPAM CREW inschakelen })

Mailen! zijn ook al paar stoplichten mede voor mij opnieuw afgesteld. :)
Maar een e-mail adres van gemeente drimmelen zou niet slecht zijn. })

Dus; mailen jullie ook, of blijf je stug door rood rijden?

Ik kom het weinig meer tegen, maar anders rijd ik stug door rood.

Wellicht kom ik het zo weinig tegen, omdat ik niet zo ver van de gemeente Drimmelen woon en alles door jou al is aangepast :o

Heb het ook even bij de MAG gemeld! (misschien moet ik met mijn gemeente-contacten ook maar bij de werkgroep gaan... ;) )

" Tijdens de werkzaamheden aan de Terheijdensebrug zijn er tijdelijke stoplichten geplaatst ter hoogte van de milieustraat, carpoolplaats en tankstation Karremans/Donkers in Terheijden. De werkzaamheden aan de brug zijn inmiddels al lang afgerond, maar de stoplichten staan er nog steeds.

Ze zijn slecht afgesteld, vaak moet je wachten voor rood terwijl er geen ander verkeer is, en regelmatig zijn de stoplichten helemaal defect. Blijkbaar roept dit bij mensen die de stoplichten regelmatig passeren enige irritatie en laksheid op. Zelfs als mijn licht op groen staat is het gevaarlijk te gaan rijden, omdat er negen van de tien keer nog een auto of vrachtwagen door rood geknald komt.
Wachtrijen zijn onnodig lang, wat slecht voor het milieu én de verkeersdoorstroming is. Het ontbreken van een rijstrook voor rechtsafslaand verkeer naar het tankstation/milieustraat en de verwaarloosde tijdelijke uitstraling van de stoplichten maken het er allemaal niet veiliger en logischer op." :]

Afstappen en met de fiets aan de hand over het voetpad naar de overkant lopen :P

Onee, ik rij door als ik het zat ben.

Of een stoplicht jouw motor detecteert is heel erg afhankelijk van het formaat van de motor. Het minimale motortje wat ik nu heb, wordt ook regelmatig niet opgemerkt door de detectielussen.

Ik rij dan gewoon door en hoop dat de detectielus voor de roodlichtcamera net zo beroerd staat afgesteld als die van het verstoplicht.

Als je een sportfietsje hebt met een onderkuip, kan je een plaatje staal onderin leggen. Deze detectielussen werken namelijk op verandering van het magnetisch veld (afhankelijk van de hoeveelheid ijzer en de afstand van het ijzer tot de lus).

:]

P.s. Ik zal de MAG eens plagen voor de afstelling van wat verstoplichtjes hier in de buurt.... :)

mijn zzr1100 wordt tot nu toe ALTIJD opgemerkt door de sensoren, maar mocht het anders zijn dan zou ik doorijden. Toch vraag je je af he, stel nou dat er eenflitser staat. wat dan? is de boete dan aanvechtbaar?

MAzzl,

Roland

Of er moet een auto achter me komen staan, die worden wel door de sensor opgemerkt.

Hieruit maak ik op dat je voorbij de detectielus rijdt, wellicht is het verstandig
om je motorblok boven de lus te zetten, de detectie werkt nl. via een verandering in een magnetisch veld zoals hierboven reeds vermeld.

Dr zijn van die stoplichten die je als je broekzak kent en die op een overzichtelijke kruising staan, in dat geval wil ik soms nog weleens gas bijgeven als hij oranje wordt om vervolgens door rood te gaan. }) Dit is dus Ckr niet slim laat het ook geen advies zijn, maar anders sta je zoo lang voor de kat zijn k.. te wachten en daar is het net ff te zeldzaam mooi weer voor in nederland. Over het algemeen op een uitzondering na stop ik netjes voor rood.

Je heb toch ook van die magneetjes die je onder je motor kan hangen om de lussen te activeren :? je moet toch wat als je een puppy-fiets heb he :+

de MAG heeft een meldpunt voor stoplichten die niet reageren op motoren. Even kijken op http://www.mag-nl.org/.

En wel specifiek hier: http://www.mag-nl.org/verkeer/meldpunten.htm.
Nog een reden om lid te worden, doeoeoeoeoeoeoen.

Soms kan je ook vriendelijke medeweggebruikers, in blik, wenken om op de sensor te gaan staan, al levert dit nog wel eens misverstanden op :? :? . Maarja, om je rbw B te halen lijkt het er soms wel op dat het noodzakelijk is dat je schoenmaat hoger is dan je IQ, en dit geldt al met engelse/amerikaanse maatvoering :? :?

Heb zelf ook problemen gehad dat het stoplicht niet op groen springt, ik heb toen zo'n magneetje aangeschaft en alles springt nu op groen. :]

Hieruit maak ik op dat je voorbij de detectielus rijdt, wellicht is het verstandig

Nope, was me al eens uitgelegd. Lag echt aan de afstelling want nu doen ze het wel....Metalen plaatje is goed idee!

Btw: MAG belde net al terug dat ze de gemeente hebben gebeld met het probleem. Gemeente zou kijken of ze iets aan de afstelling kan doen. Tevens legde "De Gemeente" uit dat de stoplichten niet alleen geplaatst zijn voor de werkzaamheden, maar ook wegens een dodelijk ongeval. Ze zijn nu aan het kijken hoe het met stoplichten gaat.

Over de laatste verklaring heb ik wel een beetje mijn twijfels omdat de lichten 'toevallig' exact met aanvang van de werkzaamheden geplaatst zijn, van een dodelijk ongeval wist ik niets en ik heb nog nooit iemand 'zien kijken hoe het gaat'.

Maar het contact met de gemeente is nu in ieder geval gelegd en terugkoppeling zou plaatsvinden!...

Heb zelf ook problemen gehad dat het stoplicht niet op groen springt, ik heb toen zo'n magneetje aangeschaft en alles springt nu op groen. :]

Ik zit er over te denken een katapult aan te schaffen die 500m voor ik bij een stoplicht ben een magneetje wegschiet over de sensor.

Hoef ik nooit meer te wachten! *D

heeey oma.. hoe is het nou!!!

vraagje:

hoe werken die lussen dan. gaat dit niet dmv druk op de lus?

wat voor magneetje heb je daarvoor dan?

Terug
Bovenaan Onderaan