Wat doe je tegen de winterkou?

SS850097.JPG


Handkappen van een Honda MT gekocht en pas gemaakt. En eergister nog even de nieuwe handvatverwarming gemonteerd.

Nog even wachtten op de as van Rambabbel, het blok ff fixen, en dan het geheel maar is proberen :Y
 
Tja, wat ik dan een probleem vind met al die lagen onderkleding is de verkleedpartij als je op je werk komt. Ik trek liever m'n pak uit, klaar.......
 
Tja, wat ik dan een probleem vind met al die lagen onderkleding is de verkleedpartij als je op je werk komt. Ik trek liever m'n pak uit, klaar.......

thermo shirt hou ik meestal aan op werk. Kan perfect onder een blousje. Heb er meestal geen last van (ook niet te warm). Thermo's worden overigens gebruikt om de temperatuur te regelen. Dus niet alleen als het te koud is, maar ook als het warm is. Ken genoeg topsporters die een thermo aandoen in de bloedhete zomer.
 
Ik rij met Bluskleding van de brandweer op de motor.
Is droog, warm, opvallend en enorm slijtvast.
Onder de jas alleen een T-shirt en een Fleece vest.
Verder zomerhandschoenen (zitten niet te krap, dus knellen niet af), voor de langere ritten 2 paar handschoenen zodat ik kan afwisselen.
 
Ik rij met Bluskleding van de brandweer op de motor.
Is droog, warm, opvallend en enorm slijtvast.
Onder de jas alleen een T-shirt en een Fleece vest.
Verder zomerhandschoenen (zitten niet te krap, dus knellen niet af), voor de langere ritten 2 paar handschoenen zodat ik kan afwisselen.

En brandvertragend mag ik hopen :+

Hoe kom je eigenlijk aan dat pak, ben je brandweerman of heb je er nachtwerk van gemaakt
 
Laatst bewerkt:
En brandvertragend mag ik hopen :+

Hoe kom je eigenlijk aan dat pak, ben je brandweerman of heb je er nachtwerk van gemaakt
Ik werk bij een bedrijf die Brandweerkleding verkocht.
Inmiddels verkopen we de kleding niet meer, maar nog wel Persluchtapparatuur en helmen enz.....
Verder heb ik een paar collega`s die bij de brandweer werken en nog wel eens wat knappe 2de hands kleding op de kop weten te tikken ;)
Zo heb ik op dit moment ook 3 paar Brandweerlaarzen staan.
Warm, waterdicht en stalen neuzen en bovenzijde voorzien van Kevlar.
Is ideaal ivm de gecombineerde rits en vetersluiting.
 
Tja, daarom heb ik nu die halve wanten gekocht. Zitten 2 bij 2 vingers bij elkaar. Verhaal gaat dat die dingen écht warm zitten, omdat er meer ruimte om je vingers zit.
Heb ze ff aangehad in de winkel en het voelt inderdaad knap warm aan.
Je hebt ze van Gericke en van Dane (huismerk van Motoport). Ik zweer bij Dane, ook omdat het Goretex is, dus heb ik die genomen.

Toeval bestaat niet, heb net via marktplaats zo'n paar met binnenhandschoen zgan voor een zacht prijsje op de kop getikt. Heen met de motor (20km) binnendoor, niet zo hard met mijn oude winterhandschoenen en ik had dooie toppies toen ik daar aankwam. Terug met mijn nieuwe aanwinst over de snelweg en thuis aangekomen GEEN dooie toppies. Het jaar begint goed. *O* Ziet er misschien niet zo strak uit, maar het comfort wat je er voor terugkrijgt weegt daar wel tegenop.

Nog dank voor de tip, overigens voor wie nog winterhandschoenen zoekt, op die site van motoport staat nog een PDF met een duitse test van 13 winterhandschoenen. De Dane GTX basic II komt daar het beste uit de test. Staat bij dat die hollandischen polizei ze ook gebruikt _O-
 
Op het moment dat ik het joud krijg dan doe ik de voering in de jas... een paar graden kouder en dan gaat ie ook in de broek.
Bij welke temperatuur dat is hangt een beetje af van de luchtvochigheid denk ik.
Heb wel eens bij 5graden de voering in de jas gedaan maar ook wel eens al bij 10 graden.
Verder kan je ook meer gas geven zodat je eerder op plaats van bestemming bent :+
Het enige wat ik naast die voering doe is denken: Yes... wat is het toch weer lekker om op de motor te zitten :]
 
Thermo kleding onder het leer en skisokken om de voetjes... ;)

De één heeft het gewoon wat sneller koud dan een ander.
Als je met 5 lagen wil/moet rijden dan moet je dat lekker doen toch? :)
Gewoon net zolang dingen proberen tot je iets vindt wat het best bij jou past.
Ieder z'n ding hoor... *:)
 
Ik doe thermo-kleding onder m'n leren pak. Werkt voor mij heel goed!
Voorderest winterhandschoenen die super zitten en beschermen.
En koude voeten heb ik nog weleens ja... Skisokken wil wel helpen!
En als laatste een colletje/bikvakmuts :) Lekker inpakken!!
 
Ga morgen die handschoenen en dat colletje maar eens proberen......
 
Tja, wat ik dan een probleem vind met al die lagen onderkleding is de verkleedpartij als je op je werk komt. Ik trek liever m'n pak uit, klaar.......

:^

Ik heb een goed (textiel) pak
goede warme (badstof) kousen werken goed voor mijn voeten.
Als het écht koud wordt dan doe ik mijn zomerhandschoenen aan en moffen aan mijn stuur. Het ziet er niet uit, maar ik krijg zelfs op lange afstanden geen koude vingers.
Met winterhandschoenen in de moffen is het moeilijk om de rem en koppeling goed te bedienen. En ik sta toch graag op tijd stil, indien nodig ;)
 
dunnere handschoenen onder mijn normale handschoenen, textielen jas met uitneembare binnenvoering(die er natuurlijk wel in zit in de winter), verder gewoon een warme broek en dikke sokken :)
 
Kol: waait door = te koud: extra sjaal omslaan. Werkt perfect.

Jas: Textiel van Evolution met regenvoering en wintervoering is in totaal al drie lagen. Kwa kleding hoef 'je' dan niet gek te doen. Hooguit nog een hemd onder tshirt ofzo.

Broek: ook textiel met (uitneembare) wintervoering. Is prima. Wel gewoon spijker broek er onder.

Handschoenen: redelijk dunne goed zittende handschoenen. Zonder handvatverwarming is de pijn na een km of 10 / 20 niet meer te harden, anders geen probleem. Maar voor de iets langere afstanden: pijnlijke vingertoppen. Ik vind winterhandschoenen erg onprettig zitten en kies hier maar voor.

Laarzen: het grote pijnpunt: prima spul, gore-tex, maar niet warm genoeg. Dit is vooral de beperktende factor qua actie-radius.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan