Wat doe je zelf aan de brommer

oke, oke... ;)


tanken, kettingvetten, schoonmaken, poetsen, olieen, eigenlijk nix dus...
 
Laatst bewerkt:
Poetsen, tanken, ketting vetten, olie bijvullen, ketting spannen.

Verder ga ik niet, mijn brommer heeft dat ook al niet overleefd dus ik ga het met de motor zekers niet opnieuw proberen. :} aan alle techneuten
 
Niet veel, omdat ik er maar weinig verstand van heb maar ik vind het wel leuk enzo, dus wil er wel iets meer vanaf weten zodat ik mezelf ook wat kan redden. :)
 
Alles wat ik tegen kom.

Heb al eens een motor gereviseerd, nieuwe zuigers, lagers van krukas vervangen en cilinders laten opboren.

Bij me nieuwe motoren al het reguliere onderhoud, dus olie vervangen , oliefilter en luchtfilter, carbarateurs synchroniseren, naalden en sproeiers afstellen en kleppen stellen, lagers vervangen, ketting met tandwielen vervangen, meer is nog niet voorgekomen.
Anders doen we dat ook.
 
Ik zie ik zie wat jij nu ook ziet: een poll...
Zelluf doen: tanken, ketting spannen, scott-oiler bijvullen, wat smeerwerk, valblokken gemonteerd en heel af en toe poetsen.
Laten doen: de rest
 
Niemand is van plan om te vallen en toch schijnt het regelmatig te gebeuren. Ik pak mezelf toch ook in dus waarom m\'n motor niet ook een beetje.
 
Valblokken hebben dezelfde functie als valbeugels, maar zijn wat minder opvallend (dof zwart of zo...). Ze steken net genoeg uit om te voorkomen dat je blok meteen in het asfalt hapt (scheelt weer wat centen).

Je kan ze ook uit de kuip laten steken, maar dan vallen ze wel wat meer op. Je moet soms wel oppassen dat je ze niet aan de grond rijdt (moet je wel gek doen), vooral als ze wat lager gemonteerd worden.
 
Wat doe ik zelf aan mijn brommer:

Tanken, een beetje poetsen (met nadruk op een beetje), ketting smeren en afstellen, vering instellen (verprusten) en plat rijden.
 
Probeer zo veel mogelijk te doen aan mijn KTM´ettje.
Banden, kettingen, tandwielen, subfame afgebroken...ff lassen, gas- koppelingskabeltje vernieuwen, remblokken, voorvorkkeerringen, etc.
Wat ik niet kan....anderen vragen...Guz? Ander sproeiersetje? Afstellen?

Soms moet je de kennis van anderen raadplegen om verder te komen.
Dus Guz...mail me ik wil hulp!

Adios,
Dennis

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/82/a16b19edea5db9e66a4a50509dd72fb6 (D.Duke1.jpg)​
 
Valblokken hebben dezelfde functie als valbeugels, maar zijn wat minder opvallend (dof zwart of zo...). Ze steken net genoeg uit om te voorkomen dat je blok meteen in het asfalt hapt (scheelt weer wat centen).

Ook wel crash protectors genoemd. Ze zijn inderdaad klein en een stuk minder opvallend (en goedkoper) dan valbeugels.
 
Tanken, ketting smeren, wassen en poetsen is het wel...

Oh ja, ik heb er ook nog een andere kentekenplaat op geschroefd...

Geen technische hoogstandjes dus! 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan