Wat doe jij aan je fiets na de aankoop?

ik heb m'n motor ook bij een garage gekocht. Kon dus gewoon gelijk erop rijden :)

Moest ook wel, want zou 2 dagen later naar de Eifel. Wel zo prettig om alvast wat aan de motor te wennen.
 
Ik zag vroeger dat wanneer mijn vader een "nieuwe" koekblik kocht en van plan was deze lang (min 3 jaar) te houden, na de aankoop meteen de olie, remblokken en alle filters verving.

Nou was ik benieuwd wat jullie doen bij aanschaf van een "nieuwe" fiets die je van plan bent lang te houden.

Stel dat er recent een grote beurt is uitgvoerd? Doe je het dan toch om er puur van zeker te zijn?

Ik zelf zal binnenkort een 2007 R1 kopen.
Grondig poetsen indien nodig.

Als er geen recente factuur aanwezig van een motorzaak die ik vertrouw, krijgt de motor een volledige grote beurt.

En ik kom nog wel eens wat tegen -zonder te willen zeggen dat het altijd ellende is-. Vorige week nog een vrod, had klein beurtje nodig, want het grote onderhoud was vorig jaar al gedaan. Waarom waren rem- en koppelingvloeistof dan zwart en vol met drab :?

Kleine moeite, groot plezier.

En originele bougies na twee grote beurten, horen er ook niet meer in te zitten.

En als we dan toch bezig zijn, dan maar meteen alles. Kost een halve dag, maar het is leuk, leerzaam, en geeft absoluut vertrouwen. Je hebt immers zelf alles gezien los en vast gedraaid en weet dat er gedaan is wat er moet gebeuren (en misschien wel wat meer, maar das dan verwennerij ;) ). En je hebt alles kunnen controleren; remmen, koppeling, wielen, aandrijving, verlichting.

Daarna onnodig veel rijden en spontaan bij vrienden langs "ik was toch in de buurt met mijn nieuwe moto..." O-)
 
Mooi :p

Hoe ik er zelf over dacht is ongeacht wat de olie en oliefilter vervangen en de rest eerst controleren.

Geeft gewoon een zeker gevoel. Je weet als het ware waar je aan toe bent.

Gewoon alles doen, als je geen recente onderhoudsfactuur hebt. Luchtfilter, remvloeistof en bougies zullen je ook de kop niet kosten.
 
afhankelijk van de staat, waar hij gekocht is en wat ik ermee ga doen. Over het algemeen;
- volledige grote beurt (tenzij dat aantoonbaar net is gedaan)
- slijtagedelen controleren
- open uitlaat erop
 
Tranen met tuiten huilen als ik zie hoe de dealer de boel in elkaar heeft gehangen, aan elkaar heeft geknoopt, dingen verkeerd heeft gemonteerd, zijn afspraken niet nakomt enz. enz. enz.

Daarna bij een andere dealer de garantie laten overnemen en de boel netjes laten maken (nie graties..) :P

En daarna lekker kunnen genieten.
 
Laatst bewerkt:
Goed poetsen!

Kom je, indien aanwezig gebreken tegen die je zo op het eerste oog niet ziet vaak.
en is gelijk je motor mooi schoon
 
als ie net een beurt heeft gehad (wel aantoonbaar dmv boekjes/bonnen) doe ik er niks aan, maar mijn motor kocht ik terwijl hij nog een beurt nodig had. Die dus gelijk gegeven.
 
Ik zet altijd eerst de föhn op de sticker van de dealer en de zaag in de taartschep.
Dan zeg ik dat ie perfect is waarna er nog vele modificaties volgen :$
 
Alleen comfortverhogende accessoires en een beetje eigen stempel. Op mijn huidige heb ik rimstriping geplakt en navigatie en acculaderstekker laten monteren. Handvatverwarming en 12v had hij al, anders had ik ook dat laten doen. Technisch hoef ik er helemaal niks aan te doen, want ik schaf hem altijd aan met servicebeurt/ afleveringsbeurt en garantie/ mobiliteitsservice.

Overigens heb ik slecht 1x mijn voertuig (in dat geval een auto) na 3 jaar al ingeruild, normaal doe ik er veel langer mee (of het nou een auto of motorfiets is): gemiddeld zo'n 6 a 10 jaar.
 
Nou, daar gaan we..... })

Eerst zorg ik, dattie thuis komt. :Y (stond bij Nurnberg)
Dan helemaal uit elkaar en van de grond af nieuw opbouwen,
Alles opnieuw verchromen, alle lagers vervangen, kruksasrevisie, frame poedercoaten,spuitwerk vernieuwen ,elektra fixen en verse kabels erop....

En dan *O* ........... 6 jaar later ga ik er ook nog mee rijden. :+


;)
 
Laatst bewerkt:
Even olie en een filtertje en de remblokjes, bandjes en ketting en tandwielen nalopen als dit niet 100% bekend is en daarna ga ik eerst de kilometerstand aanpassen!!!

Maar wel gewoon door er mee te rijden.

Bigscale
 
Altijd dealer gekocht en de motoren "laten" afleveren met een beurtje.

Bij thuiskomst veel foto's van maken, dealerstickers/kentekenplaathouder verwijderen, nog meer foto's en dan weer verder rijden :]



Laatste keer stond er gelijk iets van 12 MF-ers voor mijn deur om een ritje te doen _O-
 
Ik zet altijd meteen ergens een kras, dan zit ie er maar alvast in....

:^

Bij mn huidige motor zat bij de aflevering(nieuw) een klein krasje
op de tank waar sommige een tankpad plakken...

Dacht...lekker belangrijk...de eerste komt anders toch wel... :o
 
Laatst bewerkt:
eigenlijk hetzelfde als de rest, Olie vervangen, oliefilter, luchtfilter, bougies. Ketting helemaal reinigen en vetten met goed kettingvet. En dan nog even de koelvloeistof, wordt vaak niet gedaan maar ik heb dat liever op orde.
 
ik rij gewoon de garage uit :+ nieuw gekocht dan mag het toch wel goed zijn...
werd later wel veel aangehangen wat ik nodig ben :Y
om een eigen fiets te hebben :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan