Wat doen bij pech onderweg.

Nu lid worden vd ANWB. Mocht er wat zijn, dan is het bellen en alles wordt geregeld. Het enige waar je dan over na hoeft te denken is waar je jezelf en je spullen naartoe wilt hebben. De ANWB ontzorgt en zijn 24/7 vriendelijk
 
Maar wat kunnen zij nog voor je doen 1000km verder achter de telefoon?

Op zijn minst het gevoel geven dat ze iets voor je doen, terugbellen als ze dat beloven. Voor ons naar de garage bellen toen wij aangaven geen Italians te spreken en zij geen Engels. Mooie was dat eigenlijk de hele klantenservice het met ons eens was, behalve een of andere supervisor die gaat over wat er uiteindelijk gedaan gaat worden.

Jullie waren met 2. Had dan desnoods met een stuk touw achter de eerste motor de tweede naar Yamaha gesleept.
Als jullie al wisten dat het de bobine was, had je 'm er zelf nog wel in kunnen schroeven!

Waarschijnlijk hadden we dat ook gedaan als we vooraf hadden geweten dat het allemaal zo lang zou gaan duren. Hij had recht op vervangend vervoer als hij niet binnen 48 uur gerepareerd kon worden. Toen we doorhadden dat er helemaal niks mee gedaan werd waten de eerste 24 uur inmiddels al voorbij en hadden we nog de hoop binnen 24 uur vervangend vervoer te hebben.

En die bobine hadden we zelf ook wel kunnen wisselen, we hadden hem er ook lang uit, maar daar heb je weinig aan als je geen nieuwe hebt. Hij had het probleem al eens eerder gehad, dat is toen tot aan de importeur geweest (nu weer trouwens) en toen kreeg hij al te horen dat ze van dit type motor eigenlijk nooit stuk gaan. Geen dealer heeft ze dus op voorraad. En het onderdelen magazijn van Yamaha Europa staat in Amsterdam, dus als ze binnen 24 uur zelfs nog niets besteld hebben is de kans ongeveer nul dat ze het binnen de volgende 24 uur constateren, bestellen en in huis hebben.

We hebben zelfs nog gebeld met die dealer in Turijn of die niet een occasion of demo hadden staan waar ze hem uit konden halen, maar dat hadden ze niet of wilden ze niet hebben.

Inmiddels heeft hij uiteraard een bobine bovenaan het lijstje met reserveonderdelen staan, maar nu gaat hij waarschijnlijk nooit meer stuk.

Lang verhaal kort, ik heb geen vertrouwen in de Anwb
 
Ik ben zo'n 40 jaar lid van de ANWB en heb ze diverse keren nodig gehad waaronder na problemen met een achterband van een motor in Duitsland. Motor werd met een oprijwagen weggehaald extra nacht in hotel en de dag daarna met een leenauto naar Nederland. Week later de motor weer opgehaald, mocht niet in 1 keer terug ivm aantal km en nieuwe achterband, dus hotel geregeld. Kosten voor mij voor dit alles: 0 euro. En ja, ik heb het als lid zeker zelf betaald in de loop der jaren. ANWB is voor mij een prima club en het ontzorgen is mij wel wat waard.
 
Ik lees altijd met verontwaardiging de problemen met de ANWB. Heb ze al een aantal keer nodig gehad en eigenlijk altijd top geholpen.
  • Kapotte bobine in m'n Seat Toledo, meneer van de ANWB dacht al dat dat het was en kwam gelijk met een vervangende bobine aanzetten.
  • Koelvloeistofslang van m'n pekelkoets toendertijd (Ford Ka) geknapt. Meneer van de ANWB begreep de staat en het doel van de auto en bakte een beunfix in elkaar op de vluchtstrook.
  • Lekke band midden in de polder een uur of 10 's avonds met een auto van een collega. Geen reservewiel, geen spuitbusprut, alleen een pompje, maar die kreeg het niet aangepompt. ANWB haalde wiel op, en kwam met het wiel inclusief andere band terug. Was een oud bandje van een bandenbedrijf in de buurt, mooi geregeld, 3 kwartier later pas weer op pad maar ach...
  • De laatste keer met vriendin en kind tussen de vangrails in op de A15. ANWB gebeld, waren er binnen 10 minuten omdat ik zei dat we met een kleine van 2 stonden (die vond het allemaal wel prachtig, bleef maar zwaaien naar die vrachtwagens wat ontvangen werd met luid getoeter). De meneer van de ANWB heeft het probleem gefixed, en is zelfs nog vanaf Gorinchem tot de N3 naar Dordt achter ons blijven rijden voor het geval er toch nog iets was (volgens mij vooral om mijn vriendin gerust te stellen, die het allemaal maar niks vond).
En natuurlijk vind ik het erg duur als ik de factuur krijg, en natuurlijk denk ik "tering" als ik nog een tientje af moet rekenen voor wat koelvloeistof. Maar dat voel ik de rest van het jaar toch niet meer joh. Wat ik nog wel weet, is hoe ontspannen ik elke keer dacht: "hmm... ff ANWBtje bellen maar" :t
 
Hoewel de bankafschrijving van de ANWB aan het eind van het jaar iedere keer weer wat schrikken is (platina lid hier), hebben ze me met zowel auto als motor toch al een paar keer uit de brand geholpen.

Enige minpuntje vond ik dat op een gegeven moment de lagers van mijn achterwiel kapot waren gelopen (Cagiva kwaal). Dat kon ik zien en gaf ik ook telefonisch aan, maar er moest toch eerst een 'gewone' ANWB auto langskomen om hetzelfde te constateren, voordat er een sleper kwam. Da's voor niets dubbel wachten, terwijl ik ergens in-the-middle-of-nowhere stond.
 
Enige minpuntje vond ik dat op een gegeven moment de lagers van mijn achterwiel kapot waren gelopen (Cagiva kwaal). Dat kon ik zien en gaf ik ook telefonisch aan, maar er moest toch eerst een 'gewone' ANWB auto langskomen om hetzelfde te constateren, voordat er een sleper kwam. Da's voor niets dubbel wachten, terwijl ik ergens in-the-middle-of-nowhere stond.
Doen ze allemaal. Is namelijk vele malen goedkoper om het ter plekke te fixen dan om iemand af te slepen en ze willen het zeker weten. Daarom sturen ze iemand met meer verstand.
 
Ik lees altijd met verontwaardiging de problemen met de ANWB.
Ik heb goede maar ook hele slechte ervaringen met ANWB........................*D:t.............en................ :( :X
Een goede was als hierboven beschreven met panne in Italië.

Maar een ZEER SLECHTE ervaring met proberen afsluiten van motor-verzekering voor mijn Blackbird.:(
Kijk op site ANWnee en wens verzekering voor mijn brommerd. Ik vul alle gegevens in, en dan bedoel ik ALLE.......!
Ja, verzekeren is mogelijk. Oke, ik accepteer aanbod en vraag officieel aan, en wat blijkt: AFGEWEZEN!!!
Meneer dit is een sportmotor en die verzekeren wij NIET.:(:X:X:(:X:X:(
Ja, had mij dat eerder gemeld, dan zou ik de aanvraag nooit hebben gedaan.

Tot zelfs eergisteren heb ik daar steeds last van. Probeerde te wisselen van autoverzekering.
Natuurlijk komt dan de vraag: Bent u wel eens afgewezen voor een verzekering? Antwoord is dan: JA!
Dan volgt direct een volgend scherm met: Verzekeren NIET MOGELIJK!
Dan moet je weer gaan bellen omtrent reden van afwijzing. Grrrrrrrrrrrrr:(:(
Het komt dan wel goed, maar wat heb je aan al dat GEZEIK!!

Als je bij de ANWnee dan klaagt, doen ze er heel makkelijk over. :( :X
Dus mijn advies aan alle motorrijders: NOOIT proberen te verzekeren bij de ANWnee.
(zo lang als ik last houd van deze sores blijf ik op dit punt om me heen schoppen)
 
Laatst bewerkt:
Tot zelfs eergisteren heb ik daar steeds last van. Probeerde te wisselen van autoverzekering.
Natuurlijk komt dan de vraag: Bent u wel eens afgewezen voor een verzekering? Antwoord is dan: JA!
Vul dan NEE in.
Jij bent niet afgewezen voor een verzekering maar je motor was afgewezen.

En daarmee had je jezelf een hoop ellende bespaard.
 
Wat jij wil.
Maar misschien moet je de vraag beter lezen?

(tip, die motor kon niet verzekerd worden dat heeft niets te maken met de eigenaar)

Ik lees dit ook als het niet-verzekeren van een object, ipv het weigeren van een te verzekeren persoon.
Er wordt een hele categorie (sportmotoren) uitgesloten, dus iedereen die ook bij de ANWB een sportmotor zou willen verzekeren maar dat niet kan, zou dan geweigerd moeten opgeven? Dat lijkt mij niet.
 
Na een formele aanmelding word ik officieel afgewezen.

In 1e instantie word je dus geweigerd om de nieuwe verzekering af te sluiten.
Na een telefoontje komt 't dan wel weer goed, maar wat heb je aan dat onnodige gezeur door deze nalatigheid.

Vorig jaar al gezeik bij afsluiten reisverzekering en nu weer voor mijn auto.............. Dank je wel ANWnee!
 
, maar wat heb je aan dat onnodige gezeur door deze nalatigheid.
Toch lijkt het er echt op dat je antwoord op de vraag niet klopte omdat je de vraag niet goed geïnterpreteerd hebt.

Met mijn oude brommer en ANWB pechhulp in Nederland heb ik wel wat ervaring en ben ik best tevreden, om maar even een tegengeluid te laten horen. Ja, ze zijn erg auto-georiënteerd, maar de wegenwachters zijn over het algemeen prima bereid om te helpen en mee te denken.
 
Je kan ook even op internet de lokale berger opzoeken. In de omgeving van Noordholland en Flevoland is Bergnet heel actief. Die brengen je voor 150 euro naar de dichtstbijzijnde garage (merk) of garage naar keuze (in het werkgebied). Andere bergers zullen ongetwijfeld wel eenzelfde regeling hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan