Wat doen jullie aan de racer in deze verlengde winterstop?

Dit is bij de meeste moderne motoren idd in de ecu in te programeren. Dan word bijv. De input van je zijstandaard schakelaar gebruikt. Het is geen losse map waar je naar schakeld. Maar enkel de toeren begrenzing welke dan in de 1e versnelling verlaagd word. Ook launch control kan zo vaak op een org ecu. En een quickshifter. Bij mijn 10r 08 acht alle 3 toegevoegd op org. Ecu
 
Afgelopen winter de rempartij mijn ZX-6R '03 geupgrade, een lichtere 2007 velg met schijven (300mm ipv 280mm) plus spacers en nieuwe bouten.

Helaas bleek het motorblokje versleten dus een ander blok gehaald. Deze bleek niet goed te zijn dus weer een ander blok gehaald, deze is inmiddels ingebouwd.
Nu even een testrondje (motor heeft nog een kenteken) en de motor even netjes afmaken, dan ben ik er klaar voor.

Dus ondanks nog geen meter gereden is het budget er wel weer door heen.
 
Afgelopen winter de rempartij mijn ZX-6R '03 geupgrade, een lichtere 2007 velg met schijven (300mm ipv 280mm) plus spacers en nieuwe bouten.

Helaas bleek het motorblokje versleten dus een ander blok gehaald. Deze bleek niet goed te zijn dus weer een ander blok gehaald, deze is inmiddels ingebouwd.
Nu even een testrondje (motor heeft nog een kenteken) en de motor even netjes afmaken, dan ben ik er klaar voor.

Dus ondanks nog geen meter gereden is het budget er wel weer door heen.

Nice hoor!
 
Afgelopen winter de rempartij mijn ZX-6R '03 geupgrade, een lichtere 2007 velg met schijven (300mm ipv 280mm) plus spacers en nieuwe bouten.

Helaas bleek het motorblokje versleten dus een ander blok gehaald. Deze bleek niet goed te zijn dus weer een ander blok gehaald, deze is inmiddels ingebouwd.
Waar haal je uberhaupt een goed blok vandaan? Ik heb vorig jaar (particulier) ook een ander blok onder mijn zx10r geschroefd maar daarvan is de bak slecht en hij lust een slokje olie.. (allebei wel significant beter dan het blok wat eronder zat, maar nog steeds niet top) Volgens de verkoper was natuurlijk alles als nieuw maar dat is vrij moeilijk testen zonder rest van de motor eraan dus maar op zijn woord geloofd. Nu had een handelaar in belgie wel een blok liggen met garantie maar zonder koppeling, dus dan ben ik alsnog een paar honderd euro kwijt voordat ik kan testen of het wat is...
 
Ducati 848 waar een 999 vork in zat toen ik hem kocht. Nu een originele 848 vork met Ohlins kit en verse service en dus andere klauwen. Bij montage bleek een spacer te breed, dus die moest afgedraaid worden. Aankomende donderdag gaan we alles maar weer eens in elkaar zetten, helaas tijd zat...
En dan blijken de remleidingen niet lekker te passen, gaan we die ook maar vervangen. Tijd zat...
 
Waar haal je uberhaupt een goed blok vandaan? Ik heb vorig jaar (particulier) ook een ander blok onder mijn zx10r geschroefd maar daarvan is de bak slecht en hij lust een slokje olie.. (allebei wel significant beter dan het blok wat eronder zat, maar nog steeds niet top) Volgens de verkoper was natuurlijk alles als nieuw maar dat is vrij moeilijk testen zonder rest van de motor eraan dus maar op zijn woord geloofd. Nu had een handelaar in belgie wel een blok liggen met garantie maar zonder koppeling, dus dan ben ik alsnog een paar honderd euro kwijt voordat ik kan testen of het wat is...
Dat is altijd lastig, je kunt niet in het blok kijken.
Maar ik heb de blokken eerst weg gebracht om de kleppen vast te laten stellen, blok 1 was een drama want de timing stond niet goed, distributieketting hing los en alles zat los, was ook nog eens voor een 2002 636 dus ging ook niet passen. Blok daarna kwam uit een schadefiets en zag er een stuk beter uit, ook gelijk de kleppen laten checken. Blok zag er goed uit en kleppen hoefden maar een klein beetje gesteld te worden (binnen tolerantie). Het blok loopt, zonder bijgeluiden maar is afwachten natuurlijk.

Het originele blok was op, verbruikte ook veel olie en had een ratel van de distributieketting. Maar niet zo gek ook na 104.000 km, waarvan de laatste 2 jaar alleen circuit :+
 
Dat is altijd lastig, je kunt niet in het blok kijken.
Maar ik heb de blokken eerst weg gebracht om de kleppen vast te laten stellen, blok 1 was een drama want de timing stond niet goed, distributieketting hing los en alles zat los, was ook nog eens voor een 2002 636 dus ging ook niet passen. Blok daarna kwam uit een schadefiets en zag er een stuk beter uit, ook gelijk de kleppen laten checken. Blok zag er goed uit en kleppen hoefden maar een klein beetje gesteld te worden (binnen tolerantie). Het blok loopt, zonder bijgeluiden maar is afwachten natuurlijk.

Het originele blok was op, verbruikte ook veel olie en had een ratel van de distributieketting. Maar niet zo gek ook na 104.000 km, waarvan de laatste 2 jaar alleen circuit :+

Pfieuw....104.000km! Hoop voor je dat je nieuwe blok het weer net zo lang volhoudt!

Bij de mijne (zx6r '03) het volgende gedaan/nog te doen:
- vorig jaar al zx10r schijven, spacers en nieuwe bouten gemonteerd (nu 310 mm ipv 280 mm)
- kleppen gesteld (levert toch ruim 114 pk op t wiel, niet slecht voor een blok van 17 jaar en 44k op de teller)
- demper opnieuw gevuld
- QS gemonteerd
- nieuwe voorveren
- nieuwe olie + filter
- nieuwe remvloeistof en remleidingen
- En als er dit jaar niet meer gereden wordt op het circuit dan schaf ik ook een stuurdemper aan (maar heb liever dat we gewoon nog kunnen rijden)
 
Zo, weer een stapje verder! Nieuwe race dynamo 😎

Geen accu’s meer wisselen en de lichte lithium accu kan er weer in.
9132AF23-31B2-48D6-98E4-66D8912292FA.jpeg
12765758-40A3-483E-ACD2-9DCA639D1CB1.jpeg
 
Pfieuw....104.000km! Hoop voor je dat je nieuwe blok het weer net zo lang volhoudt!

Bij de mijne (zx6r '03) het volgende gedaan/nog te doen:
- vorig jaar al zx10r schijven, spacers en nieuwe bouten gemonteerd (nu 310 mm ipv 280 mm)
- kleppen gesteld (levert toch ruim 114 pk op t wiel, niet slecht voor een blok van 17 jaar en 44k op de teller)
- demper opnieuw gevuld
- QS gemonteerd
- nieuwe voorveren
- nieuwe olie + filter
- nieuwe remvloeistof en remleidingen
- En als er dit jaar niet meer gereden wordt op het circuit dan schaf ik ook een stuurdemper aan (maar heb liever dat we gewoon nog kunnen rijden)
Aha, zelfde motor!

114 pk is zeker niet slecht! Met de mijne had ik ook niet het idee veel te kort te komen ten opzichte van modernere 600's.

Het blok had overigens daarvoor ca 94k rustige straatkilometers gedaan voordat ik er mee ging racen. Dus durfde het wel aan.

Heb ongeveer dezelfde mod qua remmen gedaan, een 07 voorwiel plus schijven (300mm) en spacers. Zitten ook al Nissin klauwen van een 2009 model op.
 
Laatst bewerkt:
vandaag de olie aftapplug vervangen van een zure torx naar een m14 dop en meteen eentje gemonteerd
die ook geborgd kan worden , is peter straks ook weer blij . nu in afwachting prijsopgave ander uitlaatsysteem
o ja mijn blipper staat op race schakeling en als ik op het bankstel op straat rij gewoon ,geen probleem mee
Zo, weer een stapje verder! Nieuwe race dynamo 😎

Geen accu’s meer wisselen en de lichte lithium accu kan er weer in.
Bekijk bijlage 1489268Bekijk bijlage 1489269


Hallo Roy,

Werkt die linker handlebar switch op de standaard aansluiting? Of heb je modificaties moeten doen aan de kabelboom?
 
Hallo Roy,

Werkt die linker handlebar switch op de standaard aansluiting? Of heb je modificaties moeten doen aan de kabelboom?

Ik heb de Yoshi kit kabelboom. Op het regenlicht na had ik deze aansluitingen al, ik heb ze alleen verbeterd.
Kan dus niet echt zeggen in hoeverre er in de kabelboom gewerkt is, maar wel wat.

Wat wil je weten dan?
 
Ik heb de Yoshi kit kabelboom. Op het regenlicht na had ik deze aansluitingen al, ik heb ze alleen verbeterd.
Kan dus niet echt zeggen in hoeverre er in de kabelboom gewerkt is, maar wel wat.

Wat wil je weten dan?

Ik heb ook een yoshi kabelboom op mijn gixxer, ik heb alleen de orginele handlebarswitch. deze werkt dan samen met de yoshikabelboom (pitlimiter map selectie en wat andere opties die ik niet gebruik, regenlicht en quikshifter).

Kan de handle bar switch die jij gebruikt op de standaard connectie? Op de standaard aansluitklemmen?
 
Ik heb ook een yoshi kabelboom op mijn gixxer, ik heb alleen de orginele handlebarswitch. deze werkt dan samen met de yoshikabelboom (pitlimiter map selectie en wat andere opties die ik niet gebruik, regenlicht en quikshifter).

Kan de handle bar switch die jij gebruikt op de standaard connectie? Op de standaard aansluitklemmen?

Als je de stekker kan overzetten kan dat. Uiteindelijk blijft de kabelfunctie dezelfde.
Het is niet dat ik die knoppen kant en klaar gekocht heb en plug en play.
 
Ja is echt enorm he....
Dacht eerst ook dat het marketing was, maar haleluja! ;-)
:^ Idd!
Tijd geleden de accu van m'n Ninja vervangen voor een Lithium variant... Toen ik het pakketje bij het ophaalpunt ophaalde twijfelde ik best wel of er iets in het doosje zat _O-

Ik had hem er al inzitten er zit echter een grote maar aan. Als je laad systeem ermee kapt rij je geen sessie meer uit.
Lithium houd de spanning lang vast maar iets te laag is gelijk over en uit.

Vandaar dat ik dus nu met loodaccu’s reed.
 
Laatst bewerkt:
Ik had hem er al inzitten er zit echter een grote maar aan. Als je laad systeem ermee kapot rij je geen sessie meer uit.
Lithium houd de spanning lang vast maar iets te laag is gelijk over en uit.

Vandaar dat ik dus nu met loodaccu’s reed.
Ja klopt inderdaad... Gelukkig heeft het laadsysteem van mijn Kawa nooit rare dingen gedaan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan