Wat doen jullie met je kleding?

Als ik ergens heen ga waar ik me moet of wil omkleden dan hang ik de koffers eraan, daar past in principe alles in. Als ik ook de topkoffer mee heb kan ik daar de helm in kwijt, anders hang ik hem gewoon over de spiegel, of ik klik hem vast aan de handkap. Misschien ben ik te goed van vertrouwen, maar de helm hangt er altijd gewoon los overheen, zonder slot, nog nooit gezeik mee gehad. Als ik op vakantie ben en de koffers zitten vol, dan hou ik de boel gewoon aan. Of als het heel heet ik laat mijn broek en laarzen ook gewoon zonder slot bij de motor en ga ik op slippers en korte broek verder. Ook nog nooit problemen mee gehad.
 
Als ik ergens heen ga waar ik me moet of wil omkleden dan hang ik de koffers eraan, daar past in principe alles in. Als ik ook de topkoffer mee heb kan ik daar de helm in kwijt, anders hang ik hem gewoon over de spiegel, of ik klik hem vast aan de handkap. Misschien ben ik te goed van vertrouwen, maar de helm hangt er altijd gewoon los overheen, zonder slot, nog nooit gezeik mee gehad. Als ik op vakantie ben en de koffers zitten vol, dan hou ik de boel gewoon aan. Of als het heel heet ik laat mijn broek en laarzen ook gewoon zonder slot bij de motor en ga ik op slippers en korte broek verder. Ook nog nooit problemen mee gehad.
Het is een beetje hetzelfde vertrouwen als mijn toutje uit de brievenbus...
Ze denken bij jou ook: Als ik er aan zit en hij ziet het heb ik minimaal zijn Buck tussen de ribben, anders laat-ie het echt zo niet liggen
 
Als ik ergens heen ga waar ik me moet of wil omkleden dan hang ik de koffers eraan, daar past in principe alles in. Als ik ook de topkoffer mee heb kan ik daar de helm in kwijt, anders hang ik hem gewoon over de spiegel, of ik klik hem vast aan de handkap. Misschien ben ik te goed van vertrouwen, maar de helm hangt er altijd gewoon los overheen, zonder slot, nog nooit gezeik mee gehad. Als ik op vakantie ben en de koffers zitten vol, dan hou ik de boel gewoon aan. Of als het heel heet ik laat mijn broek en laarzen ook gewoon zonder slot bij de motor en ga ik op slippers en korte broek verder. Ook nog nooit problemen mee gehad.
Maar dat doe je volgens mij ook niet in amsterdam centrum zegmaar.
 
Maar dat doe je volgens mij ook niet in amsterdam centrum zegmaar.

Ik ga niet voor mijn lol naar een stadscentrum, dus als ik er ben is het alleen maar even snel om iets te halen. Omkleden doe ik dan inderdaad niet, maar mijn helm laat ik dan ook gewoon bij de motor liggen. Op vakantie ook gewoon, ook als ik de motor ergens een paar uur laat staan.
 
Jassen in de koffers 42 ltr helmen op de zitting met kabelslot
broek van John Doe houden we aan
soms een kluis bij een treinstation
 
Voor de helm heb ik zo'n karabijn met cijferslot; die combineer ik met de reminderkabel van m'n schrijfremslot (staaldraad) en dan heb je 'n prima slot voor de botsmuts.

Hoe/waar bevestig je een karabijn haak met cijferslot aan je helm??
En de helm staat dan gewoon naast je voorwiel ??
Voor mij is dit ook altijd een afknapper om op de motort ergens de stad in te gaan omdat ik dan met die helm loop te zeulen.
Motor pak aan nog tot daaraantoe.
 
Daar had ik geen beeld bij, inmiddels wel. Dit lijkt inderdaad wel een ideale optie. Makkelijk mee te nemen.
Ik zag al een meid met een kettingslot aan haar stuur voor de helm.
Een extra kettingslot meezeulen heeft niet mijn voorkeur.
 
Handschoenen in helm, helm op tank. Simpel toch?

99150A8A-BE84-456E-B454-04FAFCEFF600.jpeg


En wat de neuk zijn motorsneakers? 🤨
 
Rondlopen in m'n leren pak. Vaak zat gedaan. Jack en open ritsen en los ritsen van de broek, maakt het iets comfortabeler. Met de motor (altijd een supersport gereden) reisde ik sowieso niet voor het comfort. Zweten en stinken doe ik niet zo snel en stoor me er ook niet zo aan.

Als we vanuit het hotel een stadje in gingen, dan hadden we uiteraard normale kleding bij ons.

Waren mooie tijden. Met 30 graden in een dorpje rond lopen met je kloffie. Iedereen kijkt je aan van wat een gekken :). Of Chinezen die dan met je op de foto willen omdat je een gek pak aan hebt en een lange Europeaan bent :')
 
Ietswat hogere schoenen die voor normaal kunnen doorgaan, maar wel stugger en steviger zijn, vaak met een slider deel rond de enkel.

Heb ze ook wel, laatst gecrashtest. Niet heel fijn als je met je been onder de motor komt (heb ik gehad dus alsnog verzwikt en loop dus 2 weken moeilijk), maar slijt niet door en houdt het geheel veel beter dan als je op normale of werkschoenen zou crashen (in het verleden ook vastgesteld _O- ).
Bij die glijpartij had ik ook een motorjeans aan. Je kunt wel zien dat hij geschoven heeft op de knie, maar bij lange na niet door en al kom je er door heb je eerst de protectoren op knie en heup nog, die je bijna niet ziet en voelt (van die zachte Revit dingen iig), maar toch erg goed de klap absorberen.

Al met al red het het niet bij een volledige motorlaars en broek, maar ben niet ontevreden opzich. Voor de ritjes woon-werk, even naar de stad en andere uitstapjes waarbij ik geen hoge snelheden en capriolen verwacht trek ik het prima weer aan. Is het veilig zat voor en veel comfortabeler.
 
Begin jaren '80 had ik alleen een leren overall. Dat bleek zeer onhandig te zijn. Als ik bij warm weer afstapte stroopte ik de bovenkant af en knoopte de mouwen om mijn middel (er zat geen protectie in). Na 3 stappen begon de boel natuurlijk af te zakken. :P
 
Handschoenen in helm, helm op tank. Simpel toch?

Bekijk bijlage 1538792

Zekers, en hoog en droog!
Herinner me nog wel de TT een jaar of 4/5 geleden (vroeger toen je nog evenementen had ;)) toen met die enorme hoosbuien. Eind van de dag stond de halve motorparkeerplaats blank, iedereen die de helm op de grond aan het voorwiel had liggen, had alles zeiknat en vol met prut. Die van mij lag hoog en droog op het zadel, niks aan het handje.
 
Die van mij lag hoog en droog op het zadel, niks aan het handje.

Ik heb dat 1x geprobeerd en toen bleek dat mijn helm niet terug stuiterde. 😕
Omdat ik het teveel gedoe vond vaak maar na de afspraak naar huis gereden ipv middagje uit doen.
Daardoor wel veel minder uitjes op de motor gedaan dan ik eigenlijk van plan was.

OFF topic, wat is er trouwens mis met de mobiele website?? na 1x enter of 1x backspace ben ik het toetsenbord kwijt en klik ik onbewust op al die reclame troep. 😐
 
OFF topic, wat is er trouwens mis met de mobiele website?? na 1x enter of 1x backspace ben ik het toetsenbord kwijt en klik ik onbewust op al die reclame troep. 😐
 
Kan gelukkig alles in mijn koffers en top koffer kwijt.
Inderdaad vriendelijk vragen in een winkel of zo,vaak geen probleem.
Vindt het een drama als je stad in wil met al je spullen.
 
Ik heb dat 1x geprobeerd en toen bleek dat mijn helm niet terug stuiterde. 😕
Omdat ik het teveel gedoe vond vaak maar na de afspraak naar huis gereden ipv middagje uit doen.
Daardoor wel veel minder uitjes op de motor gedaan dan ik eigenlijk van plan was.

Iets zoeken waar je hem aan vast kan maken, of met het kinbandje door de duo handgreep, meestal is er wel iets te vinden. En anders over de spiegel ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan