Wat doen jullie met klevers?

jawaperak

MF'er
10 feb 2003
76
0
Nuenen
na een mooie dag en een mooi aantal kilometers gereden te hebben,
heb ik vandaag een echte achterband klever gehad.... :(

dit komt natuurlijk wel vaker voor maar deze keer was het wel heel erg.
mijn vraag is wat doen jullie met zo'n iemand? want echt veilig is het niet....

alvast bedankt,

:}
 
Balen en verder weinig, je bent nu eenmaal wat kwetsbaar op die motor.......
 
Gasgeven, wat moet je anders doen? :)

Ik zou ergens even stoppen, kijken of ze dan wel doorrijden.
 
Rustig verwarmen met een föhn, dan kun je m er makkelijk af pulleken :Y


Tsja, wat doe je daar mee.
Als motorrijder heb je toch wel vaak de mogelijkheid om ergens
tussendoor te duiken, zodat je van die gast af bent.

Hoewel, als dat OOK een motorrijder is, schiet hij natuurlijk gewoon mee.

Zachtjes je voetrem indrukken, zodat het remlicht gaat branden wil wel eens helpen.
 
snelheid verminderen door heel langzaam het gas terug te draaien, vervolgens weer open draaien en een gaatje maken, evt. herhalen indien nodig geacht :+


Heb er overigens met de motor nooit last van, alleen met de auto
 
Laatst bewerkt:
Ik ga steeds langzamer rijden totdat die het doorheeft, op deze manier weleens 60 gereden op de snelweg _O-
 
vaak helpt het om recht voor de bestuurder te gaan rijden, beetje links van het midden dus.
anders gaat de bestuurder zijn snelheid onbewust aanpassen op hetgeen wat hij wel recht voor zich ziet, en dat is waarschijnlijk de auto die weer voor jou rijd.

klinkt een beetje vaag, maar je zal zien dat dit vaak wel helpt.
 
Ik ben laatst heel langzaam gaan rijden omdat hij er toch op die plek niet langs kon. Dat hielp echter niet daarom maar iets verderop wederom langzaam gaan rijden totdat hij ging inhalen. Precies evenveel gas geven zodat hij niet meer terugkan, daar schrok hij wel aardig van. ;)
Een minuutje later bedacht ik me dat dat gewoon een hele gevaarlijke actie was ook voor de overige verkeer deelnemers en dat kun je niet maken. Dus dat doe ik nooit weer, ga nu gewoon langzamer rijden en laat 'm inhalen. B|
Heeft echt geen enkele zin om die mensen een lesje te leren, sommige doen het er gewoon om en ik snap er geen bal van. :N Als je harder wilt rijden dan haal je toch ff in en anders hou je toch gewoon ruimte. :? Echt van die lui die denken dat ze bovennatuurlijk kunnen reageren op voorliggers. _O-
 
snelheid verminderen door heel langzaam het gas terug te draaien, vervolgens weer open draaien en een gaatje maken, evt. herhalen indien nodig geacht :+


Heb er overigens met de motor nooit last van, alleen met de auto
:^ deze helpt inderdaad ook altijd wel.
een gat slaan.

vind hem alleen wat linker
 
Laatst bewerkt:
Heb het pas een keer gehad (was op een parallelweg OP de snelweg, waar je zegmaar stukje door moest rijden onder viaduct om vervolgens afrit te kunnen pakken)... Zakenmannetje ging dicht op me rijden, snelheid terug laten lopen tot 70 km/u, toen gaf hij me ruimte en ging ik weer normaal rijden :) Verder geen ervaring mee.
 
Vol gas geven, gat trekken.

Daarna achterwiel blokkeren en de klever trakteren op een mooi rookspoor.
Meestal houden ze dan inneens afstand.
(als ze al niet rechts invoegen en helemaal uit zicht verdwijnen)
 
Gewoon langzamer gaan rijden, op een gegeven moment gaat hij wel voorbij.
Ik ben zelf ook wel eens gaan "terug-kleven", ziet hij alleen maar een koplamp in z'n spiegels.

Achteraf een domme aktie. Voor hetzelfde geld had hij vol op z'n rem getrapt. Niet zo lekker als je dan in z'n uitlaat knalt.

Nu laat ik ze dus maar gewoon voorbij...
 
duw altijd mijn middenstanddard aan de grond :Y wordt er echt wel geremd als ze vonken over de motorkap zien komen :]
 
Ze zitten er helaas altijd wel tussen. Ik ga zsm naar rechts, en laat ze lekker inhalen. Hebben zij hun zin en ik geen last.

Ik laat in ieder geval mijn :] niet verkloten door zo'n prutser....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
met de motor heb ik daar nooit last van.
met de auto sein ik altijd met mijn achteruitrijlampen (daar schrikken ze van :))
of flink hard remmen
 
Ik ga nog wel eens voorzichtig slalommen op mn eigen weghelft, helpt ook goed en is relatief veilig. Anders alleen ff je remlicht op laten lichten, snappen ze het wel.... Of geagiteerd achterom kijken en een duwgebaar maken...
 
Meestal maak ik een stoppie en dan een burn out op de motorkap :W

Maar ff serieus, even laten zien wie er sneller is helpt behoorlijk, hoewel ik het vonkjes maken wel briljant vind :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan