Wat doen jullie na een "ongeluk"

Zoals de waard is vertrouwd hij z'n gasten.

Ik ben iemand die een briefje achterlaat als ie een winkelwagen in een autodeur parkeerd

Ik ga er half vanuit dat andere ook zo zijn.

Ben benieuwd...

Blijf hopen, genoeg schade door winkelwagentjes gezien waar geen briefje was. Zelf een keer mijn motor (H&B koffer dus geen schade) geramd zien worden terwijl er makkelijk omheen gereden kon worden waar ik zelf bij stond. Kreeg alleen een grote bek van het mokkel op mijn beschaafde reaktie. Had effe zin een deuk in haar auto te schoppen, is in principe toch hetzelfde als een winkelwagentje gebruiken. Heb het toch maar niet gedaan, krijg je ineens weer gezeik: hufterige motorrijder die brave huisvrouw bedreigt of zo....
 
Politie is niet nodig, wat wel MOET is je europees schadeformulier invullen. De gegevens van de tegenpartij controleer je ALTIJD met zijn paspoort erbij!
Europees aanrijdingsfoàrmulier moet getekend zijn en je bent ietwat zeker.
Politie moet je er enkel bij halen als je
a) gekwetsten hebt
b) de tegenpartij europees aanrijdingsformulier niet wil ondertekenen (zijn verhaal moet niet kloppen, maar een handtekening MOET)
c) iets van de staat overhoop rijdt (dan MOETEN zij PV opmaken).

Probeer ook je 'cool' te bewaren en kijk goed naar eventuele borden/omstandigheden die in je voordeel spreken en vermeld deze bij op dat aanrijdingsformulier!

Ben het hier helemaal mee eens, maar heb nog wel een aanvulling. Indien de schade wat groter wordt en er onenigheid bestaat over de toedracht, zou ik toch de politie erbij halen en er voor zorgen dat alles blijft staan zoals het stond. De politie kan namelijk aan de hand van de sporen die overblijven het één en ander vaststellen. (laat dus je lampen aan) Zorg dat de auto van de tegenpartij ook altijd in de versnelling blijft staan waarin ie stond (zegt namelijk iets over de snelheid die diegene had) Maar al met al is het beste advies: BLIJF COOL!!!!!!! hoe :( je ook bent.
 
Maar al met al is het beste advies: BLIJF COOL!!!

Ok, in dit geval was ik met de auto...

Als ik met de motor was en die miep knalt achterop "omdat ze slecht geslapen had" reageerde ik wel anders... :j :j
 
Ok, in dit geval was ik met de auto...

Als ik met de motor was en die miep knalt achterop "omdat ze slecht geslapen had" reageerde ik wel anders... :j :j

Och zolang ze achterop knalt maakt het eigenlijk niets uit, maar als je dan echt :( bent zou ik de politie bellen. (beetje agent geeft haar ook nog eens een proces-verbaal voor het niet voldoende afstand bewaren en dat kost haar dan ook nog eens een paar centen)
 
poohbeer:
b) de tegenpartij europees aanrijdingsformulier niet wil ondertekenen (zijn verhaal moet niet kloppen, maar een handtekening MOET)

Laat ik het zo zeggen: ik onderteken alleen dingen waar ik het mee eens ben. Desnoods 2 formulieren, 1 versie voor elke partij...

Je handtekening is vrij bindend...
 
(laat dus je lampen aan) Zorg dat de auto van de tegenpartij ook altijd in de versnelling blijft staan waarin ie stond (zegt namelijk iets over de snelheid die diegene had)

Volgens mij houdt die versnellingsbak theorie geen stand. Om te beginnen hebben we 'het nieuwe rijden', waarbij zo snel mogelijk naar een hoge versnelling moet worden gegaan, ten tweede weet ik dat ik, stationair in z'n 5, 43 rijdt. (En soms inderdaad 50 rij in z'n 5.)...
 
Volgens mij houdt die versnellingsbak theorie geen stand. Om te beginnen hebben we 'het nieuwe rijden', waarbij zo snel mogelijk naar een hoge versnelling moet worden gegaan, ten tweede weet ik dat ik, stationair in z'n 5, 43 rijdt. (En soms inderdaad 50 rij in z'n 5.)...

Echt briljant, er zijn natuurlijk hoopjes mensen die 50 in de 5e versnelling rijden :? . Als je had begrepen wat ik bedoel, dan had je gesnapt dat het IETS over de snelheid zegt, dus niet ALLES. Kortom, als iemand beweerd dat ie ongeveer 60 reed, en zijn BMW 540I staat in de 5e versnelling, kun je er van uitgaan dat zijn verklaring niet helemaal juist is. Dat samen met eventuele bandensporen, inslagdieptes in de voertuigen, afstanden waarover onderdelen over het wegdek liggen verdeelt, kan dan uiteindelijk zo'n verklaring helemaal onderuithalen. Maar als jij dus lekker 50 in de 5 wil rijden dan moet je dat dus vooral lekker gaan doen. |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan