Wat doen jullie na een "ongeluk"

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
Nu ben ik (nog) geen expert op het gebied van afwikkeling na een "ongeluk".

Vanochtend knalde een vrouw achterop omdat ze "niet goed geslapen had"... :z
Gelukkig ging in vandaag met de auto.
Ik had geen schade formulieren bij mij en geloofde haar op haar blauwe (?) ogen.

M'n achterbumper moet vernieuwd en een kras op de achterkant, niks groots. (haar auto stond er minder vrolijk bij)

We hebben NAW uitgewisseld en ik straks thuis m'n formulier invullen.

Dit is natuurlijk niet slim/naief maar om voor zo'n botsinkje de politie erbij te halen?
 
op goed geluk dan
je zal de eerste niet zijn die zgn namen uitwisselt
persoon kan wel eens niet verzekerd zijn
dat word per direct nagetrokken op dat moment
politie stelt rapport op en is makkelijker met de verzekering ook al ben jij niet fout, ze proberen er toch onderuit te komen
 
Soms kun je de mensen wel vertrouwen. Toen mijn mammie haar auto voor de deur stond, kletste er een jochie met zijn fiets achterin. Deuken en krassen (bril van hem aan barrels).
Pa en ma van het kereltje erbij. "We zullen de schadeformulieren even ophalen, we wonen vlakbij en zijn zo terug".
Mijn reactie:"En waar is vlakbij precies". Waarop ze antwoorden met "Hoezo, vertrouw je ons niet?"
Ze waren wel te vertrouwen (zo bleek). Maar de politie erbij kan toch veel narigheid voorkomen.

Wat ik doe bij een ongeluk? Snel doorrijden })
 
Zoals de waard is vertrouwd hij z'n gasten.

Ik ben iemand die een briefje achterlaat als ie een winkelwagen in een autodeur parkeerd

Ik ga er half vanuit dat andere ook zo zijn.

Ben benieuwd...
 
Per direct schade formulieren invullen. Als je die niety bij hebt, en het is niet jou schuld, de kit bellen. Als het wel jou schuld is }) gnagna...
 
Zoals de waard is vertrouwd hij z'n gasten.

Ik ben iemand die een briefje achterlaat als ie een winkelwagen in een autodeur parkeerd

Ik ga er half vanuit dat andere ook zo zijn.

Ben benieuwd...

Zo ben ik ook, maar we hebben al een aantal keren gedonder gehad met anderen (bedreigingen enzo)
 
Hangt er van af wat voor ongeluk :P Bij sommige ongelukken kan je beter geen politie erbij hebben }) en bij andere weer wel....dus kan je niet op voorhand zeggen...
 
Politie doet vaak niets. Ik heb zelf vorig jaar brokken gemaakt (keek effe opzij, hoorde een grote klap en toen ik weer voor me keek zag ik 2 airbags). Politie kwam er wel bij, maar zeiden dat het wel duidelijk was. Hebben kentekens in een kladboekje genoteerd en gingen weer weg.

Schade formulier is natuurlijk wel altijd handig, nu moet je inderdaad maar afwachten. Je hebt wel haar kenteken?
 
Alleen politie bij halen als er moeilijk gedaan wordt over wie nou eigeniljk de schuldige is...
Maar in ieder geval altijd zorgen dat de schadeformulieren terplekke ingevuld worden aan de hand van autopapieren.
Weet je altijd zeker dat juiste verzekeraar/polisnr....enz ingevuld wordt.
Heb al een paar tikjes meegemaakt, and believe me...trust nobody !!! (Zelfs al hebben ze mooie blauwe ogen ;)
 
Politie is niet nodig, wat wel MOET is je europees schadeformulier invullen. De gegevens van de tegenpartij controleer je ALTIJD met zijn paspoort erbij!
Europees aanrijdingsfoàrmulier moet getekend zijn en je bent ietwat zeker.
Politie moet je er enkel bij halen als je
a) gekwetsten hebt
b) de tegenpartij europees aanrijdingsformulier niet wil ondertekenen (zijn verhaal moet niet kloppen, maar een handtekening MOET)
c) iets van de staat overhoop rijdt (dan MOETEN zij PV opmaken).

Probeer ook je 'cool' te bewaren en kijk goed naar eventuele borden/omstandigheden die in je voordeel spreken en vermeld deze bij op dat aanrijdingsformulier!
 
Politie is niet nodig, wat wel MOET is je europees schadeformulier invullen. De gegevens van de tegenpartij controleer je ALTIJD met zijn paspoort erbij!
Europees aanrijdingsfoàrmulier moet getekend zijn en je bent ietwat zeker.
Politie moet je er enkel bij halen als je
a) gekwetsten hebt
b) de tegenpartij europees aanrijdingsformulier niet wil ondertekenen (zijn verhaal moet niet kloppen, maar een handtekening MOET)
c) iets van de staat overhoop rijdt (dan MOETEN zij PV opmaken).

Probeer ook je 'cool' te bewaren en kijk goed naar eventuele borden/omstandigheden die in je voordeel spreken en vermeld deze bij op dat aanrijdingsformulier!

En hier ziet u het beestje in zijn natuurlijke omgeving!!! :+
 
Die is wel leuk!
De vraag is alleen of je zelf niet teveel geschrokken bent zodat je wat vreemd :? uit je ogen kijkt...
 
Op vrijdag 01 maart 2002 19:30 schreef Daemon het volgende:Aha, dat verklaard waarom ze er zo snel bij waren...

Tsja, eigen belang :j (volgens mij eerste keer dat ik die smiley gebruik)

Mijn broer is een keer met een vrachtwagen(tje) achteruit tegen een bloembak aangereden (zooitje bielzen op elkaar).
Ging niet hard, keek in zijn spiegel, niets te zien, zoals gezegd, was een stapel bielzen, daar gaat niets kapot aan.
Mijn broer rijdt weer vrolijk verder naar de volgende klus (meubels bezorgen).

's middags politie op de stoep, doorrijden na een ongeval. Ik geloof tweehonderdnogwat gulden boete. Er bleek toch een biels van de stapel te zijn gepleurd (kon zo worden teruggelegd) en een buurtbewoner had voor het gemak ff de politie gebeld :j (wow, nu al 2x die smiley gebruikt).
 
1 Kenteken noteren, voor het geval er weer iemand na een ongeval doorrijdt, daar weet ik inmiddels weer alles vanaf. Ik ga mijn fotografisch geheugen maar eens trainen......
2 Om gezeik te voorkomen politie erbij halen, en zo nodig voertuigen laten staan totdat deze arriveren.
3 De persoonsgegevens van minimaal twee getuigen noteren. Dit is in ieder geval nodig voor het waarborgfonds als er iemand doorrijdt na het ongeval.
4 Euro schadeformulier opmaken en door beide partijen laten ondertekenen.
5 Hopen dat de verzekering niet te lang de tijd neemt om alles af te wikkelen. Bij letselschade loopt dit zeker in de jaren. Daar weet ik inmiddels ook te veel vanaf.
 
Op vrijdag 01 maart 2002 15:31 schreef PeeJay het volgende:
Soms kun je de mensen wel vertrouwen...

Ja da's een beetje het probleem he, je weet nooit van te voren welke. Ik heb eens iemand tegen een geparkeerde auto aan zien rijden, en toen ik er wat van zei ontkende hij het doodleuk. Dan maar de politie erbij. :(

Maar ik heb van een collega ook wel eens gehoord dat ie een kind had aangereden, niet zijn schuld maar wel zijn kosten dankzij de wet, waarvan de ouders uit eigen beweging alle schade betaalden :}
 
Vorige week is er nog iemand in mijn kofferbak gereden terwijl hij geparkeerd stond.
Natuurlijk geen briefje of iets dergelijks dus de dader ligt fijn op het kerkhof ;( .
 
Vorige week is er nog iemand in mijn kofferbak gereden terwijl hij geparkeerd stond.
Natuurlijk geen briefje of iets dergelijks dus de dader ligt fijn op het kerkhof ;( .

Jammergenoeg gebeurd dat vaker ja... een keer op een zaterdagnacht ben ik net thuis,hoor ik een auto keihard remmen en daarna een harde klap. Ik kijken, auto van buurman van voren geramt en de persoon is doorgereden (tja dronken en snel pleite maken anders moet ie betalen enz.)

Ik haat mensen die doorrijden en geen briefje achterlaten. Ze zijn bang dat ze meer premie moeten betalen en daarom karren ze door. Ons ben zunig :( :j
 
Mijn zusje heeft een keer een brommerongeluk gehad.
Niet haar schuld trouwens (rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft voorrang en zij ging rechtdoor).
Alle gegevens e.d. genoteerd schadeformulieren ingevuld. Mijn zusje heeft het schadeformuleer van de tegenpartij niet ondertekend. Omdat ze het er niet mee eens was.
Verzekering van de tegenpartij wilde niet uitkeren, omdat de tegenpartij beweerde dat mijn zusje de auto aan had gereden i.p.v. andersom.

Advocaat ingeschakelde, daarna heeft de verzekering uitbetaald.

Sindsdien hebben wij ook een wegwerpfototoestel in de auto liggen. Hiermee kan je onduidelijke en tegenstrijdige situaties voorkomen.

P.S. als er getuigen zijn hiervan altijd de gegevens noteren
 
altijd de tegenpartij aansprakelijk stellen,NOOIT schult bekennen ook al is duidelijk jouw fout.
schade papieren invullen. geen schade papieren voorradig legitimatie vragen rijbewijs of paspoort
zo niet politie bellen, nooit de ander vertrouwen.
wat men tegen je zegt kan je later nooit meer hard maken als men later iets anders beweerd, alles op papier.
 
Zoals de waard is vertrouwd hij z'n gasten.

Don't trust anyone !!! En al helemaal geen onbekenden, of omdat ze vrouw zijn ;)

Naja hopen dat ze wel eerlijk is enz. en dat je kosteloos een nieuwe bumper (of was het meer?) krijgt... en zeg dan meteen dat door de klap je km-teller het niet meer deed. Dan moet dat ook gefixt worden en heb jij gratis die 2000 piek in je zak gestoken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan