Wat doen na 5 jaar stilstand?

FZRalph

MF'er
12 jun 2011
59
0
Groningen
Hallo MF-ers,

Over twee weken de ZX-6R Ninja (1997) van m'n zwager eens flink aanpakken.
Machine staat al zo'n 5 jaar stil en loopt, uiteraard, daardoor niet.

Dit is wat ik wil doen:
- carbs schoonmaken
- olie verversen
- nieuw oliefilter
- koelvloeistof verversen
- nieuwe bougies
- nieuw luchtfilter
- remvloeistof verversen
- ketting goed reinigen en invetten
- evt. banden vervangen

Vergeet ik iets?
Dank alvast.
 
Laatst bewerkt:
Die van mij had ook dezelfde sympthonen dus een volledige beurt gegeven. :)

luchtfilte.jpg


Nieuwe olie, luchtfilter, O-ringen van de luchtfilterkast.. contactslot.

DSC_0234.jpg


DSC_0257.jpg


DSC_0263.jpg


Maar dit was nog niet genoeg, een heel erg lekke uitlaat vervangen en carburateurs synchroniseren bracht de volgende stap, kort gevolgd door een blijkbaar lekke koppaking, O-)
 
heb je die motor gratis gekregen dat je er zo aan de slag gaat? voor een paar honderd euries (1500) kan je een goed rijdende zx6r kopen

Yeah right, en voor een paar duizend euro extra heb je al een nieuwe!
Er zijn ook mensen die het als een uitdaging zien om dit soort problemen op te lossen. En een motorfiets van 1500euro is nog geen garantie dat je dit soort problemen helemaal ontloopt.
 
Hij heeft al nieuwe olie, niuew luchtfilter, nieuw oliefilter, nieuwe bougies.

- De motor slaat goed aan, maar doet het alleen met choke volledig in. Na een paar seconden valt hij dan uit. Als ik een beetje gas geef valt hij direct uit.
Trek de bezineslang eens los van de benzinekraan. Zet deze dan op PRIME met een fles of bak er onder. Er moet dan een flinke straal uitkomen.

Tweede controle is op ON zetten en aan het vacuumslangetje van je benzinekraan zuigen. Nu moet er weer een straal uitkomen.

Deze beide controles sluiten bij een goede straal de benzinekraan als schuldige uit.

Volgende stap zou zijn het ultrsoon reinigen van de carburateurs zeker nodig zijn. Er zit toch ergens een verstopping die de normale benzinestroom zo goed als blokkeert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan