wat doen ze met gestolen motor?

Highlander

MF veteraan
20 jul 2001
2.396
1
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze doen met een gestolen motor....
Overspuiten net als bij een paard? Omcatten ofzo (hoe heet dat) net als met een auto? Naar het buitenland?
 
Omcatten, chassisnummer van een total loss er in, of op een goed frame alles overbouwen

Of gewoon in de originele staat naar een land waar de voertuigregistratie niet alles is, kom net terug van Litouwen, volgens een agent daar is 75% van de auto's die daar rijdt gejat in West Europ, de andere 25 zijn antieke Lada en Skoda wrakken
 
Kan van alles zijn he..

Omcatten : kenteken en dergelijke van totall los bike op gejatte zetten en frame nummers omslaan.

Onderdelen over zetten : kuipwerk, tank, etc. etc. (beetje snoepjes dief dan)

Buitenland : denk aan polen/rusland etc.. als je geluk hebt en je gaat op vakantie daar dan zie je hem nog met jouw kenteken rijden.

Joyriden en fik derin.
 
Omcatten, chassisnummer van een total loss er in, of op een goed frame alles overbouwen

Of gewoon in de originele staat naar een land waar de voertuigregistratie niet alles is, kom net terug van Litouwen, volgens een agent daar is 75% van de auto's die daar rijdt gejat in West Europ, de andere 25 zijn antieke Lada en Skoda wrakken

Ja, zoiets heb ik ook wel eens gehoord. Tschijnt dat als je een beetje pech hebt je moto of auto al binnen 24 uur met een nieuwe 'eigenaar' erop in het voormalig Oostblok rond kan rijden.
 
Op zondag 15 juni 2003 10:52 schreef Highlander het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze doen met een gestolen motor....
Overspuiten net als bij een paard? Omcatten ofzo (hoe heet dat) net als met een auto? Naar het buitenland?

jaja, :X
 
Ja, zoiets heb ik ook wel eens gehoord. Tschijnt dat als je een beetje pech hebt je moto of auto al binnen 24 uur met een nieuwe 'eigenaar' erop in het voormalig Oostblok rond kan rijden.

Mét nummerplaten en officieel ingschreven, kost je een paar dollarbriefjes bij de voertuigregistratie
 
Hoezo, heb je er 1 die je nog eerlijk moet maken ;) ?

Hihi.. nope... ben alleen bang dat ze de mijnes ooit komen halen....

o, en voor degenen die me kennen: ik heb mijn eerste boete binnen... snelheidsovertreding!! HAHA en TLpeter heeft er nog nooit eentje gehad... Hij reed op dat moment nog bij me ook... vaag wel
Ben er stiekum beetje trots op
 
oja enne.. paarden spuiten ze soms echt over hoor!! Alleen als je heel goed kijkt, is het altijd te zien, maar op afstand lijkt het dan bijv. net een zwart paard terwijl het eigenlijk een schimmel was bijvoorbeeld
 
Ligt er aan.

Als je motor op bestelling uit je schuurtje word gepikt, gaat het 9/10 keer om de onderdelen. Je frame ligt dan de zelfde nacht nog bij de locale ijzerboer in de pers.

De parkeerplaastdieven laden alles in een busje, en rijden linea recta naar het oosten.

Beste remedie tegen diefstal lijkt mij nog altijd je fiets zo onaantrekkelijk mogelijk maken. Dus zo min mogelijk poetsen. Want een vuile fiets :] net zo hoor.

Ja, ik weet het oog wil ook wat, maar "beter een vuile fiets in de hand, dan geen fiets" O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan