Wat draag je onder een textiel pak?

Als ik ga werken is het meestal gewoon de werkoutfit en een textielcombo er over heen. Als het niet-werk gerelateerd is dan hangt het er gewoon vanaf wat ik ga doen. Ofwel ook volledige kleding er onder ofwel enkel thermische/koelende base layer.
 
Ik ben nu wel toch wel benieuwd.

Zelf rij ik altijd met een textiel pak. Hieronder draag ik altijd alleen een boxershort en (motor)thermoshirt. Is dit zo raar? Ik begrijp van meerdere mensen dat niet de bedoeling is?
Sinds wanneer moet je luisteren naar wat een ander er van vindt.
Ik heb 9 jaar lang een racepak gedragen op een BMW R1150RT dussss
 
Icebreaker is ook erg goed. Wel duur. Oa bij Bever te koop. Ik heb de 200 en de 260 dikte. Die laatste is echt warm.
 
Absoluut en met een race bogel op me rug en vriendin achterop de gezichten soms onbetaalbaar
Het maakt niets uit dat zouden meer mensen moeten doen..
Mijn CBR1000RR was overleden en ik zat tijdelijk op een CBF600... met een leren race-outfit, boots met sliders, the works... En ja dan zijn die gezichten onbetaalbaar.

Voor TS: onder mijn leren pak draag ik thermokleding omdat ik het leer anders niet van mijn lijf krijg. Ik heb ook een textiel-jas voor regendagen.
Daar draag ik dezelfde thermokleding onder, uit gewoonte. Ik heb die jas al zeker twee keer gedragen.
 
De term thermokleding en tepelklem snap ik nog.

Maar wat komen er allemaal voor gekke, hippe namen voorbij om aan te geven dat je er een lang of kort shirt onder propt zeg.
 
Ja kijk maar eens bij Decathlon.
Eens, goed spul.
Ik kon mijn motorbroek een keer niet vinden en toen heb ik mijn "ski" broek, die ik voor mijn winteruitstapjes in Noorwegen en IJsland gebruik, maar gepakt. Wat bleek, die zat vele malen lekkerder dan mijn textiele motorbroek van Alpine Stars. Die broek komt ook van de Decathlon.
Daaronder heb ik altijd mijn jeansbroek aan.
 
Altijd mijn gewone kleding eronder, zelfs onder een leren pak.... Dat moet ook wel als gespierde spijker. Voordeel is ook dat mijn postuur met die opvulling wat indrukwekkender wordt. Je moet toch wat als ruige biker?

Als je Rico heet dan laat je het pak gewoon bodypainten.
 
Voor iedereen anders, als het maar comfortabel is toch 😁
Zelf draag ik er vaak een lange wollen onderbroek onder, gewoon omdat dat lekkerder zit vind ik 😎
 
Ligt aan het weer en waar ik na toe moet. Plezier en warm boxer en T-shirt. Plezier en koud dan lange "sport" broek en vestje. En als ik ergens op bezoek ga gewoon m'n kleren voor de gelegenheid. Bij hele lange ritten kleed ik me wel om op locatie.
Heb wel het voordeel van een textiel pak met aparte regenliner en thermoliner. Hoef dus nooit echt m'n onderkleding op het weer aan te passen enkel m'n pak.
 
Ik ben nu wel toch wel benieuwd.

Zelf rij ik altijd met een textiel pak. Hieronder draag ik altijd alleen een boxershort en (motor)thermoshirt. Is dit zo raar? Ik begrijp van meerdere mensen dat niet de bedoeling is?
Bij woon-werk verkeer gewoon kleding eronder. Plezierritjes met normaal weer hou ik ook normale kleding eronder aan. Ben er toch aan aan gewend. Vakanties in 30+ graden doe ik er ook alleen maar een tshirt en onderbroek onder aan.

En natuurlijk sokken en schoenen.
 
Ik heb hier ook eens naar gezocht, maar zag door de bomen het bos niet meer. Kun jij een bepaald merk aanbevelen welke niet perse de hoofdprijs moet kosten?
Thermo kleding vd Action, wisselt nog wel eens van merk en model, maar heb het in het verleden eens gekocht en altijd plezier van gehad met Outdoor.
 
Eens, goed spul.
Ik kon mijn motorbroek een keer niet vinden en toen heb ik mijn "ski" broek, die ik voor mijn winteruitstapjes in Noorwegen en IJsland gebruik, maar gepakt. Wat bleek, die zat vele malen lekkerder dan mijn textiele motorbroek van Alpine Stars. Die broek komt ook van de Decathlon.
Daaronder heb ik altijd mijn jeansbroek aan.
Beschermt zo’n skibroek ook bij een glijpartij over asfalt?
 
Waarom neem je van anderen aan wat wel/niet raar is?
Al trek je een string aan en verbind je je tepelklemmen met het stuur, jouw keus.


(Ik draag geen textiel pak, tepelklemmen of string 😅 )
Is dit zo’n “Ik vraag het voor een vriend” tekst?
 
Terug
Bovenaan Onderaan