Wat draag jij onder je helm?

Beekberger

MF veteraan
12 mei 2010
3.217
1.383
Zie vandaag een motorrijder stoppen. Zet zijn helm af en heeft daaronder een baseball pet achterstevoren op zijn hoofd. Na een telefoontje zet hij de helm weer over die pet op.
Ben ik nou een ouderwetse sufkop of ......?
Ik draag vanwege mijn kale kop wel een balaclava, maar dat is zowel draagcomfort (geen binnenmateriaal van de helm op de blote huid) als voor het schoonhouden van de helm. Maar een baseball pet? Te ruime helm en dan maar als vulling of zat ik tegen en oud scooterrijder aan te kijken die dat al jaren zo doet. En waarom dan?
 
Draag jij dan geen hoed onder je helm? Wow. Ik draag zelf altijd een Akubra Cattleman onder mijn helm. Je weet maar nooit wat je onderweg tegen komt, en dan wil je natuurlijk niet warrig helmhaar hebben.
 
Ik draag geen ondergoed in de helm
Als de helm meurt koop ik een nieuwe :)
 
Ik draag geen ondergoed in de helm
Als de helm meurt koop ik een nieuwe :)
Deze zomer zelfs in NL warm, ook in de vakantie in Italië (nog warmer!) meerdere keren dat je het zweet in de helm op de kop stond.
De zweetkringen zitten nu (nog) in het binnenwerk. Niet lekker, tijd voor een opfrisbeurt!

Met mijn helm is het (gelukkig) mogelijk om het binnenwerk eruit te halen.
1x per jaar een goede schoonmaak en de binnenbekleding is weer fris voor een nieuw seizoen!
Staat vast op mijn winter-todo-lijstje.....................
 
Deze zomer zelfs in NL warm, ook in de vakantie in Italië (nog warmer!) meerdere keren dat je het zweet in de helm op de kop stond.
De zweetkringen zitten nu (nog) in het binnenwerk. Niet lekker, tijd voor een opfrisbeurt!

Met mijn helm is het (gelukkig) mogelijk om het binnenwerk eruit te halen.
1x per jaar een goede schoonmaak en de binnenbekleding is weer fris voor een nieuw seizoen!
Staat vast op mijn winter-todo-lijstje.....................

Inderdaad. Helm sanitizer is je vriend. 2 maanden in italië en frankrijk gereden en mijn helm ruikt naar citrusvruchten & geen zweetkring te bekennen <3
 
Niks , alleen mijn oordoppen...
Heb ook een snel kapsel van de kapper : snel droog en zit altijd goed ;)
 
Altijd een balaclava, oorspronkelijk mee begonnen om het binnenwerk van de helm puik te houden en om mijn haren uit mijn zichtveld te houden.
Ik heb een helm die me perfect past, de balaclava maakt het, ook al is het maar een dun laagje stof, ietsje krapper en daar ben ik inmiddels zo aan gewend dat ik dat liever heb. Alleen wel vaak rode lijntjes op mn voorhoofd van de balaclava als ik de helm afdoe... Vooral tijdens snelwegkilomters ben ik echt blij met mijn balaclava, je voelt toch vanalles tegen je nek aankletteren en met de balaclava is dat een stuk minder. Daarbij heeft de eerste keer dat ik mijn balaclava níét ophad op de snelweg een flinke wesp me onderweg nogal hard in mijn nek gestoken; het rijden zónder balaclave is me toen gelijk afgeleerd, maar ieder zo zijn ding natuurlijk.
 
Niets op de kale knar behalve de helm , t is mijn zweet en geur ,stinkt hij te hard ,dan was ik t binnenwerk uit en hij is weer fris,
verkopen doe ik ze toch niet ,vervang ze wel na 5 jaar :t
 
Een buff (zomer of winteruitvoering) en oordoppen.
De voering gaat af en toe in de wasmachine.
 
Die draag ik meestal ook (in de zomer vooral om m'n staart binnenboord te houden), maar die gaat niet je helm in, toch? ;)
Nee maar wordt gevraagd wat ik onder helm draag, aangezien de meesten antwoorden op wat er IN de helm gaat ga ik maar mee met de oordopjes maar de buff zit netjes ONDER de helm O-)
Maar de winterbuff gaat doorgaans wel over doren dus ook deels in de helm maar dat is vooral om inwaaien tegen te gaan.
 
Oordoppen en balaclava. Geeft altijd wel een hoop blikken, vooral vlak bij de pinautomaat. xD

Klopt, heb ik een keer gehad in Frankrijk. Eindje rijden, tussenstop in een dorp bij een terrasje. Zet helm af en terijl ik die balaclava nog op heb kijk ik om mee heen. Sta ik pal voor een bank een paar verschrokken gezichten achter de balie aan te kijken. _O-
Gauw die balaclava af en een geruststellend gebaar naar die mensen.
 
Oordoppen en een balaclava zowel helm woon werk en helm voor de tour ritten , maak niet uit hoe bloed heet het is , helm blijf vanbinnen gewoon netjes
 
Niets op de kale knar behalve de helm , t is mijn zweet en geur ,stinkt hij te hard ,dan was ik t binnenwerk uit en hij is weer fris,
verkopen doe ik ze toch niet ,vervang ze wel na 5 jaar :t

:t
Hier nog een, heb alleen wel spekkies in de oren.

De helm ruikt frisser na een dag van 35' dan na een half uurtje in de stromende regen:+
Dan ruikt het naar natte hond.

Effe laten luchten (meer drogen) en mijn geur zit er weer in8-)
 
Altijd oordoppen en een helmmuts. Ik heb meer dan 10 verschillende versies daarvan.
De helmmuts omdat dit schoner is, makkelijker te wassen, en omdat het mijn nek beschermd tegen steentjes, insecten en (voor mij heel belangrijk) verbranden.
Ik heb helmmutsen voor extreem warme dagen (Coolmax) die mij meer afkoelen dan geen helmmuts gebruiken, maar ook helmmutsen met een dikkere kraag voor de koude winter. Ik heb ze met alleen 2 gaatjes voor de ogen, of met een grote opening voor het hele gezicht.
Het is maar net wat ik op dat moment wil.....
 
Hele maal niets.( Heb MM haar) . alleen de helm. als die na het rijden klam is van de zweet gewoon laten luchten
 
Altijd oordoppen en een helmmuts. Ik heb meer dan 10 verschillende versies daarvan.
De helmmuts omdat dit schoner is, makkelijker te wassen, en omdat het mijn nek beschermd tegen steentjes, insecten en (voor mij heel belangrijk) verbranden.
Ik heb helmmutsen voor extreem warme dagen (Coolmax) die mij meer afkoelen dan geen helmmuts gebruiken, maar ook helmmutsen met een dikkere kraag voor de koude winter. Ik heb ze met alleen 2 gaatjes voor de ogen, of met een grote opening voor het hele gezicht.
Het is maar net wat ik op dat moment wil.....
Heb ik nog Nooit gehad steentjes in mijn nek. :9~ ik weet niet hoe je op de motor zit.*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan