Wat een dag!

Sijmen

MF'er
20 jan 2004
206
0
Zo las ik onlangs nog een topic over de angsten die je als motorrijder kan hebben, en over de dingen waarvan je wenst dat jij die nooit zal mogen beleven, en zowaar een van deze vreselijk onverteerbare gebeurtenissen voelde zich genoodzaakt om zich in mijn maag te splitsen!

Jullie(sommige) vroegen je misschien af waarom die botlek tunnel(de middelste) opeens zomaar dicht ging/was. Helaas moet ik bekennen dat ik daar de schuldige van ben. Ik vondt het zowaar nodig om mijn meest geliefde bezit te voorzien van een drankloze dag hard werken.

Zaterdag in alle vroegte vertrokken naar Limburg voor een fijn weekeindje samenzijn en om de volgende dag vrolijk en sober de terugreis met 2 hele grote handen aan te pakken.

En zo kwam het dat onderweg mijn geliefde motor om wat 'juice' vroeg. Je bent blij met je motor! Je hebt hem net 2 daagjes en jouw wereld kan niet meer stuk! Dus beslis je gewoon om lekker links te blijven rijden en vrolijk en vastberaden die linker splitsing te nemen in plaats van die rechter, die rechter die langs een volle pomp loopt boeit je eigenlijk niet. Na wat meer kilometers begint dat lampje toch wel een hele grote doorn in m'n oog te worden en langzaam voel ik de paniek groeien. Dan begin je te rekenen; ongeveer 25 kilometer gereden, dus met een beetje mazzel sleep ik er nog 15 uit.... FOUT!!!

Je bevindt je zelfverzekerd op je stalen ros midden op het alsfalt, omgeven door trage vierwielers, wiens snelheid jij hebt overgenomen en een beetje hebt gedowngraded. Je zou kunnen zeggen dat hoe donkerder het wordt hoe slechter het zal aflopen. Voor mij doemde opeens een groot zwart gat op. Een gat zo groot dat het mij opslokte en mij niet meer wilde laten gaan, ook al is het zo'n tunnel waarvan je op een gegeven moment van kan zeggen dat je het licht ziet. Met horten en stoten storte ik mij en m'n fiets in het diepe duister.

Om er vervolgens niet meer uit te komen!

Nouja, bijna dan. Naar beneden rijden in een tunnel zonder benzine is easy, maar er weer uit komen is een ware strijd. Lopend met de motor tussen m'n benen(hell no dat ik af ga stappen!!!) en met luid toeterende boze automobilisten achter me begeef ik me langzaam naar het bevrijdende licht. En dan sta je daar.... waarom heb ik ook alweer de middelste tunnel gekozen? Joost mag het weten want het antwoord is mij even ontschoten.

Al foeterend ik parkeerde mijn 2 wieler in de o-zo smalle berm en naast me schieten de auto's me luidruchtig voorbij.

Je wil niet weten wat er door je hoofd heen gaat als dit je overkomt. Hoe dom kun je zijn, hoeveel dommer zal ik worden? Wat doe ik toch verkeerd? Die reservetank is toch veel groter? Waarom heb ik het niet op een rekenmachine uitgerekend?

OPeens schieten de seinen boven de weg aan, grote rode kruizen verklaren de 2-baans weg voor verboden gebied. En langzaam aan wordt de stroom auto's minder tot er geen enkele auto meer tevoorschijn komt. Uit het niets doemt er opeens een gele auto op die zich met zijn uitzonderlijk gele zwaailichten vastberaden voor m'n motor plant.

Ik was niet alleen uit het zuiden omhoog komen zetten. Twee vrienden reden mee, beter gezegd/geschreven, ik reed met hun mee. Zij leiden in de auto de weg zodat ik makkelijk kon volgen. Nog geen kilometer verder vanwaar ik gestrand ben staat een vage gele zeeschelp liters van die broodnodige benzine aan te prijzen, en die ondanks hun hoge waarde als warme broodjes over de toonbank glijden(het geld dan). De 2 vrienden waren van plan om even om te rijden om 5 liter dan naast me te droppen zodat ik weer vrolijk met mijn klanrode hoofd mijn weg kan vervolgen. Dat is geen goed idee. Degene die het in zijn hoofd haalt om een afgeslote wegin/op te rijden krijgt(mits er camera's staan, en die staan er bij de botlek) een boete van 500,-. Dus die trip was voor hun snel de rug toe gekeerd en zij vervolgde de weg naar huis en lieten mij aan mijn welbekende lot over(wat konden zij nog doen?).

De meneer van de wegenwacht had in no-time een kannetje benzine gehaald en de inhoud in mijn racemobiel gedumpt. Na een korte babbel bij die, op dat moment heerlijke zeeschelp kon ik mijn weg vervolgen.

Zo heb je 2 dagen een motor met kenteken onder je kont, en zo heb je een ervaring die ik en mijn vrienden nooit meer zullen vergeten!

:)
 
Hehehe, ik moet zeggen, ik keek achterom en zag je minder snel die tunnel uit komen en ineens was je weg... Dus had al een flauw vermoeden dat je stil stond...

Nog geen 2 min later stonden wij op de parkeerplaats bij het benzine station en ja hoor... sms *beep*...

Moet toegeven, kep dr toch wel even om kunnen lachen ;)

Plan van die tank was opzicht wel een goed idee, maarja, met 100KM/h een tank de deur uit smijten naar jou toe was niet zo een strak plan en terug rijden mog dus niet...

Maar verders, het was weer een topweekend, nu ik nog me rijbewijs :]

Greetz,

Marius
 
Dit gaat je vast geen tweede keer meer gebeuren (maar wel ballen van je dat je hebt durven opbiechten : }) Volgende keer een rekenmachine mee?
 
Minder leuke gebeurtenis, wat je er in elk geval aan hebt overgehouden is dat ik je verslag met plezier heb gelezen.
;)
 
Mooi geschreven hoor :} Is mij dus pas ook eens overkomen( maar niet in een tunnel) op de snelweg en nog op 1 cilinder de pomp kunnen halen PFEW
 
OMG ik kan me wel een beetje voorstellen hoe vreselijk opgelaten je je gevoeld moet hebben.

Maar zoals KaWa-tje ook al zei, je weet het wel goed te brengen. :}
 
Volgende week kan je er, net zoals iedereen die het verhaal heeft gelezen,weer om lachen....

Erg herkenbaar
 
OPeens schieten de seinen boven de weg aan, grote rode kruizen verklaren de 2-baans weg voor verboden gebied. En langzaam aan wordt de stroom auto's minder tot er geen enkele auto meer tevoorschijn komt.

Zo te zien heb jij de maatschappij weer de nodige niet de kwantificeren duizenden euro's gekost. :+

Maar om eerlijk te zijn kom je er heel goed vanaf, want op de autoweg zonder benzine komen te staan kan je een fikse boete opleveren.

En om nou helemaal even te stangen: Het is te hopen dat je geen rekening thuis krijgt van de controlekamer van de RWD (of was het nou RVD :? ), wegens de gemaakte kosten. :+
 
Volgens mij maakt iedereen wel eens zoiets stoms mee.. maar dan op een afgelegen polderweggetje en niet in een bloody drukke tunnel!
Dat zweet klotste wel in het pak zeker ;)
 
Bwaahaha! Mooi opgeschreven! Maar ik hoop het nooit mee te maken, stilstaan in een tunnel of op een brug.
 
Moest wel lachen hoor toen ik je verhaal las, maar wel een kl$*(%&te plek om precies daar zonder sap te staan. Mocht je tunnelvrees overgehouden hebben kun je altijd nog in therapie bij :
ratel.jpg
Tsjakkaaaaaaaaaaaaaaaaa :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan