Wat een verschil, geen begrenzer!

Skade

Die hard MF'er
21 apr 2008
341
1
Rotterdam
Afgelopen maand ben ik de eigenaar geworden van een gsx-r 600 k4 geimporteerd uit belgie. Nu was het zo dat er op het kentekenbewijs 78 kw stond, maar de vorige eigenaar heeft mij laten weten dat deze niet (meer) begrenst was. Nu ben ik zaterdag naar Hoegee Suzuki Tuning geweest en heb hem daar op de testbank laten zetten..

En wat kwam er uit?? 88 pk op het achterwiel.. Dus toch begrenst! :X

Aangezien Marc nog een aantal originele ECU's had liggen op zolder kon ik deze voor een zacht prijsje overnemen. Daarna nog een paar keer op de testbank en gelijk de ECU laten herschrijven, daarna kwamen het aantal pk's uit op 108,2 op het achterwiel!

+- 19 pk winst in ongeveer 5 minuten! En wat rijd dat ding nu lekker fel zeg! Het gasrespons is nu echt veel beter en ook boven de 150 is hij een stuk feller..

Hulde aan Marc en Barry voor de goede service en de gezelligheid! :}

Ps: Misschien is het niet interessant voor de meeste, maar wilde het toch even kwijt :)
 
'Wat een verschil!' > 'Wat een verschil, geen begrenzer!'
 
Hoe krijgt de vorige eigenaar het voor elkaar om dat ding dan te 'begrensen' op 88pk :/

De vorige eigenaar heeft hem niet zelf begrenst, maar hij beweerde dat hij op het originele vermogen stond en niet op de 78 kw zoals die op het kentekenbewijs stond aangegeven.

In belgie is er natuurlijk de vermogensgrens voor de verzekering zoals ik begrepen heb.
 
typo denk ik, zon gsx doet denk 120 pk op achterwiel

Nope, is geen typo.

78 kW is het vermogen op de krukas.(origineel is het 88 kw/120 pk) Ik heb het over 88 en 108 pk op het achterwiel

Bij de volvermogen heb je dus 120 pk op de krukas en 108 pk op het achterwiel.

Bij de begrenste versie had ik dus 102 pk op de krukas ongeveer en 88 op het achterwiel
 
In België is het fiscaal verschil tussen 101 pk en 99 pk (krukas) enorm.
Daarom heeft de vorige eigenaar hem waarschijnlijk laten begrenzen op 100 pk om zo de grote belastingssom te ontlopen.
 
Zie hier de uitdraai:

De groene lijn is het vermogensverloop met de belgische ECU en de blauwe is die met de nieuwe (originele)

Uitdraaitestbank.jpg
 
Van 88 naar 108,2 pk en dat noem jij 19pk verschil? Volgens mij is dat zo'n 20,2 pk :P

Nja, toen hij voor het eerst op de bank ging was hij 88, toen heeft hij er 91,5 van gemaakt
en met de nieuwe ECU werd het ongeveer 108,1 dus 19 a 20 pk extra :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan