wat een @#/@##%!!!

Als de bestuurder (zwaar) beschonken was, geen rijbewijs heeft en de motor onverzekerd was, heeft ie goeie kans om zelf aansprakelijk te worden gesteld. Best kans dat de combinatie geen motorrijvaardigheid en drank ervoor gezorgd hebben dat ie op zijn muil ging, waar iedere andere motorrijder de hond gewoon ontweken had of op tijd gestopt was. Die post van jou is imho dan ook wel erg kort door de bocht.

Ondanks dat het een domme actie was om bij die knakker achterop te stappen, vind ik het vooral sneu voor het meisje. Verhalen van schade kan ze ws. wel vergeten. Goeie kans dat ze de rest van het leven (if any) 'gestraft' wordt voor deze ene domme actie.
Orpheus, als de eigenaar van de hond ervoor zorgt dat de hond onbegeleid niet kon overlopen, dan had de motorrijder niet moeten uitwijken, en had hij ook geen ervaring moeten hebben, had hij niet sober moeten zijn (beetje extreem, maar om volledig te zijn) en had hij en zijn passagier geen bescherming nodig.

OORZAAK: overstekende hond
GEVOLG: vriendin gewond en motorrijder zonder rijbewijs en zwaar dronken mag zich verantwoorden.
 
Juridisch gezien is de eigenaar van de hond aansprakelijk, o.g.v. artikel 6:179 van het BW. In het verkeersrecht is het echter gebruikelijk om een billijkheidscorrectie toe te passen van een x aantal procenten. Roekeloos rijgedrag van de verkeersdeelnemer die het ongeval ' krijgt' zorgt dan bijvoorbeeld voor een vermindering van de aansprakelijkheid van de bezitter/eigenaar van de hond. In dit geval is het echter een apart verhaal, omdat de motorrijder onverzekerd rond reed. Belooft nog een mooi juridisch verhaal te worden :) (ook al is het verhaal op zich wel diep triest :( )
 
Laatst bewerkt:
Orpheus, als de eigenaar van de hond ervoor zorgt dat de hond onbegeleid niet kon overlopen, dan had de motorrijder niet moeten uitwijken, en had hij ook geen ervaring moeten hebben, had hij niet sober moeten zijn (beetje extreem, maar om volledig te zijn) en had hij en zijn passagier geen bescherming nodig.

OORZAAK: overstekende hond
GEVOLG: vriendin gewond en motorrijder zonder rijbewijs en zwaar dronken mag zich verantwoorden.

Ik neem alles terug, ik heb niks gezegd :+

ps. zrex... wat denk je van een overstekende ree ofzo... een kat mag ook :P
 
Heel erg voor dat meisje en de bestuurder (iedereen maakt fouten, zelfs hele domme)

Maar was het geen policy op het MF dat er geen topic over ongelukken waar geen MF-ers bij betrokken zijn geweest te openen?

Slotje dus?

ZZR-UK houd niet zo van topic waarin word beweerd dat mensen een nekshot moeten krijgen.
 
ik weet wel een mooi cadeau voor die 2,, een setje dopsleutels,, kunnen ze de schroeven in hun bovenkamer mee aandraaien>>allebei oerstom!!!!!!!!!!!!!!!!
 
dat vind ik weer wat kort door de bocht van jou.

misschien was het wel een dronken slet die die arme jongen opgestookt had om met die motor te gaan rijden. tja, dan kun je die jongen ook niet echt kwalijk nemen dat hij niet tegen de charmes van haar in ging, hij had immers zelf ook gedronken.

t is de schuld van meneer Honda/Yamaha/Suzuki/Dinges/dat.
Als ie die motor niet gemaakt had....
 
Orpheus, als de eigenaar van de hond ervoor zorgt dat de hond onbegeleid niet kon overlopen, dan had de motorrijder niet moeten uitwijken, en had hij ook geen ervaring moeten hebben, had hij niet sober moeten zijn (beetje extreem, maar om volledig te zijn) en had hij en zijn passagier geen bescherming nodig.

OORZAAK: overstekende hond
GEVOLG: vriendin gewond en motorrijder zonder rijbewijs en zwaar dronken mag zich verantwoorden.

Als die gast niet op die motor was gestapt...had die hond veilig over kunnen steken.


Zolang die hond de sleutel niet in het contact stopt.... :W
 
Juridisch gezien is de eigenaar van de hond aansprakelijk, o.g.v. artikel 6:179 van het BW. In het verkeersrecht is het echter gebruikelijk om een billijkheidscorrectie toe te passen van een x aantal procenten. Roekeloos rijgedrag van de verkeersdeelnemer die het ongeval ' krijgt' zorgt dan bijvoorbeeld voor een vermindering van de aansprakelijkheid van de bezitter/eigenaar van de hond. In dit geval is het echter een apart verhaal, omdat de motorrijder onverzekerd rond reed. Belooft nog een mooi juridisch verhaal te worden :) (ook al is het verhaal op zich wel diep triest :( )

Ik pleit voor ieder zijn eigen schade vergoeden O-)
 
ALS ALS ALS


als mijn tante een pikkie had was ze mijn oom..

Ze zijn allbei dom geweest en nu betalen ze ervoor.
 
Heel erg voor dat meisje en de bestuurder (iedereen maakt fouten, zelfs hele domme)

Maar was het geen policy op het MF dat er geen topic over ongelukken waar geen MF-ers bij betrokken zijn geweest te openen?

Slotje dus?

ZZR-UK houd niet zo van topic waarin word beweerd dat mensen een nekshot moeten krijgen.


Dit is in het kader van " maatschappelijk belang" .... :P
 
Boeie.. Dit heeft imho GEEN ZAK te maken met motorrijden/Motor-Forum, het had net zo goed een winkelwagentje kunnen zijn waarmee die doos tegen't asfalt smakte, op winkelwagen-forum.nl zijn ze dan ook niet blij met dergelijke negatieve publiciteit.

Ongeluk-topic? Was je er zelf bij??
 
En als ik de eigenaar van de hond was stuurde ik ,m een sessie naar Martin Gaus om te kijken of ie een trauma heeft opgelopen toen er plotseling 2 eierdooiers op een brommend geval overstaken 8-) en claimde dan de eventuele mentale schade van de hond bij deze 2 rijdende embryo,s 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat er zo langzamerhand een nieuw woord geintroduceert moet worden voor dit soort rand debielen !! |(


Het woord "motorrijder" word hier geheel onterecht genoemd.
Bovendien word de "motorrijder" hier danig geschaad in aanzien :+













[me] Het lichtere vermogens rijbewijs toont weer eens zijn dienst _O- [/me] ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan