wat een @#/@##%!!!

Ik zeg aan z'n ballen ophangen in de dorpskern. Een weekje ofzo... als ie daarna nog toonbaar/aanspreekbaar is het gewone strafrechterlijke circuit in, nalatigheid en poging tot doodslag ofzo. Eventueel in combinatie.
 
Ik zeg aan z'n ballen ophangen in de dorpskern. Een weekje ofzo... als ie daarna nog toonbaar/aanspreekbaar is het gewone strafrechterlijke circuit in, nalatigheid en poging tot doodslag ofzo. Eventueel in combinatie.

Je zou er ook gewoon om kunnen lachen, zachtjes maar wel heel lang :+ :+
 
Juridisch gezien is de eigenaar van de hond aansprakelijk, o.g.v. artikel 6:179 van het BW. In het verkeersrecht is het echter gebruikelijk om een billijkheidscorrectie toe te passen van een x aantal procenten. Roekeloos rijgedrag van de verkeersdeelnemer die het ongeval ' krijgt' zorgt dan bijvoorbeeld voor een vermindering van de aansprakelijkheid van de bezitter/eigenaar van de hond. In dit geval is het echter een apart verhaal, omdat de motorrijder onverzekerd rond reed. Belooft nog een mooi juridisch verhaal te worden :) (ook al is het verhaal op zich wel diep triest :( )
Eeeeeeeehhhh.... volgens mij is het gewoon klaarduidelijk als blijkt dat iemand onder invloed was?
 
Wat een achterlijk stuk stront zeg -O-


Hoe was het met de hond afgelopen ? :?

Die was zo blij dat ie het had overleeft, dat ie zichzelf klem heeft gezopen. Daarna kwam ie een geile teef tegen die hij even flink gepaald heeft :Y

[me="Pr!li"]gaat direct solliciteren bij de Telegraaf :Y[/me]
 
Wat een achterlijk stuk stront zeg -O-Die was zo blij dat ie het had overleeft, dat ie zichzelf klem heeft gezopen. Daarna kwam ie een geile teef tegen die hij even flink gepaald heeft :Y

[me="Pr!li"]gaat direct solliciteren bij de Telegraaf :Y[/me]
_O- _O- _O- :}
 
Ik vind dat er zo langzamerhand een nieuw woord geintroduceert moet worden voor dit soort rand debielen !! |(


Het woord "motorrijder" word hier geheel onterecht genoemd.
Bovendien word de "motorrijder" hier danig geschaad in aanzien :+













[me] Het lichtere vermogens rijbewijs toont weer eens zijn dienst _O- [/me] ;)

Rustig,rustig, het was geen motorrijder!!

Het was een stuk nageboorte op een motorfiets. ZONDER rose papiertje dus...................no sweat :+
 
Juridisch gezien is de eigenaar van de hond aansprakelijk, o.g.v. artikel 6:179 van het BW. In het verkeersrecht is het echter gebruikelijk om een billijkheidscorrectie toe te passen van een x aantal procenten. Roekeloos rijgedrag van de verkeersdeelnemer die het ongeval ' krijgt' zorgt dan bijvoorbeeld voor een vermindering van de aansprakelijkheid van de bezitter/eigenaar van de hond. In dit geval is het echter een apart verhaal, omdat de motorrijder onverzekerd rond reed. Belooft nog een mooi juridisch verhaal te worden :) (ook al is het verhaal op zich wel diep triest :( )

Je startzin gaat er van uit dat a: die hond écht bestaat en b: de bestuurder niet te dronken was om te reageren. In de huidige wetgeving wordt een belangrijke ruimte gelaten voor de mate waarin de bestuurder zichzelf in staat stelt om te reageren. Dronken en zonder rijbewijs betekent dat de bewijslast en de verantwoordelijkheid bij de bestuurder komt te liggen, tenzij die kan waarmaken dat zijn gebrek aan rijvaardigheid en de gebruikte alcohol geen invloed hadden......

Los van de schuldvraag moet je wel een hondsvot van de buitenklasse zijn om je passagier op de plek van de aanrijding achter te laten.
 
Laatst bewerkt:
Laat ik het nuanceren en wellicht komt het anders over

Het gaat niet om een nekschot oid...

Ik betaal als burger alle rekeningen die je bedenken kunt, belasting, verzekeringspremie, gedraag als goed ingezetene, kortom you name it.

Komt een ´minder social´ burger die schijt heeft aan alles en nog wat en wij draaien er voor op..... Ik zou het geld toch liever aan anderen willen besteden die het wel nodig hebben.

Zo beter.............. :W

:^

er zijn weer dure instanties bij betrokken die vast wel betere dingen te doen hebben dan neanderthalers op te vegen..... en te verhoren, vervolgen, bestraffen enz enz enz...

Grtzzz Simon. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Die zit, of zo als je wil 1-0




Laat ik het nuanceren en wellicht komt het anders over

Het gaat niet om een nekschot oid...

Ik betaal als burger alle rekeningen die je bedenken kunt, belasting, verzekeringspremie, gedraag als goed ingezetene, kortom you name it.

Komt een ´minder social´ burger die schijt heeft aan alles en nog wat en wij draaien er voor op..... Ik zou het geld toch liever aan anderen willen besteden die het wel nodig hebben.

Zo beter.............. :W
 
Ok hier een leuk raadsel voor je :

STEL het was een kind van 4 dat daar oversteekt, en stel dat hij met z'n bezopen kop en vriendin achterop dat kind doodrijd.
WIE heeft dan schuld volgens jou ?

1. Het kind, had beter uit moeten kijken.
2. De ouders van het kind
(zelfde principe als de loslopende hond, eigenaar heeft schuld volgens jou, in dit geval dus de ouders van het kind.)
3. De bestuurder van de motor, hijheeft immers A. geen rijbewijs en B. heeft gezopen.

Nou ZREX1200 kom op met je verklaring :W
 
Vind het ook wel een beetje "apart" om de eigenaar van de hond de schuld te geven...
Ik denk dat die "tokkie" op die motor dat ook als argument zal gebruiken...
Dus betekent dit dat jullie ongeveer hetzelfde niveau hebben??

Ben niet heel bekent met alle regeltjes en wetten, maar volgens mij is het onmogelijk
de schuld te verhalen op de eigenaar van de hond als er iemand zonder rijbewijs op z'n bek gaat door de hond of als er iemand met te veel alcohol op, op z'n bek gaat door de hond...

Dus het lijkt me sterk dat wanneer je geen rijbewijs hebt en stom dronken bent dat je dan je gelijk krijgt...
Zo wel stop ik nu met m'n rijbewijs en hoef ik alleen maar een paar bier achterover te gooien voor ik op de motor stap...
Dan zou heel de wereld voor mij moeten wijken en treft mij geen blaam als er iets gebeurd...

Maar het lijkt me toch sterk...
Zonder rijbewijs mag je niet deelnemen aan het verkeer (op de "gewone" fiets wel of te voet offcource) en met te veel alcohol op mag je ook niet deelnemen aan het verkeer...

uitkomst lijkt me simpel...
Vent aan 't gas, vrouw een cursus hoe strik ik een vent met hersencellen...
 
Het was dus geen motorrijder maar een joyrider.

Is wel even een significant verschil!

Allebei zonder helm? bestuurder dronken en dan als vrouw tóch 8rop stappen?

Dan moet je toch ook dronken zijn?

Typisch geval van Boontje komt om zijn loontje!
 
Motorrijder laat passagiere gewond achter na val
Uitgegeven: 17 juni 2007 16:42

ESCH - De politie heeft vrijdag in het Noord-Brabantse Esch een man in zijn woning aangehouden die na een valpartij met de motor zijn duopassagiere zwaargewond op straat had achtergelaten.

De 22-jarige motorrijder was zwaar onder invloed, meldde de politie zondag.



De man en zijn 20-jarige huisgenote kwamen ten val doordat een hond plotseling overstak. Beiden droegen geen helm en geen beschermende kleding. Na de val bleef de vrouw roerloos op straat liggen en ging de man er te voet vandoor.

zo iemand mag wat mij betreft nooit weer de weg op en al hellmaal niet op een bike wat een ongeloofelijke klootzak :(

Toen de politie hem korte tijd later thuis aanhield, bleek dat de man geen geldig rijbewijs had en dat de motor niet was verzekerd. :( Bron : NU.nl
 
En toch... toen het nog een grapje leek konden we hier wel om lachen... :X

bikerfelloff1.jpg
 
Ik zie wel eens een knaap met zo'n shirt lopen. :Y Grappig is dat hij geen motor heeft, :N en volgens mij ook geen rijbewijs, :N en met de auto bakt hij er ook al niet veel van... _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan