wat gaat dit geintje kosten

Binnen de bebouwde kom wordt nu zwaarder aangepakt. Volgens mij is de hele regeling net veranderd.

Pech gehad, moet je maar denken, maar het kon erger. Boven de 50 was het bye bye rijbewijs geweest. Zonde van de poen, dat zeker. Zoals gezegd, kijk wel ff uit mer recidive.
 
prijzen kan ik dus niet vinjden omdat het boven de 30 per persoon verschillend is. vandaar dat ik graag de mensen met ervaring wil horen :)

dat van jou, is dat binnen of buiten bebouwde kom? ik gok buiten bebouwde kom
Nee hoor, boete is voor iedereen hetzelfde (één van de grondbeginselen van een rechtsstaat).

full
 
dag motorforum oma })

voor sommige mensen misschien wel interresant wat het nu geworden is.

-------------
ik zal ff 2 regels citeren:

u wordt verdacht van een strafbaar feit waarvan de gegevens onderaan deze kennisgeving zijn vermeld.

ik stel u in de gelegenheid strafvervolging te voorkomen door het onderstaande bedrag te betalen.

----------

geldbedrag: 360,-euro

ik hoef dus niet voor te komen, tevens wordt er niks vermeld dat ik mogelijk een punt van me rijbewijs kwijt ben (heb puntenrijbewijs).
ik denk dat ik me met deze boete de handen dus kan dichtknijpen. want ik had het zwaarder ingezien.
 
dag motorforum oma })

voor sommige mensen misschien wel interresant wat het nu geworden is.

-------------
ik zal ff 2 regels citeren:

u wordt verdacht van een strafbaar feit waarvan de gegevens onderaan deze kennisgeving zijn vermeld.

ik stel u in de gelegenheid strafvervolging te voorkomen door het onderstaande bedrag te betalen.

----------

geldbedrag: 360,-euro

ik hoef dus niet voor te komen, tevens wordt er niks vermeld dat ik mogelijk een punt van me rijbewijs kwijt ben (heb puntenrijbewijs).
ik denk dat ik me met deze boete de handen dus kan dichtknijpen. want ik had het zwaarder ingezien.

51 te hard in 60 kmzone buiten bebouwde kom kostte mij 280 euri. Was in juni dit jaar.
 
en volgens mij ben je toch een puntje kwijt! als je de volgende keer weer zoiets hebt en je moet voorkomen nemen ze dit echt mee in de uitspraak. 3 punten betekent een hele tijd lopen :+
 
punt eraf is volgens mij alleen als ze je staande houden.

ik ben gelaserd met de motor binnen de bebouwde kom.

na correctie reed ik 48km/h te hard
ik heb nog nooit eerder een snelheidsboete boven de 20km/h te hard gehad.
ik ben een beginnende rijder (naja, al 2 jaar het rijbewijs).

wat gaat me dit geintje kosten?
ik weet dat ik kan rekenen op 2/300,- euro maar zijn er hier mensen met ervaring? :+
ook zei de agent me dat ik hoogstwaarschijnlijk voor meot komen, wat houd dit in?.
alvast bedankt ;)

Dan zijn jullie het met elkaar eens. :Y
 
Het kost je een punt op je rijbewijs en het OM kan het je ook nog niet zeggen.

Tarieven snelheidsovertredingen


U heeft aangegeven:

U reed met een personenauto, motor of brommobiel.
U reed binnen de bebouwde kom.
U reed met een snelheid van 98 km/u.
De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 50 km/u.
U heeft de maximumsnelheid dus met 48 km/u overschreden.
Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 3 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 45 km/u.

Het boetebedrag:

Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.

begin maar te sparen :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan