wat gaat me het kosten zac rijden per dag

jij zit nog in de ontkeningsfase ;) _O- Bij dit alles reken je nog niet eens de afschrijving van je motor mee. Die is per jaar gemiddeld minimaal 2000 euro (zonder crahes) Rij je 10 dagen lopen de kosten al weer met 200 euro per dag op. Je voelt het niet direct maar het is er wel _O-
Ik heb een berekening gedaan van 3 jaar ZAC rijden en kwam toch op 800 euro per dag :X waarbij ik vooraf mijn budget op 4000 euro per jaar had bepaald. Ik reed uiteindelijk ook maar 5 dagen per jaar.
Iedere crash kost gemiddeld 1000 euro. Afschrijving pak, nieuwe helm, enz
Banden 150 euro per dag.
Diesel benzine 100 euro
Inschrijven 150 euro.
Onderhoud (gemiddeld)150 euro als je het niet zelf kan inclusief slijtageonderdelen als oliefilter, olie, remblokken, koelfvloeistof _O- _O-
Eigenlijk belachelijk maar ik zou het zo weer doen :]

als ik de meeste pakken zo bekijk worden die meestal niet meteen vervangen bij een crash O-)

en dat hoeft ook niet want tegenwoordig kunnen ze die ook aardig goed repareren.

en ja meestal is je helm wel kadoek :X

maar bij Ten Kate krijg je 30% korting op Shoei als je een racelicentie hebt ;)
 
als ik de meeste pakken zo bekijk worden die meestal niet meteen vervangen bij een crash O-)

en dat hoeft ook niet want tegenwoordig kunnen ze die ook aardig goed repareren.

en ja meestal is je helm wel kadoek :X

maar bij Ten Kate krijg je 30% korting op Shoei als je een racelicentie hebt ;)
oeh! Goed dat je dat meld, ga k daar maar is informeren voor de nieuwe shoei die uitkomt. Meer zicht naar boven toe + grotere pinlock. :9
 
zit er niet een beetje veschil in welke klasse je rijd?

Als je in de S3 rijdt en je wil/kan meekomen in de top 8 kost het je iets meer banden, daar wordt gewoon iets meer gas gegeven, dus is de bandenslijtagen hoger. Ik moet voor elke race nieuwe banden hebben, anders glij ik alle kanten uit en kan dus niet meestrijden voor en schaaltje. Voor de rest zijn de kosten gelijk voor iedereen. Je kan
het natuurlijk zo gek maken als je wilt :]
 
Ik rij mee met de MSH sprintraces en dit zijn mijn kosten per race:
Inschrijving : 155
Banden: 260
Benzine motor: 40
Diesel auto: 45
Remblokken: 60
Onderhoud?? : 25
eten drinken: 35
Totaal: 620 euro :X

Misschien had ik het toch niet willen weten.........
:)
 
Als je in de S3 rijdt en je wil/kan meekomen in de top 8 kost het je iets meer banden, daar wordt gewoon iets meer gas gegeven, dus is de bandenslijtagen hoger. Ik moet voor elke race nieuwe banden hebben, anders glij ik alle kanten uit en kan dus niet meestrijden voor en schaaltje. Voor de rest zijn de kosten gelijk voor iedereen. Je kan
het natuurlijk zo gek maken als je wilt :]
subduc lukt t anders best aardig op gebruikte bandjes :} de held!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er persoonlijk nooit aan beginnen.
Een mens is een eigenaardig iets en is nooit tevreden.
op een gegeven moment komje bij het ONK uit en dan word er weer een prijs kaartje aan gehangen.
Inschrijfgeld €225
2 setjes banden min per weekend A € 400
Benzine Shell Vpower uit Duitsland 50 liter per weekend € ?
Eten € ?
Drinken € ?
Onderhoud € ?
reiskosten € ?

Mijn advies niet gaan rijden maar lekker blijven dromen om te gaan rijden
en kijken naar de grote mannen hoe het moet!
:]
 
als ik de meeste pakken zo bekijk worden die meestal niet meteen vervangen bij een crash O-)

en dat hoeft ook niet want tegenwoordig kunnen ze die ook aardig goed repareren.

en ja meestal is je helm wel kadoek :X

maar bij Ten Kate krijg je 30% korting op Shoei als je een racelicentie hebt ;)

had moeten zijn "afschrijving op je pak" :P O-) je pak helemaal afschrijven is meestal niet zo;n goed teken :N
 
Ik zou er persoonlijk nooit aan beginnen.
Een mens is een eigenaardig iets en is nooit tevreden.
op een gegeven moment komje bij het ONK uit en dan word er weer een prijs kaartje aan gehangen.
Inschrijfgeld €225
2 setjes banden min per weekend A € 400
Benzine Shell Vpower uit Duitsland 50 liter per weekend € ?
Eten € ?
Drinken € ?
Onderhoud € ?
reiskosten € ?

Mijn advies niet gaan rijden maar lekker blijven dromen om te gaan rijden
en kijken naar de grote mannen hoe het moet!
:]
soms moet je ook stomme dingen doen in je leven. En ondanks dat het mij 15.000,- euro in 3 jaar lichter heeft gemaakt had ik t voor geen goud willen missen. _O- :W :]
man man wat een ervaring.
Als ik alleen was zou ik in een houten keet wonen met een kolen kachel en ging alles op aan racen :Y :9~
 
ha ha niet uitrekenen nee is wel het beste maar wil wel ongeveer effe kijken wat het me gaat kosten ( huisje vrouwtje kindje ) hoeft van mij ook niet iedere maand 2 x ofzo gewoon als ik zin heb
Reken op ongeveer 350 euri's voor een dagje....
Dit is inclusief (afschrijving van) banden, benzine, gedeelde pitbox, natje en droogje.... en exclusief eventuele grindbakbezoeken, reiskosten en overnachtingskosten....

Enne.... uit ervaring: hou er rekening mee dat je altijd veel vaker gaat dan oorspronkelijk gepland.... :X

[me="Motorengeltje"]is nu al aan het sparen voor volgend jaar :/[/me]
 
Laatst bewerkt:
same here

€ 15.000 in drie jaar ???
daar teken ik nu voor
:Y Heb je toch zelf in de hand? Ik begon ieder jaar met een vast budget. Afspraak met mezelf was dat wanneer ik de motor in de eerste wedstrijd zou opvouwen het seizoen meteen over was. Het hielp mij meteen om niet de eerste beste ZAC dag voluit te gaan. _O- Ik ben ook alle drie de jaren redelijk achterin het seizoen onderuit gegaan (kwestie van plannen of ff aan iemand vragen of ie zijn koelvloeistofkraan wil open zetten _O- )en had daardoor de winter om alles weer op te bouwen en mn vrouwtje te overtuigen _O-
Daarbij kwam wel dat ik aan 1 keer per maand mijzelf uitlaten genoeg had anders begon ik dat racen nog gewoon te vinden ook.
 
Laatst bewerkt:
geld kost het genoeg en nog meer tijd :Y _O-
winters zijn te kort budget te klein races te kort :]
maar als het allemaal klopt dan is het een enorme kick *O* *O* *O* *O* *O*
maar crashesen in de 1st races in de 1st ronde (gt)is een hele
slechye start _O- _O-
ook slecht voor je budget :N :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan