Wat gebruiken voor afdichting pijp naar demper?

Testosteroni

Die hard MF'er
27 mei 2003
330
0
wasseringen
Ik heb een tbr slipon op m'n cbr600 f4 gezet :} maar er lekt wat rotzooi uit de bevestiging tussen pijpstuk en demper,wat voor goedje kan ik hier het beste voor gebruiken om dat af te dichten?
full
 
Ik neem aan dat je bedoelt dat je uitlaat lekt bij de aansluiting naar je slip-on?

Gun-gum, kneedbaar metaal of wat dan ook moet dit wel aan kunnen, te koop bijongeveer alle autozaken. (halfords/brezan etc)
 
Ik neem aan dat je bedoelt dat je uitlaat lekt bij de aansluiting naar je slip-on?

Gun-gum, kneedbaar metaal of wat dan ook moet dit wel aan kunnen, te koop bijongeveer alle autozaken. (halfords/brezan etc)

Aha... het gaat om het gedeelte waar die twee trek veertjes zitten,het is niet zo dat het eruit spuit maar er komt wat donker gekleurd vocht uit die verbinding en er zit ook wat speling op.
 
Aha... het gaat om het gedeelte waar die twee trek veertjes zitten,het is niet zo dat het eruit spuit maar er komt wat donker gekleurd vocht uit die verbinding en er zit ook wat speling op.

Ehm....vocht uit je uitlaat... :? :? Is het een nieuwe slip-on?

Er zou vocht kunnen ontstaan door condensatie, dat zou dan weg moeten zijn zodra je motor/uitlaat goed warm is, nooit even starten en dan weer uitzetten he?
 
Ehm....vocht uit je uitlaat... :? :? Is het een nieuwe slip-on?

Er zou vocht kunnen ontstaan door condensatie, dat zou dan weg moeten zijn zodra je motor/uitlaat goed warm is, nooit even starten en dan weer uitzetten he?
hmmm dat zal inderdaad het probleem wel geweest zijn denk ik ook nu, maar dat beetje speling is dat niet erg dan? als ik de demper aan de achterkant vastpak en horizontaal heen en weer beweeg kan ik zien dat er een klein beetje speling op de bevestiging zit,dit lijkt me persoonlijk niet zo'n ramp als het maar niet erger word of dat het op den duur uit kan gaan lubberen ofzo.
 
hmmm dat zal inderdaad het probleem wel geweest zijn denk ik ook nu, maar dat beetje speling is dat niet erg dan? als ik de demper aan de achterkant vastpak en horizontaal heen en weer beweeg kan ik zien dat er een klein beetje speling op de bevestiging zit,dit lijkt me persoonlijk niet zo'n ramp als het maar niet erger word of dat het op den duur uit kan gaan lubberen ofzo.

Over die speling kan ik weinig zeggen, je kan wel proberen of je je motor kan smoren door de uitlaat dicht te houden aan de achterkant....als de uitlaatlucht er niet uit kan, stopt de motor vanzelf met draaien. Dan weet je in elk geval of de pijp nog luchtdicht is.

Het lijkt me overigens niet lekker voor je uitlaat - met name het voorste deel - als je demper kan bewegen, lijkt me pijnlijk als je een hobbel/kuil tegenkomt...

Het bewegen van de demper moet je eigenlijk even bij een andere motor voelen of toch een dealer (de verkopende) even laten controleren.

Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan