Wat heb je bij je als je motor rijdt?/Inhoud tanktas

zwevvie

MF'er
10 aug 2008
201
0
Alphen aan den Rijn
Aangezien mijn vriendin zondag weer voor het eerst achterop wil sinds oktober, en ze natuurlijk haar eigen dingetjes wil meenemen was het weer tijd om mijn tanktas op te ruimen... :(

Aangezien ik bijna elke dag woon-werk rijd, zat er inmiddels behoorlijk wat in mijn tanktas. Na opruimen/leegmaken van de tanktas moet ik zeggen dat ik behoorlijk wat extra ruimte over hou.

Nu ben ik iemand die ongeacht de omstandigheden (dus licht/donker/koud/warm/dichtbij/verweg etc) altijd rijd, dus daar heb ik ook mijn spullen aan aangepast.
Nu ben ik benieuwd, wie heeft er andere nuttige zaken mee als hij/zij op pad gaat?

De inhoud van mijn tanktas (in willekeurige volgorde) :

fluorisend-vestje (altijd handig bij dichte mist, pech etc)
muts (ik heb niet zoeveel haar... ;) handig tegen de kou bij pech )
klein busje ketingspray
klein busje wd 40
werksleutels
schijfremslot
zonnebril
schadeformulier (2x)
oplader voor de mobiel
wegenkaarten (gedetailleerd) van nedereland
paracetemol
hooikoortstabletten
"Zijstandaard ondersteuner" (zie http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZswbxsjIukN.gif )
reserve oordopjes (van die goedkope, zie http://snurklijn.nl/wp-content/uploads/oordopjes.jpg )
flesje slotondooier
aansteker (jaja, ik rook ;) )
een aantal pennen (om te kunnne schrijven)
stukje papier
aftandsbediening voor de tuinverlichting (daar staat de motor geparkeerd)
bandenreperatiesetje ( http://www.bikebits4you.com/images/rep001.jpg )
verschillende mini zekeringen
Zakmes (inclusief tang, schroeverdraaiers etc)
Flesje water (ja het is nog dicht en houdbaar!)
liga's (ook nog houdbaar, voor als je "honger" hebt, ondanks dat ze zeer verkruimeld zijn)
deodorant (voor mezelf en voor haar)
fiets-verlichtingsetje (voor als ooit mijn licht ermee stopt, dan heb ik tenmiste iets....)
klein zaklampje
batterijen (voor fiets-verlichting en zaklampje)
db-killer (inclusief inbusboutje om te monteren)

Verder zit er nog standaard onder mijn zadel "verborgen" :
een eerste-hulp verbanddoos ( http://cdn5.louis.de/shop/img250/10002126_990_11.JPG )
Een aantal schone doeken

Mis ik nog iets????
Zijn er nog andere 'zaken/dingen/spullen' die jullie standaard meenemen?
Ik hoor het graag
 
portomonnee
sleutels

alle andere meuk die je noemt is vast best handig om te hebben, maar om het allemaal mee te slepen vindt ik een beetje overdreven :p
 
Ik heb niet eens een tanktas :')

Dus ik neem mee:

Peuken en een aansteker
Schijfremslot
Mobiel
Huissleutels
Mapje met alle pasjes

:')
 
Alle jezus wat een lijst. Heb zo'n oud brik dat je denkt dat je het niet overleeft zonder al die zooi? :P

Ligt eraan of ik met mijn leren of textielen pak naar stage ga.
Leer: Broek, tshirt, schoenen, (oplader_ telefoon, portomonee, motorpapieren, deo, broodtrommel, huissleutels.
Textiel: Zelfde als bovenstaand, minus de kleding.

En niet te vergeten: schijfremslot.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd een rugzak met:
Motorpapieren
Telefoon
Portemonnee
Sleutels
Zonnebril

Ik ga dat allemaal niet in mijn pak proppen.
Krijg je van die bochels en bulten. :+

De tanktas komt van zolder als ik met vakantie ga.
Dat zit dit er extra bij:
2 T-shirts, onderbroeken, paar sokken
Spijkerbroek
Zwembroek
Handdoekje
Regenoveral
Bandenplakkers/pluggen
Kettingspray
DB-killers

Edit: Ow en navigatie en slot.
 
Laatst bewerkt:
Een ritje(bv luxemburg)

- Portemonee
- mobieltje
- papieren
- Een buil shag+aansteker
- Landkaartje
- en een hoop goede zin :)
 
Laatst bewerkt:
Wtf waarom heb je geen toiletpapier nodig voor als je moet schijten!
En dan ook zo busje om je handen te ontsmetten :P

Maar dit is wat ik meeneem en dat is wat ik altijd bij me heb, meer niet.

Rijbewijs Pasje ( voor de politie)
Pinpasje ( voor tanken en iets kopen)
Sleutels
Oopdopjes
Kentekenbewijs ( al laat ik die ook vaak thuis)
En het belangrijkste: Telefoon!

Dat is alles, past dus allemaal in me jas geen tas nodig
 
Als ik gewoon op pad ga heb ik alleen mijn huissleutels, telefoon en bankpas mee.

Ga ik een dag rijden, dan zit er een tanktas op de motor met het bovenstaande aangevuld met:
Garmin Zumo
Laadsnoer voor Bluetooth Headset.
Laadsnoer voor de telefoon
Fototoestel
Drinken
Eten
Paracetamol
Pen
Papier

Dat was het wel zo ongeveer
 
Allejezus wat een lijst...
In zakjes van leren jas: knip, mobiel en kentekenbewijs + 25kw verklaring
In buddy: schijfremslot en het standaard gereedschapssetje

Ik heb nog een heldere bril liggen die nog in de buddy gaat. Is voor de avondritjes waarbij ik onverwacht (door het pakken van een terras oid) in het donker terecht kom, is dan als vervanger voor het donkere vizier.
 
Laatst bewerkt:
kentekenbewijs, rijbewijs, portemonee zitten standaard in mijn jas, Dus als ik naar mijn werk ga komt er zelfs nog een mobiel,een pakje brood, en de huisleutels bij in de tanktas....

En ja ik heb nog steeds alle rumte in mijn tanktas om er er 3 flessen port (1ltr flessen), 500gram kipfilet, 1 rode parpika, 1 groene parika, chineese wokgroenten, 1 pakje saus in te doen. En dan is mijn tanktas ( een bagster) nog niet eens vergroot (hij kan bijna 2x zo groot worden...)
 
Als ik gewoon op pad ga heb ik alleen mijn huissleutels, telefoon en bankpas mee.

Ga ik een dag rijden, dan zit er een tanktas op de motor met het bovenstaande aangevuld met:
Garmin Zumo
Laadsnoer voor Bluetooth Headset.
Laadsnoer voor de telefoon
Fototoestel
Drinken
Eten
Paracetamol
Pen
Papier

Dat was het wel zo ongeveer
Ja die was ik inderdaad nog vergeten, als ik met mijn meisie ga touren komt er ook nog een fototoestel bij.
Heb ik nou ik echt zoveel overbodige bagege bij me?
 
Ja die was ik inderdaad nog vergeten, als ik met mijn meisie ga touren komt er ook nog een fototoestel bij.
Heb ik nou ik echt zoveel overbodige bagege bij me?
Alles wat je niet gebruikt hebt gehad was overbodig.

Maar het is wel makkelijk als je niet misgrijpt naar bepaalde dingen.
 
Nouja.. heb je het allemaal wel eens nodig gehad? Het lijkt nu net alsof je naar de noordkaap gaat rijden. En zelfs dan is het nog veel
 
Ik vind veel spul overbodig ja, je gaat er naar mijn mening wel heel erg vanuit dat je langs de weg komt te staan :? Spullen als WD40 en kettingspray vind ik wel heel overbodig, daar ga je je fiets niet mee redden. Maarja als je toch al een tas vol hebt kan dat er ook wel bij :P
 
Ja die was ik inderdaad nog vergeten, als ik met mijn meisie ga touren komt er ook nog een fototoestel bij.
Heb ik nou ik echt zoveel overbodige bagege bij me?


Yep.. :Y :Y

Los van wat ik al in mijn broekzak heb zitten (mobiel, portemonee en sleutels) heb ik een zonnebril bij me en soms de Tomtom
gereedschapssetje zit onder het zadel en jiffy ondersteuner ook.
 
Ik heb ook geen tas en geen buddy seat of dat soort dingen, nul komma nul plek, dus alleen peuken telefoon en geld in men binnenzak
 
heb geen tanktas.
maar heb altijd Tairips , bougie en wat gereedschap mee.(Verstopt onder een kap. heb altijd inbus sleuteltje 5 in mn zak!
Want heb geen buddy!
oh en zooi in mn rugzak als ik die mee heb.

En Camera zit in mn mobiel gebouwd.. ben wel hip hoor, en zonnebril vaak in mn jas!
 
Laatst bewerkt:
Nouja.. heb je het allemaal wel eens nodig gehad? Het lijkt nu net alsof je naar de noordkaap gaat rijden. En zelfs dan is het nog veel

Nee, heb niet alles nodig gehad, wel vrij veel: , wat ik wel nodig heb gehad is: schadeformulier, zaklamp toen mijn licht het ineens niet deed om 2.30uur snachts, liga (tegen de honger) en water (op dezelfde nacht als dat mijn koplamp het ineens) niet meer deed) de oplader van de mobiel (toen ik hem thuis was vergeten) paracetemol (toen ik barste van de koppijn op werk), wegenkaart toen ik ooit eens de weg niet meer wist was, etc etc...

Ik rijd altijd (tenzij ik gedronken heb). In het donker, in het licht, in de winter, in de zomer, met regen, als het droog is etc tetc...
Nee, ik ben geen negatief persoon die alles negagatief ziet, maar ben wel iemand die met beide benen op de grond staat en daardoor met zoveel als mogelijk rekening houd, en dan kom je dus automatisch uit op de lijst die ik gepost.
En aangezien ik toch altijd rijd met mijn tanktas, kan ik al deze spullen er makkelijk in kwijt. Het is wel een hele lijst, maar qua volume is niet zo veel hoor !
Mijn vraag ik voornalijk, zijn er nog dingen/spullen die ik mis
 
pff wat een zooi!

ik stap op, rij weg en denk bij controle: shit had ik papieren maar mee genomen:P
 
broodbakje, schijfremslot, telefoon, shag en aansteker, sleutels, regenhoesje voor de tas, portefeuille, telefoon, oordoppen, bandenspanningsmeter, pen
 
Mobiel, sleutel en beurs. Meer heb je niet nodig. NL is nou niet zo groot dat als je pech krijgt niet vlakbij een huis of shop bent.
 
Alle jezus wat een lijst. Heb zo'n oud brik dat je denkt dat je het niet overleeft zonder al die zooi? :P

Ligt eraan of ik met mijn leren of textielen pak naar stage ga.
Leer: Broek, tshirt, schoenen, (oplader_ telefoon, portomonee, motorpapieren, deo, broodtrommel, huissleutels.
Textiel: Zelfde als bovenstaand, minus de kleding.

En niet te vergeten: schijfremslot.


:^

Ik dacht inhoud voor een vakantietripje :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan