Wat heb je bij je als je motor rijdt?/Inhoud tanktas

Aangezien mijn vriendin zondag weer voor het eerst achterop wil sinds oktober, en ze natuurlijk haar eigen dingetjes wil meenemen was het weer tijd om mijn tanktas op te ruimen... :(

Aangezien ik bijna elke dag woon-werk rijd, zat er inmiddels behoorlijk wat in mijn tanktas. Na opruimen/leegmaken van de tanktas moet ik zeggen dat ik behoorlijk wat extra ruimte over hou.

Nu ben ik iemand die ongeacht de omstandigheden (dus licht/donker/koud/warm/dichtbij/verweg etc) altijd rijd, dus daar heb ik ook mijn spullen aan aangepast.
Nu ben ik benieuwd, wie heeft er andere nuttige zaken mee als hij/zij op pad gaat?

De inhoud van mijn tanktas (in willekeurige volgorde) :

fluorisend-vestje (altijd handig bij dichte mist, pech etc)
muts (ik heb niet zoeveel haar... ;) handig tegen de kou bij pech )
klein busje ketingspray
klein busje wd 40
werksleutels
schijfremslot
zonnebril
schadeformulier (2x)
oplader voor de mobiel
wegenkaarten (gedetailleerd) van nedereland
paracetemol
hooikoortstabletten
"Zijstandaard ondersteuner" (zie http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZswbxsjIukN.gif )
reserve oordopjes (van die goedkope, zie http://snurklijn.nl/wp-content/uploads/oordopjes.jpg )
flesje slotondooier
aansteker (jaja, ik rook ;) )
een aantal pennen (om te kunnne schrijven)
stukje papier
aftandsbediening voor de tuinverlichting (daar staat de motor geparkeerd)
bandenreperatiesetje ( http://www.bikebits4you.com/images/rep001.jpg )
verschillende mini zekeringen
Zakmes (inclusief tang, schroeverdraaiers etc)
Flesje water (ja het is nog dicht en houdbaar!)
liga's (ook nog houdbaar, voor als je "honger" hebt, ondanks dat ze zeer verkruimeld zijn)
deodorant (voor mezelf en voor haar)
fiets-verlichtingsetje (voor als ooit mijn licht ermee stopt, dan heb ik tenmiste iets....)
klein zaklampje
batterijen (voor fiets-verlichting en zaklampje)
db-killer (inclusief inbusboutje om te monteren)

Verder zit er nog standaard onder mijn zadel "verborgen" :
een eerste-hulp verbanddoos ( http://cdn5.louis.de/shop/img250/10002126_990_11.JPG )
Een aantal schone doeken

Mis ik nog iets????
Zijn er nog andere 'zaken/dingen/spullen' die jullie standaard meenemen?
Ik hoor het graag


waar werk jij , in Zuid Afrika?
 
Inhoud van de tanktas van de Goldwing: een 32Ah accu, en een prop piepschuim om die te fixeren. De originele accu heeft na een koude vochtige nacht vaak wat moeite om de boel rond te krijgen, en deze auto-accu (die gewoon met een paar lange kabels permanent aan het circuit hangt) weegt teveel en is te groot om in een van de koffers te stoppen. In de tanktas zit -ie prima, en biedt hij bovendien tegenwicht voor de LPG-tank die in de topkoffer zit. En het starten gaat nu uit de kunst :)
 
Voor me normale woon-werk heb ik weinig mee eigenlijk, gewoon de normale dingen die je altijd meeneemt als je de deur uit gaat.

Portomonnee met rijbewijs, telefoon, sleutels van huis en van het werk, toegangspas voor werk. Pas allemaal prima in mijn jaszakken, dus tas heb ik niet mee. Onder de buddy nog het standaard gereedschapsetje, een poetslap voor olie peilen ofzo, bandenreparatiesetje en een baggagenetje met van die haken eraan mocht ik onverwachts toch iets mee moeten nemen. Slot heb ik nooit mee, want de motor staat op het werk en thuis altijd veilig binnen. Als ik weet dat ik ergens onbewaakt moet parkeren neem ik een schijfremslot mee, anders niet.
 
Als ik gewoon een ritje ga maken: m'n telefoon in goed afsluitbare broekzak, portomonee (met bankpas en rijbewijs) en kentekenbewijs in binnenzak jas, combinatie ketting/schijfslot en huissleutels onder duoseat.

Als ik naar school ga heb ik de rest gewoon in m'n rugzak (voornamelijk laptop, pen, stuk papier, enz.).

Tanktas heb ik niet (nodig), maar schaf ik waarschijnlijk nog wel een keer aan voor op reis.
 
Ik heb een prachtige Oxford Sports Humpbag.

Zit in:
  • Oordopjes
  • Tie-wraps
  • Rolletje ducktape
  • Dextro
  • Fluo hesje
  • Etc.

Nadeel: ik neem nooit de tanktas mee. Vind zo'n ding echt te lelijk om op de motor te hebben. Als het niet onder mijn buddy past - dan is het niet belangrijk genoeg.
 
Mozes kriebel, die zooi krijg ik niet eens mee in mn auto, laat staan een tanktas.

-oordopjes
-papieren
-portemonnee
-telefoon
-huissleutels

En die meuk frommel ik gewoon in de binnenzak van mn textielen jack. Ik heb wel een tanktas, maar die gebruik ik alleen als ik wil dat de routebeschrijving niet wegwaait :z
 
Nee, heb niet alles nodig gehad, wel vrij veel: , wat ik wel nodig heb gehad is: schadeformulier, zaklamp toen mijn licht het ineens niet deed om 2.30uur snachts, liga (tegen de honger) en water (op dezelfde nacht als dat mijn koplamp het ineens) niet meer deed) de oplader van de mobiel (toen ik hem thuis was vergeten) paracetemol (toen ik barste van de koppijn op werk), wegenkaart toen ik ooit eens de weg niet meer wist was, etc etc...

Ik rijd altijd (tenzij ik gedronken heb). In het donker, in het licht, in de winter, in de zomer, met regen, als het droog is etc tetc...
Nee, ik ben geen negatief persoon die alles negagatief ziet, maar ben wel iemand die met beide benen op de grond staat en daardoor met zoveel als mogelijk rekening houd, en dan kom je dus automatisch uit op de lijst die ik gepost.
En aangezien ik toch altijd rijd met mijn tanktas, kan ik al deze spullen er makkelijk in kwijt. Het is wel een hele lijst, maar qua volume is niet zo veel hoor !
Mijn vraag ik voornalijk, zijn er nog dingen/spullen die ik mis

Jazeker!

Je bent nog niet compleet hoor, dit zou ik ook gewoon meenemen je weet maar nooit.

• Toiletpapier ( altijd ruk als je rijd en je moet schijten)
• Ontsmetter ( voor de handjes na het schijten)
• Schoonmaakmiddel ( voor als er insecten tegen je vizier komen)
• Fles olie ( mocht dit opraken ofzo)
• Tent,slaapzak,kampeerset en voedel (mocht je motor ophouden en niemand je vinden kan je toch mooi de nacht doorkomen)
• Hakbijl ( handig om hout mee te halen voor het kampvuur, werkt ook als hamer, ook goed om mensen mee weg te jagen, daarnaast geschikt om zombie's mee af te slachten)
• Flares (mochten ze je zoeken met helikopter dan kunnen ze je makkelijk vinden)
• Talenboekje (mocht je per ongeluk de grens over rijden
 
Voor woon-werk zit bij mij er in:
portemonnee, gsm, motor- en verzekeringspapieren, tissue (om mogelijke vogelschijt op tank of buddy bij vertrek te verwijderen). De ANWB pas is voor pechsituaties.
En m'n schoenen natuurlijk! Ben ik de enige die met motorlaarzen rijd?

Alleen m'n sleutels zitten in mijn jaszak. Als ik in het leer ben, zit in de tanktas ook nog m'n broek.
 
ik neem mee meestal
-oordopjes
-papieren
-portemonnee
-telefoon
-huissleutels
-fles 2takt olie

en het mooie past allemaal in bagagevak van de nsr

en op de vtr hetzelfde aleen dan in mooie oxford tanktas
 
Laatst bewerkt:
Onder mijn buddy zitten standaard 3 ziplock bags:

ziplockbag 1:
-instructieboekje
-kenteken
-kopie rijbewijs
-groene kaart
-schadeformulier
-reservesleutel van motor van eega (reservesleutel van mij zit bij mijn partner onder de buddy, voor het geval we ver van huis zijn en één van ons de sleutel verliest)

ziplock bag 2
- kleine voorraad EHBO- artikelen + reddingsdeken

ziplock bag 3
- paar latex handschoenen
- poetslap
- multitooltje

Verder onder de buddy nog een remschijfslot en een klein plankje voor onder de zijstandaard.
In de jaszak gaan standaard portemonnee met rijbewijs en een telefoon mee.

Dat was 't.

Bij langere tochten komt er natuurlijk nog wel het een en ander bij.
 
Laatst bewerkt:
motorsleutel, pinpas, telefoon en indien van toepassing mn garmin danwel mn garmin afdekklepje _O- .
kenteken papieren en rijbewijs mogen ze thuis komen ophalen :+
 
Laatst bewerkt:
En m'n schoenen natuurlijk! Ben ik de enige die met motorlaarzen rijd?

Alleen m'n sleutels zitten in mijn jaszak. Als ik in het leer ben, zit in de tanktas ook nog m'n broek.

Ik heb mijn schoenen en extra kleding gewoon op mijn werk liggen in een kast. Hoef ik er ook niet elke keer me te zeulen :)
 
Aantal mensen met een transportbedrijf hier.. ;)

Ik neem mee: in mn pak: GSM, RBW, kentekenbewijs,
In het kontje van mn appie: Pakje peuken, aansteker, garagedeur opener, sleutels, DB Killer (inc bevestigingstools), schijfremslot en hoesje van Garmin.
Op de tank: Zumo

En dan vind ik nog dat ik veel meesleep.

Maar om nou standaard deo, eten, drinken, gereedschap etc mee te zeulen..
 
Telefoon, sleutels, geld en kentekenpapieren/rijbewijs.
Verder nog een bus olie, regenoverall, helmen van de kinderen, slot, navigatie, kaart van Nl, kinderstoel, wat boekjes of speelgoed voor de kiinderen, extra handschoenen, poetslap, beetje gereedschap (als ik wat verder weg ga) en ik ben vast nog wel wat vergeten :P

En nog ruimte over _O-
 
een paperclip......
.
.
.
.
.
.
.
en een portable DVD speler en de DVD box met alle afleveringen van Macgyver. Dan kun je alle problemen oplossen. :+
 
een paperclip......
.
.
.
.
.
.
.
en een portable DVD speler en de DVD box met alle afleveringen van Macgyver. Dan kun je alle problemen oplossen. :+

Die zet je toch gewoon op je telefoon? Moet nog wel portable blijven. ;)
Verder mis ik nog een inflatable zwemvest, je zal maar met je motor verzuipen....
 
Onder de buddy: hesje voor pech, ketting slot, schrijf slot en busje ketting spree.
In mij jas: oordopjes, portemonnee, gsm, kentekenpapieren +25kW, sleutels en zonnebril.
Garmin op de motor.
 
Aangezien mijn vriendin zondag weer voor het eerst achterop wil sinds oktober, en ze natuurlijk haar eigen dingetjes wil meenemen was het weer tijd om mijn tanktas op te ruimen... :(

Aangezien ik bijna elke dag woon-werk rijd, zat er inmiddels behoorlijk wat in mijn tanktas. Na opruimen/leegmaken van de tanktas moet ik zeggen dat ik behoorlijk wat extra ruimte over hou.

Nu ben ik iemand die ongeacht de omstandigheden (dus licht/donker/koud/warm/dichtbij/verweg etc) altijd rijd, dus daar heb ik ook mijn spullen aan aangepast.
Nu ben ik benieuwd, wie heeft er andere nuttige zaken mee als hij/zij op pad gaat?

De inhoud van mijn tanktas (in willekeurige volgorde) :

fluorisend-vestje (altijd handig bij dichte mist, pech etc)
muts (ik heb niet zoeveel haar... ;) handig tegen de kou bij pech )
klein busje ketingspray
klein busje wd 40
werksleutels
schijfremslot
zonnebril
schadeformulier (2x)
oplader voor de mobiel
wegenkaarten (gedetailleerd) van nedereland
paracetemol
hooikoortstabletten
"Zijstandaard ondersteuner" (zie http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZswbxsjIukN.gif )
reserve oordopjes (van die goedkope, zie http://snurklijn.nl/wp-content/uploads/oordopjes.jpg )
flesje slotondooier
aansteker (jaja, ik rook ;) )
een aantal pennen (om te kunnne schrijven)
stukje papier
aftandsbediening voor de tuinverlichting (daar staat de motor geparkeerd)
bandenreperatiesetje ( http://www.bikebits4you.com/images/rep001.jpg )
verschillende mini zekeringen
Zakmes (inclusief tang, schroeverdraaiers etc)
Flesje water (ja het is nog dicht en houdbaar!)
liga's (ook nog houdbaar, voor als je "honger" hebt, ondanks dat ze zeer verkruimeld zijn)
deodorant (voor mezelf en voor haar)
fiets-verlichtingsetje (voor als ooit mijn licht ermee stopt, dan heb ik tenmiste iets....)
klein zaklampje
batterijen (voor fiets-verlichting en zaklampje)
db-killer (inclusief inbusboutje om te monteren)

Verder zit er nog standaard onder mijn zadel "verborgen" :
een eerste-hulp verbanddoos ( http://cdn5.louis.de/shop/img250/10002126_990_11.JPG )
Een aantal schone doeken

Mis ik nog iets????
Zijn er nog andere 'zaken/dingen/spullen' die jullie standaard meenemen?
Ik hoor het graag

Jij bent zeker een vrouw? :+

Als ik woon/werk rij: portefeuille mee en telefoon. En huissleutels.

Soms wel eens een sjaaltje of een overvalsmuts in de zakken van m'n textielbroek als het 's ochtends fris is en 's middags heerlijk.

Maar dat is het dan ook.

Als ik in leer ga rijden heb ik enkel een bankpasje mee, een rijbewijs en een telefoon. En een losse huissleutel.

Ik zie niet in waarom je meer zou meenemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan