Wat heb jij onlangs geleerd op de motorfiets?

Wat ik onlangs geleerd heb. Wanneer je ongeveer 5 minuten achter dezelfde auto rijdt in een dorpje in België en je ziet opeens een hele bups prachtige Harley's die boven de € 45.000,- kosten. Niet staren naar de Harley's en een stijve pik krijgen, want de auto voor je kan opeens stil staan om rechts af te slaan naar het tankstation.

... Toen ik het doorhad was het rechterhand en rechtervoet vol induwen en piep piep piep piep horen op me achterband haha.

Ik stond net op tijd stil en die Harley rijders waren maar nee schuddend met hun hoofd aan het knikken...

Oops!
 
Ik kop hem vast in voordat een ander dat doet :+
Die mannen schudden met het hoofd omdat zij niet zo kunnen remmen als jouw motor :P
 
Dan moet je behoorlijk hard gereden hebben tussen de file door en dat volgens de gedragscode niet de bedoeling ... :N

Helaas reed ik zeker niet harder dan 30 km/u, ik reed maar net iets sneller dan de auto's Dit werd ook beaamd door verschillende getuigen !

Overigens moet je eerst je richtingaanwijzer aanzetten en dan goed kijken en dan pas van richting veranderen, zodat je medeweggebruikers evt. ook kunnen anticiperen volgens de wegcode. Dat had die koekblikgebruiker ook niet gedaan,
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geleerd dat een vrouw op de motor in een flits seconde de man voor het leven weet te spotten, en daar 14 dagen over door kan dromen

Iets met BMW en Sloveen

dus nee ik was het niet



_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Nee joh, t waren Harleys boven de 45.000: het waren dus allemaal homo's en vonden hem niet lekker :N

_O- Weer wat geleerd.


Nog iets geleerd: als je bij rood over de linksaf baan naar voren kruipt om bij stoplicht naast/voor de 40tonner te komen, die kan toch niet snel op trekken, toch?
nb: trucker ziet je waarschijnlijk niet meer als je eenmaal uit zn spiegel bent, hij zit te hoog.

Maarreh: er kan een corsaatje rechts/rechtsaf van die truck staan die het zelfde idee heeft, en die kom je dan tegen. En corsaatje-met-twee-petjes kan er niet tegen dat je m dr uit trekt...
 
Hij is vast nog niet boven de 6000 toeren geweest, zo'n fazer heeft genoeg pk's voor een hoop lol en ook best aardige remmen. Een goede rijder op een fzs600 kan het ons allemaal flink lastig maken op het circuit.

ik had de Fazer als leenmotor dus dan rij je al veel 'voorzichtiger' natuurlijk. En inderdaag, bij de 7.000 rpm gaat het pas leven.
normaal ben ik een v-twin gewend en zit er al leven in bij 3.000/4.000 toeren. Dus als ik hem wat langer had gehad en meer op toeren ging rijden(dus ook meer 80+ wegen), dan had ik er misschien wel meer plezier uit kunnen halen!

Verschil 4 inline vs. V-twin is gewoon wennen
 
ABS echt fijn op een motor :Y :Y

Moest noodstop maken (beetje eigen schuld, ook geleerd: minder snel meer afstand in de stromende regen, MPR4 lost niet alles op :$ )

Vol in de ankers, ABS kwam er in op een gegeven moment en de motor kon ik nog netjes onder controle houden :) Ik weet bijna zeker dat ik onderuit was gegaan zonder ABS.

ABS is okido, tegenstanders snap ik niet zo :/
 
Ja, ken die geluiden van tegenstanders. Je moet de fiets voelen en zo. ABS is voor watjes. Hadden ze vroeger ook niet. Alleen maar iets extra wat stuk kan gaan enz. Ik rij op een XJR en idd zonder ABS. Ik ken ook niet anders (behalve de auto dan). Maar zou het best prettig vinden het erop te hebben. Dus anticipeer ik maar heel goed, zeer zeker met dit weer! Had het vanmorgen namelijk ook. Net iets te weinig afstand. Boos op mezelf! |(
 
Wat echt werkt is auto's achter je zónder ABS. Dan kan je ze aan horen komen (met geblokkeerde voorwielen) en nog net op tijd je rem los laten zodat je de eerste 5 meter geen schuiver maakt maar vooruit gelanceerd wordt na de impact. Althans, zo ging het met mij..
 
Vanmorgen geleerd waarom er db-killers in mn dempers zaten.
Uit nieuwsgierigheid ze eruit getrokken en ff gestart...kreeg direct klachten van geluidsoverlast vanuit Zuid-Afrika :o

Als t eindelijk is droog is toch maar maar ritje maken zonder dempers O-)
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen geleerd waarom er db-killers in mn dempers zaten.
Uit nieuwsgierigheid ze eruit getrokken en ff gestart...kreeg direct klachten van geluidsoverlast vanuit Zuid-Afrika :o

Als t eindelijk is droog is toch maar maar ritje maken zonder dempers O-)
Nooit geweten dat je dat dan helemaal in Namibië kon horen! Maar daar is het toch altijd droog? Vooruit, opstappen en open dat gas! :+
 
Laatst bewerkt:
Ijzeren pin op het stuur monteren met scherpe punt op 10 cm afstand van en gericht op de borst. Dat werkt !!
Zie problemen in de wet wat betreft voertuig eisen en hun veiligheid :+
En nee ken de wet wat dat betreft niet maar zal vast wel geregeld zijn :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan