Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Rickz

MF veteraan
5 okt 2011
2.073
0
29
Oldenzaal
#5
De kleppen afgelopen week gecheckt..

Kost me een nieuwe:
Topkuip
Timing inspection plug
Timing inspection cover pakking
Clutch cover
Clutch cover plug
:(

Enige voordeel is dat de kleppen nog niet gesteld hoeven worden..
 

Rickz

MF veteraan
5 okt 2011
2.073
0
29
Oldenzaal
#7
Vertel mij wat.. Waarschijnlijk heeft de motor niet goed op de bok gestaan, toen ik langs liep viel hij er af. Gelukkig enige schade een barst in de topkuip, andere van carbon is als het goed is al onderweg.

Daarna kreeg ik de timing inspection plug niet los (suzuki kwaaltje), deze dol gedraait en ook een nieuwe voor besteld. Maar in de haast per ongeluk een clutch cover plug besteld (wel een mooie van Yoshimura). Deze wou ik dus toch gaan gebruiken, maar ook deze zat zo vast dat ik hem niet los kon krijgen (2 bouten in gedraait en met een pijp van 1 meter er tussen en aan gaan hangen, geen beweging in te krijgen) clutch cover kan dus ook weg gegooid worden.

Clutch cover pakking is nog heel gebleven, maar die van de timing inspection cover niet, dus ook maar een nieuwe voor gehaald.

Al met al een hoop shait om een paar klepjes te checken. De krapste stond nog op 0.12, tolerantie is 0.10 dus kan nog wel een seizoen mee :)
 

Formshift

Die hard MF'er
16 mei 2012
885
1
39
Sliedrecht
Bezoek Site
#10
Zoveel mogelijk stekkers nagekeken en ingespoten tegen vocht. Ook alle zekeringen eruit gehaald, pootjes opgeschuurd en met contactspray weer terug erin. Wellicht volledig nutteloos, maar geeft mij tussen de oren een lekker idee dat alles weer eens nagelopen is. :P

Van de week nieuwe accu erin, deze is na 10 jaar afgeschreven, van de week wilde hij al een paar keer niet starten, gelukkig had ik een 12V batterij bij me, die met een snoer aangesloten aan de accu en zo kunnen starten. :)
 

NitroMax

MF veteraan
Donateur
#11
Door overgangsregeling gedwongen winterstop voor de R 90/6 dus maar eens werk gemaakt van het opheffen van de lekkage van de stoterstangrubbers.

Cilinders eraf, gelijk maar kleppen en kop netjes gemaakt, cilinder gehoond ( alles zag er eigenlijk wel netjes uit maar heb hem enkele jaren geleden gekocht zonder historie, wel van liefhebber ), als het er toch af ligt gelijk maar wat aandacht aan besteden ;)









Kan gelijk blok goed schoon maken zo zonder cilinders/uitlaten etc

Pakkingen en nieuwe zuigerveren bestellen en alles weer in elkaar.


Linker uitlaatkrans had wat overredingskracht nodig :+

 
17 okt 2013
95
0
29
Tholen
#14
Dynamo-deksel en pakking vervangen, oude zat nog wat schade op van de vorige eigenaar.
Gelijk ook maar de bellypan een keer grondig gereinigd en kleine koelwaterlekkage ontdekt dus slangenklem maar wat aangedraaid.
 
8 mrt 2010
39.957
33
35
Scherpenzeel
#19
Vertel mij wat.. Waarschijnlijk heeft de motor niet goed op de bok gestaan, toen ik langs liep viel hij er af. Gelukkig enige schade een barst in de topkuip, andere van carbon is als het goed is al onderweg.

Daarna kreeg ik de timing inspection plug niet los (suzuki kwaaltje), deze dol gedraait en ook een nieuwe voor besteld. Maar in de haast per ongeluk een clutch cover plug besteld (wel een mooie van Yoshimura). Deze wou ik dus toch gaan gebruiken, maar ook deze zat zo vast dat ik hem niet los kon krijgen (2 bouten in gedraait en met een pijp van 1 meter er tussen en aan gaan hangen, geen beweging in te krijgen) clutch cover kan dus ook weg gegooid worden.

Clutch cover pakking is nog heel gebleven, maar die van de timing inspection cover niet, dus ook maar een nieuwe voor gehaald.

Al met al een hoop shait om een paar klepjes te checken. De krapste stond nog op 0.12, tolerantie is 0.10 dus kan nog wel een seizoen mee :)
Wat koste dat allemaal, als ik zo vrij mag zijn om te vragen? (antwoord per PM mag ook)
Want stiekem moet ik al die dingen ook nog eens vervangen na...jawel het kleppenstellen :P