Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Vrij weinig. Het sneeuwt. Aangezien de deuren van mijn auto praktisch bevroren waren leek mij de motor niet echt een strak plan.
Verder moest ik mijn vriendin naar haar studie brengen omdat het onrendabelen-vervoer (de NS) weer eens amper reed.
 
De linker eens flink uitgelaten. De rechter alleen maar buiten gezet zodat ik er uit kon....

540.jpg


Oh ja: ik heb ook wat pekel meegenomen geloof ik:
540.jpg
 
Van de MT-07 van moeders de vrouw een beugel voor de achterrempot gemonteerd en de lelijke open gaten van de framebuizen afgedicht met doppen.
_20190124_191210.JPG

_20190124_190840.JPG
 
Nou ben ik zo eigenwijs geweest om toch die zware gelagerde kruiskoppeling te gebruiken maar tijdens de testrit merkte ik dat het nu slechter is geworden. In de bocht kantelt het wiel mee maar lijkt veel meer te stuiteren en dat voelt niet prettig.

Na nog eens goed naar het ontwerp gekeken te hebben en er eigenlijk geen enkele fout in heb kunnen ontdekken toch besloten om het anders te doen. Na wat ik gelezen heb moet de bodem van de kar ongeveer letterlijk vijfentwintig centimeter van de grond zijn. Aangezien bij mij de stang op vierendertig zat en daarmee de bodem nog eens drie centimeter hoger leek het mij nodig om het geheel naar beneden te brengen. Aangezien het geheel met kist nogal instabiel was en ik denk dat dat door die ene koker kwam heb ik het anders aangepakt. Of het goed is weet ik niet dat zie ik straks wel na de eerste test.

07FAEBF0-50EE-4BC7-956B-D99859097E38.jpeg


Nu heb ik geen 30.30.03 maar onder 25.25.03 en boven 25.25.02 gebruikt.

76FC7435-A4B1-41E4-AC65-7FF52A5EB82B.jpeg


Deze twee pootjes zijn denk ik wel handig, kan ik hem ook nog als tafel gebruiken tijdens het kamperen. Nu met het werken eraan komen ze ook al van pas.

2AEBA663-DF8D-47FF-84FD-83898BB5E008.jpeg
E14946E6-AB58-455F-AB8F-172933C42085.jpeg


De ophanging van het wiel is veel stabieler nu.
 
@Willem, Ga je nu in de bochten niet met de onderkant over de grond schuren dan? Het lijkt me dat je zo nog maar erg weinig grondspeling hebt. Dan moet er niet net een putdeksel boven het wegdek uitsteken :o

Laag zwaartepunt is wel heel lekker, maar zou je dan niet beter de onderkant iets smaller maken dan de bovenkant? Dus meer een bootmodel, dan een rechte box? Of in ieder geval dat doen naar de voorkant van de aanhanger. Je motor maakt bij krappe bochten nog een hoek ten opzichte van de aanhanger, dus de voorste hoeken hebben veel minder grondspeling dan de achterste!
 
@Willem, Ga je nu in de bochten niet met de onderkant over de grond schuren dan? Het lijkt me dat je zo nog maar erg weinig grondspeling hebt. Dan moet er niet net een putdeksel boven het wegdek uitsteken :o

Laag zwaartepunt is wel heel lekker, maar zou je dan niet beter de onderkant iets smaller maken dan de bovenkant? Dus meer een bootmodel, dan een rechte box?

Ik weet het niet, ik moet het allemaal nog gaan meemaken. De grondspeling is vijfentwintig centimeter en de breedte is vijftig centimeter. Vanaf het midden van de band gezien kan ik met deze constructie dus een maximale hoek van 45 graden maken. Of dat genoeg is weet ik ook niet. Reken ik vanaf de wang van de band, ongeveer zes centimeter uit het midden dan is de hoek nog een beetje scherper. Het komt dus op testen en ondervinden aan. Ik plak ook camera’s op de motor zodat ik kan zien wat er gebeurd bij een rotonde of haakse bocht. En als het niet gaat dan kan het nog aangepast worden.
 
Ik weet het niet, ik moet het allemaal nog gaan meemaken. De grondspeling is vijfentwintig centimeter en de breedte is vijftig centimeter. Vanaf het midden van de band gezien kan ik met deze constructie dus een maximale hoek van 45 graden maken. Of dat genoeg is weet ik ook niet. Reken ik vanaf de wang van de band, ongeveer zes centimeter uit het midden dan is de hoek nog een beetje scherper. Het komt dus op testen en ondervinden aan. Ik plak ook camera’s op de motor zodat ik kan zien wat er gebeurd bij een rotonde of haakse bocht. En als het niet gaat dan kan het nog aangepast worden.

Maar de voorkant gaat naar beneden wanneer je motor een hoek maakt ten opzichte van de aanhanger. En dan wordt de grondspelling een stuk kleiner. Ik zou echt kijken om in ieder geval aan de voorkant de onderste hoeken naar binnen te trekken.
 
Maar de voorkant gaat naar beneden wanneer je motor een hoek maakt ten opzichte van de aanhanger. En dan wordt de grondspelling een stuk kleiner. Ik zou echt kijken om in ieder geval aan de voorkant de onderste hoeken naar binnen te trekken.
Dan rest mij niks anders dan de voorkant van de bak omhoog te trekken.
Maar dat doe ik dan wel pas na de test.🙃
 
Mooi werk Willem.
Gisteravond bij onze cb500 het achterspatbord verlengd met hdpe plaatje. Was door vorige eigenaar afgezaagd. Ik hoop nu minder vies spatwater en modder wat omhoog wordt geslingerd....
Het zadel staat omhoog ivm druppelader. Mss vanmiddag een ritje: gewoon omdat het weer kan.
IMG_20190126_232947957~2.jpg
 
@Bikefreak
Ik weet het nog niet, er zijn voordelen te noemen om toch demping te monteren maar voordat ik dat ga doen wil ik eerst zonder ervaren. Een hardtail aanhanger, dat hardtail schijnt onder een bepaald type rijder een populair concept te zijn.
 
@Bikefreak
Ik weet het nog niet, er zijn voordelen te noemen om toch demping te monteren maar voordat ik dat ga doen wil ik eerst zonder ervaren. Een hardtail aanhanger, dat hardtail schijnt onder een bepaald type rijder een populair concept te zijn.

Ieder bultje...steentje etc... gaat 100% door je aanhanger frame en motor frame. Het is een enorme belasting, kans op versnelde slijtage van frame en verbindingen. Ik zou dempende elementen opnemen.
 
Mooi werk Willem.
Gisteravond bij onze cb500 het achterspatbord verlengd met hdpe plaatje. Was door vorige eigenaar afgezaagd. Ik hoop nu minder vies spatwater en modder wat omhoog wordt geslingerd....
Het zadel staat omhoog ivm druppelader. Mss vanmiddag een ritje: gewoon omdat het weer kan.
Bekijk bijlage 1350358
Ipv zo'n grote lap kun je ook een plaatje van ca. 4cm vrijwel horizontaal onder de nummerplaat monteren, dat werkte bij mij in de praktijk prima.
 
Vanmiddag in de zon thuisgekomen, vanochtend was het drijfnat. :]

Ik liet de motor nog even 'bloot' staan om de laatste druppels te laten drogen.
Na een uurtje wilde ik klussen, ineens een mega hagelbui. Het zou vanmiddag juist opklaren. 8)7

Twee bakkies koffie verder was het weer droog, de natte hoes eraf.
Draai me om, weer een hagelbui. En geen kleintje. :X

En nu miezert het. Dag mooie plannen. :P
 
Hmm, ik was juist in de volle lading naar huis gereden ;) Pak ligt lekker te drogen nu op de verwarming. Had ik toch maar mijn regenoverall aangetrokken :+
Planning van vandaag was de zolder eventjes opruimen, wat ook is gelukt.
Misschien straks eens de garage opruimen, heb een beetje orde nodig daar :Y
 
Vanmiddag in de zon thuisgekomen, vanochtend was het drijfnat. :]

Ik liet de motor nog even 'bloot' staan om de laatste druppels te laten drogen.
Na een uurtje wilde ik klussen, ineens een mega hagelbui. Het zou vanmiddag juist opklaren. 8)7

Twee bakkies koffie verder was het weer droog, de natte hoes eraf.
Draai me om, weer een hagelbui. En geen kleintje. :X

En nu miezert het. Dag mooie plannen. :P


Dan maar een biertje.... het is niet anders!*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan