Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Nee,nog nooit last van gehad.
Hij liep net even 2000 toeren stationair maar viel weer uit en nu start hij niet meer.
Ik start hem normaal iedere 2 weken en laat hem dan een paar minuten lopen.
Zo doe ik dat bij al mijn motoren maar de cbr wil in eens niet meer
 
33 jaar oude flap van mijn VF500F2 opgeknapt

1550925301413.png





1550925317722.png





1550925347519.png





1550925382724.png
 
beste Moter -Forum vrienden .
ik heb juist gedaan met de roest van de uitlaat van mijn Kawasaki kle 500 af gedaan .
mijn vraag is moet ik eerst een grond verf er op zetten voor ik de vuur vaste verf er op spuit ?

groeten fijn wiekend ale maal van Patrick
 

Bijlagen

  • IMG_1064.JPG
    IMG_1064.JPG
    289,4 KB · Weergaven: 12
  • IMG_1063.JPG
    IMG_1063.JPG
    310,7 KB · Weergaven: 12
Vandaag de laatste hand gelegd aan de nieuwe RVS uitlaat onder de SF, moest nog even een stopje maken waar de middenbok tegen kan rusten.

Foto is van eergister trouwens, de meest linker pijp heb ik nogmaals mogen maken omdat die te ver krom getrokken was tijdens het aflassen en niet meer dicht te krijgen was op de uitlaatpoort. Nu sluiten alle vier de pijpen perfect aan op de kop.

Geen testrit gedaan, ik heb een brandblaar ter grootte van een kwartje op mijn rechterhand op de gas plek. Ik heb net zo lief niet dat die blaar plopt in mijn motorhandschoenen, of überhaupt nog de komende paar dagen :)

Iets met precies op de plek grijpen waar ik net 5 minuten eerder een las rondom had afgelast.

Misschien dat ik de aansluiting op de dempers nog iets aanpast, vreemd genoeg toen ik aan het passen en meten was had ik de pijp er goed 2 cm ingeramd, na aflassen was dit nog maar 5 millimeter. dus kan zijn dat ik hem nog eens mag afzagen en nieuwe pijpje er aan lassen.

db

WhatsApp Image 2019-02-23 at 09.26.47.jpeg
 
beste Moter -Forum vrienden .
ik heb juist gedaan met de roest van de uitlaat van mijn Kawasaki kle 500 af gedaan .
mijn vraag is moet ik eerst een grond verf er op zetten voor ik de vuur vaste verf er op spuit ?

groeten fijn wiekend ale maal van Patrick
Nee, geen grondverf, staat als het goed is zelfs op de spuitbus hittebestendige verf vermeld. de grondverf is nl niet hittebestendig en zal verbranden
 
Hehe, zo serieus was mijn post niet hoor. Ik heb overigens bij de Halfords ooit een fietspomp met drukmeter gekocht en die is gewoon accuraat. Ooit vergeleken met een tweetal andere meters. Plus, het ziet er komisch uit als iemand zijn motorband oppompt met een fietspomp. :9
Ik heb bij een online shop eoa wat luxere pomp gekocht. Voor MTB en wielren sport is er redelijk goed spul. Veel beter dan bouwmarkt ding. Vooral aansluiting op de nippel veel beter en pompt veel lichter en sneller. Sindsdien niet meer gedacht aan aanschaffen van compressor. En dit terwijl ik de leidingen en aansluitpunten al door de hele garage heb, van de vorige eigenaar. :X
 
Vandaag de laatste hand gelegd aan de nieuwe RVS uitlaat onder de SF, moest nog even een stopje maken waar de middenbok tegen kan rusten.

Foto is van eergister trouwens, de meest linker pijp heb ik nogmaals mogen maken omdat die te ver krom getrokken was tijdens het aflassen en niet meer dicht te krijgen was op de uitlaatpoort. Nu sluiten alle vier de pijpen perfect aan op de kop.

Geen testrit gedaan, ik heb een brandblaar ter grootte van een kwartje op mijn rechterhand op de gas plek. Ik heb net zo lief niet dat die blaar plopt in mijn motorhandschoenen, of überhaupt nog de komende paar dagen :)

Iets met precies op de plek grijpen waar ik net 5 minuten eerder een las rondom had afgelast.

Misschien dat ik de aansluiting op de dempers nog iets aanpast, vreemd genoeg toen ik aan het passen en meten was had ik de pijp er goed 2 cm ingeramd, na aflassen was dit nog maar 5 millimeter. dus kan zijn dat ik hem nog eens mag afzagen en nieuwe pijpje er aan lassen.

db

Bekijk bijlage 1355873

Ik ben benieuwd hoe de laser extreme ,s klinken.
Ik heb er 2 op mijn cb450n caferacer maar heb er wel DB killers in gezet.
Op mijn cb500 scrambler komt er 1 te zitten dus ik verwacht daar ook wel flink wat geluid van.
 
Dat oppompen ergens langs de weg doet de ANWB ook.

Bekijk bijlage 1355995

Kost je echter wel 190 euro, weet ik sinds vandaag :')

Ik ben lid al sinds jaren en mijn ervaring met de anwb is ook prima. Kreeg op de snelweg een lekke band, door kunnen hobbelen over de vluchtstrook tot de eerste afslag en binnen een half uur stond de anwb er. Prop erin en nog een hele tijd mee door kunnen rijden.
 
Ik ben zelf automonteur, en toch gewoon lid van de ANWB. Tegenwoordig kun je weinig meer zonder gereedschap langs de kant van de weg, en voor dat tientje (?) Per maand wil ik gewoon geen geouwehoer hebben.

En de motor zit gewoon bij het abonnement inbegrepen, ideaal.
 
Ik klaag niet. Het is meer een constatering.
Gister dus een schroef in mijn band en eerst nog een poging gedaan om thuis te komen maar de band liep te snel leeg.
Dan ben je blij dat je geholpen wordt en 's avonds veilig weer thuis bent inclusief onbeschadigde motor.

Motor met prop staat nu mooi te glimmen in het zonnetje.
 
Ook hier een tevreden ANWB klant. Echt een aanrader, inderdaad bij de lekke banden is het verdomd handig dat ze 'm proppen en met lucht vullen, maar ook een keer startproblemen vanwege een defecte accu, en ook daar keurig en snel geholpen.

Wat mij betreft mogen ze wel per direct stoppen met dat kansloze maandelijkse clubblad.
 
Beetje griepverschijnselen dus maar niet gaan toeren vandaag en dus maar even het dynamo riemmetje vervangen, vermoedde al dat het niet was gedaan bij de afleveringsbeurt afgelopen september...wat een positief prijsverschil overigens als er Conti op staat :t

IMG_00129.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan