Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Afgelopen week de SF van nieuwe banden laten voorzien wielen wel eerst zelf even uit de motor gehaald. Alle onderdelen eventjes schoongemaakt muv de remklauwen en blokken. Die krijgen in de winter weer een beurt. Gisteren de olie en oliefilter van de SF gewisseld evenals de bougies. Vervolgens de carbs gesynchroniseerd. Ik heb ze nog net een klein beetje netter af kunnen stellen dan ze in het begin stonden. Tussendoor ook aan het stationair gespeeld.
2019-07-02 12.14.27.jpg2019-07-02 12.21.20.jpg

Na de tweede foto trouwens nog iets langer doorgespeeld voordat ik de carbtune weer opruimde, dus nog ietsje beterder gemaakt.

Lekker midden in de zon bezig geweest dus aan het eind was ik lekker rood.

db
 
Dat is een serieus prijsverschil.
Ik ben benieuwd of deze Ali spiegels ook trillingvrij zijn. Soms blijkt dat wat minder goed te zijn dan bij de 'originele'.
De verbindingen zijn niet ideaal, ik draai ze eenvoudig los met mijn hand terwijl ik ze strak hebt aangedraaid. Maar verrassend genoeg heb ik helemaal geen last van trillingen gehad.
 
Cardan olie vervangen en bougies bij de diversion .
Alleen nog klep speling controleren laten en remvloeistof doen en is het ding ver klaar voor het vieze weer
 
Zijpootje aan de hoofdstandaard gemaakt want door de treeplanken was het was lastig geworden om deze direkt te kunnen gebruiken.
 
Zo de GSX S ook maar even gewassen en de ketting schoongemaakt en daarna uiteraard gesmeerd.
Niet zo heel spannend natuurlijk maar de eerste keer vond ze fijn 8-)
 
Nieuwe tools gebruiken is altijd genieten. Let wel op dat je sleutels met ronde steel terug op nul zet na gebruik. Bij rechthoekige hoeft dit niet doordat dit systeem anders werkt
 

Bijlagen

  • FB668F8D-96E5-4CAF-B1A9-197ADC6326DD.png
    FB668F8D-96E5-4CAF-B1A9-197ADC6326DD.png
    52,4 KB · Weergaven: 18
Ik heb gisteren mijn after market uitlaat omgewisseld met de originele die ik van @Qleudwyck heb mogen overnemen.
Even getest of hij paste en goed rijd (doh!) aangezien mijn eerste plan was hem te monteren als ik naar Duitsland en/of Zwitserland zou gaan rijden. Eerste ritje lijkt wel zo te bevallen qua geluid dat ik vermoed dat hij erop blijft zitten 8-)

Ik vroeg mij wel af, er zit een soort rubber tussen de 'uitlaat' van de motor en de slipon-demper zelf. heeft dit onderdeel een naam?

Geen idee precies, maar dit zal hem 100% luchtdicht maken. Deze heb ik ook extra bij mn "STURM" auspuff gehad.
 
Daarnet de remset even gecleand en de heelplate vervangen door een carbon versie. Morgen de andere zijde, kan er ff niet bij en heb geen zin om de brommert daarvoor de schuur uit te rijden....

Voor...
1407971


Na...
1407973


Op de foto is het verschil van voor en na de cleaning van de remset niet eens zo goed te zien, irl gelukkig wel... :P
 
Daarnet de remset even gecleand en de heelplate vervangen door een carbon versie. Morgen de andere zijde, kan er ff niet bij en heb geen zin om de brommert daarvoor de schuur uit te rijden....

Voor...
Bekijk bijlage 1407971

Na...
Bekijk bijlage 1407973

Op de foto is het verschil van voor en na de cleaning van de remset niet eens zo goed te zien, irl gelukkig wel... :P
Ziet er netjes uit, Carbon ook.
 
Ziet er netjes uit, Carbon ook.
Thanks, moest niet teveel oppoetsen anders zou het polijsten gaan worden en ik ben niet zo van de gepolijste bling. :N

Zal in de winter allemaal samen met de vorkpoten nog geanodiseerd gaan worden om het helemaal op te frissen. Zo blijf je lekker bezig.... :)
 
Hele mooie fiets hoor Bassie! Echt super wat je er van hebt gemaakt :t
Is er nog een speciale reden dat je het hitteschildje niet op de uitlaat hebt zitten?
 
Vlug vraagje, je hebt koelvloeistof maar je hebt ook van dat product dat je bij water kan mengen en als koelvloeistof gebruiken.

Kent iemand de naam ? (is voor een project/test dus geen zin om dure koelvloeistof in te smijten)

EDIT: of mag ik deze goekope shit er in gooien ? GAMMA koelvloeistof 5 L | | GAMMA.be
 
Laatst bewerkt:
Vlug vraagje, je hebt koelvloeistof maar je hebt ook van dat product dat je bij water kan mengen en als koelvloeistof gebruiken.

Kent iemand de naam ? (is voor een project/test dus geen zin om dure koelvloeistof in te smijten)

EDIT: of mag ik deze goekope shit er in gooien ? GAMMA koelvloeistof 5 L | | GAMMA.be
In de racerij mogen ze niet met koelvloeistof rijden omdat een lekkage ongelukken veroorzaakt op de baan.
Sommigen mengen er een scheutje dunne olie bij tegen al te grote corrosie.
Het juiste spul erbij is mocool en elk seizoen goed reinigen.

Ook de Action of Gamma koelvloeistof is geen shit maar gewoon koelvloeistof die aan bepaalde eisen voldoet.

Water is de shit. :P
 
Adresje gevonden om zelf aan je motor onder begeleiding te sleutelen.
Achterwiel gedemonteerd en nieuwe band er op laten zetten.
Bougies olie en luchtfilter vervangen.
Remvloeistof op waarde en koeling gecontroleerd ook op anti vries.
Was leuk om te doen en gelijk vertrouwen in mezelf gekregen.
 
Hele mooie fiets hoor Bassie! Echt super wat je er van hebt gemaakt :t
Is er nog een speciale reden dat je het hitteschildje niet op de uitlaat hebt zitten?
Thanks. Hitteschildjes heb ik naar Canada opgestuurd om er een carbon versie van te laten maken. Worden ook iets anders qua vorm (de versie van het RP systeem ben ik niet echt kapot van). Rode lijn is hoe ze worden en de gaten zijn er ook niet meer in.
1408163


Die zijn inmiddels al even klaar en weer onderweg vanuit Canada, maar dat duurt altijd een eeuwigheid :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan