Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Te warm om te rijden nu, dus dan maar buiten klussen ;)

LED H4 in de MT gedaan, behoorlijk pielen met de driver maar toch gelukt. Lichtbeeld lijkt goed, vanavond eens in de praktijk testen.

Motorolie, remvloeistof en koelvloeistof vervangen. Omdat ik toch bezig was (en altijd een berg spullen teveel koop voor 1 beurtje), meteen ook maar de XT gedaan.

En dan de kers op de taart: MT ketting schoongemaakt en gesprayed. Ging best goed en de tuintegels roesten voorlopig niet meer :P

72B138EA-C63C-4FFC-B70A-20C289CF7DAC.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren mijn bestelde led verlichting binnen en vandaag geplaatst misschien voor de gemiddelde Japanner een eitje maar voor mij met m'n grote klauwen toch best wel een klein drama. na een paar uurtjes prutsen gelukt. en wat een licht soort van mobiele hoogte zon
 

Bijlagen

  • 20190825_211548.jpg
    20190825_211548.jpg
    163,7 KB · Weergaven: 20
  • 20190825_211526.jpg
    20190825_211526.jpg
    185,6 KB · Weergaven: 16
Ik heb van het weekend mijn richting aanwijzers achter vervangen. Van klassiek (maar niet origineel kwam ik achter) naar een LED setje, omdat iemand de kap had gesloopt. Meteen ook het knipperlicht relaid vervangen voor 1 die geschikt is voor LED.
Mijn eerste knutsel klusje aan een motor ooit. Vooral mot gehad met goed vast zittende moeren ;-) Achter is geslaagd, nu nog voor een andere keer doen.
 

Bijlagen

  • lampjes.png
    lampjes.png
    539,4 KB · Weergaven: 15
  • lampjesmontage2.jpg
    lampjesmontage2.jpg
    131,2 KB · Weergaven: 16
Na een schuivertje de fiets weer wat opgelapt:
- Nieuwe pulser en koppelingsdeksel.
- Nieuwe remhendel, spiegelbeugel en voetsteunbeugel gemonteerd.
- Remvloeistoffen vervangen en nieuwe olie + filter.
- 2 kapjes en een blokbeschermer opgeschuurd en in de motip sprayplast gezet. Ziet er goed uit voor de 13 euro, beter dan 450 euro aftikken voor nieuwe :(.

Productief weekendje dus. Deze week maar weer eens snel op de motor springen om het gevoel terug te krijgen. Zit alleen nog met een deukje in de tank, maar dat bekijk ik nog wel even of ik daar iets mee doe. Eerst rijden met die handel :]
 
Te warm om te rijden nu, dus dan maar buiten klussen ;)

LED H4 in de MT gedaan, behoorlijk pielen met de driver maar toch gelukt. Lichtbeeld lijkt goed, vanavond eens in de praktijk testen.

Motorolie, remvloeistof en koelvloeistof vervangen. Omdat ik toch bezig was (en altijd een berg spullen teveel koop voor 1 beurtje), meteen ook maar de XT gedaan.

En dan de kers op de taart: MT ketting schoongemaakt en gesprayed. Ging best goed en de tuintegels roesten voorlopig niet meer :P
De opmerking is al gemaakt....Kartonnetje??
Zelf heb ik een Osco. Als ik thuis kom zet ik 'm op de alg P=plaats om de ketting in de olie te zetten. Geen spetters op het terras.
Verkorte kentekenplaathouder van Barracuda met bijpassende richtingaanwijzers gemonteerd. Eindelijk die gigantische taartschep eraf.
Bekijk bijlage 1418813Bekijk bijlage 1418816
Verschrikkelijk zoals veel motoren nu geleverd worden vwb de kentekenplaat.
Soms jeuken mijn handen om dat rare uitsteeksel waar de plaat op is geschroefd er niet ZELF (bij een ander) er af te halen.
Dat ziet er toch gruwelijk uit. Een aanbouwsel waar 30cm verder ineens een plaat op zit. WEG ermee!
Nog erger is bijv als BMW GS dat de plaat aan de aandrijving hangt. Bij iedere hobbel springt dat ding dan ook nog op!
Ja, dat moet van de overheid, maar bij mij zou dat het 1e zijn wat eraf mag.
Ik zou in dat geval direct al de dealer bij aflevering al vragen om die taartschep te verwijderen!
(dat er mensen zijn die dat aanbouwsel erop laten zitten:?)
 
:Y :r

De kentekenplaat moet het meest achterste onderdeel zijn van de motorfiets en als je zo'n kort kontje hebt (zoals veel (moderne) motoren) dan krijg je inderdaad zo'n foeilelijke taartschep :X

Oja. Ik kan alleen maar vinden dat die aan de achterzijde moet zitten. Verder iets over onder welke hoek de plaat mag staan en dat deze 20 meter achter het voertuig zichtbaar moet zijn.

regeling kentekens en kentekenplaten

Artikel 7.2
Bij motorrijtuigen op twee of drie wielen met of zonder zijspanwagen, met uitzondering van bromfietsen, moet de kentekenplaat zijn aangebracht aan de achterzijde van het motorrijtuig op de daartoe bestemde plaats.

De achterzijde betekend echter niet dat het het meest achterste deel van het voertuig moet zijn, anders zou je hem niet in een houder kunnen steken of bouten er doorheen kunnen zetten want die zitten dan achter de plaat.

De bestemde plaats. Tsja, er staat niet dat het de plaats moet zijn die de fabrikant er voor bedacht heeft ;)

db
 
Oja. Ik kan alleen maar vinden dat die aan de achterzijde moet zitten. Verder iets over onder welke hoek de plaat mag staan en dat deze 20 meter achter het voertuig zichtbaar moet zijn.

regeling kentekens en kentekenplaten

Artikel 7.2


De achterzijde betekend echter niet dat het het meest achterste deel van het voertuig moet zijn, anders zou je hem niet in een houder kunnen steken of bouten er doorheen kunnen zetten want die zitten dan achter de plaat.

De bestemde plaats. Tsja, er staat niet dat het de plaats moet zijn die de fabrikant er voor bedacht heeft ;)

db
Ah ja, juist.
In Nederland is het dan misschien niet zo dat de kentekenplaat het achterste deel moet zijn, maar in Amerika is dit volgens mij wel verplicht, dus dan zullen ze niet meerdere taartscheppen ontwikkelen lijkt mij..
 
Mijn nieuwe kentekenplaat gemonteerd.
Nu helaas met een 1tje.

Maar ik kan wel weer rijden na een week geleden de plaat spoorloos kwijt te zijn geraakt. 👍
 
:Y :rDe kentekenplaat moet het meest achterste onderdeel zijn van de motorfiets daarom krijg je inderdaad zo'n foeilelijke taartschep :X
Bij mijn FZ is de kentekenplaat ook het meest achterste deel.
Toen heb ik er een plateau van Givi opgezet voor de topkoffer. Dat rek steek verder naar achter dan de kentekenplaat.
Als ik het nu goed begrijp mag dat niet........................... :?

En daarom nu ook een taartschep................... :?...........................:X:X:X:X
 
Bij mijn FZ is de kentekenplaat ook het meest achterste deel.
Toen heb ik er een plateau van Givi opgezet voor de topkoffer. Dat rek steek verder naar achter dan de kentekenplaat.
Als ik het nu goed begrijp mag dat niet........................... :?

En daarom nu ook een taartschep................... :?...........................:X:X:X:X
Mijn ori rek steekt ook uit op de 2018 GS. En bij mijn RR raakt de achterband het eerst de muur. By a long time. :)
 
Bij mijn FZ is de kentekenplaat ook het meest achterste deel.
Toen heb ik er een plateau van Givi opgezet voor de topkoffer. Dat rek steek verder naar achter dan de kentekenplaat.
Als ik het nu goed begrijp mag dat niet........................... :?

En daarom nu ook een taartschep................... :?...........................:X:X:X:X
In Nederland mag dat volgens mij best.
Zit volgens mij puur in de typegoedkeuring voor de motorfiets, dáár moet de kentekenplaat het meest achterste deel zijn... Al weet ik niet eens of dat in Nederland zo is, maar sowieso wel in andere landen (o.a. USA dacht ik).
 
Terug
Bovenaan Onderaan