Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Best scherp idd:YY
Maar het remt echt zoveel beter als origineel.
Ik kan daar niet zo goed bij...
Op bijna al mijn motoren zit de originele remmerij. Hier en daar zit een upgrade op maar met welke motor dan ook: als ik in die hendel knijp blokkeren ze het voorwiel als maximaal resultaat. Kunnen er remmen beter remmen dan blokkeren???

Ja ik ken de wijzes van aangrijpen... dus die reacties mogen wegblijven. Gewoon áánremmen op een rechte weg.

De remblokken moesten groter en groter om meer frictieoppervlak te creeren en dat wordt dan weer tenietgedaan door het schijfoppervlak te halveren...
Voor mij is het een modeverschijnsel
 
Ik kan daar niet zo goed bij...
Op bijna al mijn motoren zit de originele remmerij. Hier en daar zit een upgrade op maar met welke motor dan ook: als ik in die hendel knijp blokkeren ze het voorwiel als maximaal resultaat. Kunnen er remmen beter remmen dan blokkeren???

Ja ik ken de wijzes van aangrijpen... dus die reacties mogen wegblijven. Gewoon áánremmen op een rechte weg.

De remblokken moesten groter en groter om meer frictieoppervlak te creeren en dat wordt dan weer tenietgedaan door het schijfoppervlak te halveren...
Voor mij is het een modeverschijnsel

Klinkt als een klusje voor Mythbusters...
 
Hetgeen ik nog steeds in twijfel trek. Ik ben actief in die topics
 
Als je een HD helemaal sloopt komen ze vanzelf te voorschijn, zitten dus IN de HD.
Ah.. filmpje had ik nog niet gezien, nouja dáár dus..lol
 
Er zijn hier meer dan genoeg verkeerslichten die ik wil testen, op mijn alu/tupperbrommer reageren die helemaal niet. ik ga met @Mike Schenk ,heeft er minder last van, wil dus weten wat de verschillen maakt. Juist omdat ik daar een verklaring voor zoek
 
Achterband wisselen:
IMG_20190831_104214.jpg


IMG_20190831_104552.jpg


IMG_20190831_105243.jpg


IMG_20190831_111451.jpg
 
20190901_141538.jpg


@ShannonB en ik hebben al een aardige verzameling aan motorkleding... Uh... Verzameld. Dus het werd tijd om eens een nette opslag neer te knallen. Snel tripje langs de IKEA en tadaa.... Valt me nog mee hoeveel je d'r op kwijt kan. 😁
 
Simpel; model is eigenlijk naked en daar heeft men later een kuip omheen bedacht. Vind 'm naked stiekem nèt iets mooier.
Nu zitten er scheuren in m'n kuip. Kan ik laten fixen, of ik trek de kuip er definitief af. Dus nu even met een goedkope koplamp kijken of 't 'naakt rijden' me bevalt. :)
 
Simpel; model is eigenlijk naked en daar heeft men later een kuip omheen bedacht. Vind 'm naked stiekem nèt iets mooier.
Nu zitten er scheuren in m'n kuip. Kan ik laten fixen, of ik trek de kuip er definitief af. Dus nu even met een goedkope koplamp kijken of 't 'naakt rijden' me bevalt. :)
Oké slim. Trek je niks aan van kinderen die spontaan beginnen te huilen als je langsrijdt. Dit hoort niet bij het rijden op een naked, maar zal puur met je creatie te maken hebben...

:+
 
Geen ene tering behalve ff heerlijk 250km dat ding flink op z'n flikker gegeven en was heerlijk!!
 
WhatsApp Image 2019-09-02 at 14.10.54.jpeg WhatsApp Image 2019-09-02 at 14.10.54(1).jpeg WhatsApp Image 2019-09-02 at 14.10.54(2).jpeg

Even de ketting schoongemaakt en gesmeerd , achterwiel rechtgezet en velgen schoon gemaakt!

Morgen is het tijd om de banden verder in te rijden! *O*
 
Vandaag de "nieuwe" zwarte oem adapterplaten voor de rem-schakelset binnengekregen, gelijk maar even samen met de "nieuwe" zwarte remset gemonteerd. Nu alleen de zwarte heelplates nog. Denk dat het wel een sjieke uitstraling gaat krijgen, zo volledig in het zwart ipv zilvergrijs... :)
DSC_0451.JPG


Moet de schakelset nog fixen, dan kan die ook nog samen met de adapterplaat gemonteerd worden....
 
Een map switch voor mijn PCV in elkaar gesoldeerd. Toch wel schandalig dat die daar 41€ voor vragen voor gewoon een aan/uit schakelaar met een kabel eraan :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan