Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Nieuwe olie koeler geplaatst vandaag op de diva.
Toch ben ik er niet gerust op dat het probleem weg is.
Want of die oude heeft behoorlijk gespoten of er is iets van een leiding boven op het blok lek.
Net 20km gereden maar lijkt niet natter geworden te zijn.
Helaas tank te vol om eraf te halen maar ga die morgen denk ik eraf trekken en luchtfilterhuis verwijderen om te zien wat er aan de hand is en de boel goed schoon maken.

Verder nog paar knippers vervangen wat trouwens ook niet zonder slag of stoot ging want na 23jaar was het aardig vast gerot

20191011_183735.jpg
 
Toch ben ik er niet gerust op dat het probleem weg is.
Want of die oude heeft behoorlijk gespoten of er is iets van een leiding boven op het blok lek.
Ik heb ook een lekkage aan de oliekoeler gehad, en dat zag er ook wel heftiger uit dan het was. De vette olie verspreidt zich door de rijwind snel over je blok, en houdt weer allerlei andere vettigheid vast, waardoor een kleine lekkage al een flinke rotzooi kan veroorzaken.

De enige manier om het te checken is toch eerst alles schoonmaken...
 
Ja had schoongemaakt met de franse slag dus links en rechts is het natuurlijk nog vochtig.
Maarja vandaag in ieder geval te lekker weer om te gaan sleutelen dus zo in de garage even kijken of het niet vochtiger geworden is en dan pak ik de Suzuki lekker en ga ik rondje knallen :t 🥰
 
Passen er nog meer in de woonkamer?

Fraai, veel plezier ermee!

En verder niets aan de motoren gedaan, tis grijs en nat hier....dus ff een luie dag van gemaakt.
 
De mijne lekker ingepakt, de komende 4 weken met vakantie 😎
 

Bijlagen

  • IMG_20191008_134242.jpg
    IMG_20191008_134242.jpg
    140,8 KB · Weergaven: 13
nou, prettige vakantie dan maar... Bijlmerbajes? Norg? Scheveningen of lekker bij huis in de Schie?
 
Van de week al wat kuipdelen gedemonteerd, vandaag de rest voorbereid.
_20191013_143048.JPG


Deze week worden de vorkpoten uit elkaar gehaald om de buitenpoten te kunnen gaan anodiseren. De topkuipsteun wordt ook gelijk meegenomen, of de kroonplaat en rempothouders ook nog zwart gaan worden, ben ik nog niet over uit.
De 600RR bobine upgrade en nieuwe balhoofdlagers worden wel ook gelijk gedaan.
 
Ik heb hem volgetankt met v-power en een stuk van net geen 100km gereden, ff uitwaaien na de pagina’s vol geleuter over e10..... :o
 
Ik was in mijn buurdorp Alstätte, v-power 100...goedkoop Duits benzine....kan mij niets meer mis gaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan