Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Vorige week was ik op een 2e hands motorbeurs in Milaan. Tank gescoord, zat geen sleutel bij. Dan is het natuurlijk wel een gokje wat je "binnen" aantreft...

PSX_20200225_162305.jpg



IMG-20200225-WA0008.jpeg



IMG-20200225-WA0013.jpeg

Mie heppie! ;-)
 
Thanx. En ik heb die 2 bouten ook over, ik vond het vreemd dat ze zo lang zijn (...). Ik monteer ze iig. Erachter komt niets volgens mij, verdwijnt straks achter de alu carterbescherming.

Maar ik maak het niet zo nieuw en fraai als jij dat doet en de Transalp hierboven hoor. Wel wat extra hammerite op de lasnaden en verder niets.

Bij jou ontbreekt oa de waterpomp zie ik, is die niet alleen te monteren met uitgebouwd blok? Ik dacht dat ik dat gelezen had in het wph.

Het schijnt wel te kunnen met de deksel an de waterpomp er af, staat hoog op het to do lijstje ;).
 
Na al een keer te zijn geanodiseerd, maar niet met het gewenste resultaat, nog eens opgestuurd naar HK om het in glanszwart te proberen. Ze zijn nu echt mooi diep zwart, een erg mooi resultaat. Van de week opgehaald door mijn monteur en heeft alles gelijk geserviced. Vandaag retour gekregen en uiteraard gelijk gemonteerd *O*
Er moeten wel nieuwe afstandsbussen komen (zijn al besteld), gaan ivm de nieuwe radiale asopnemers van 8mm naar 15mm en moet even een nieuwe zwarte remleiding bestellen omdat ik de huidige niet vast kan zetten aan het spatbord.

Voor:
Bekijk bijlage 1468866

Bekijk bijlage 1468867

Gemonteerd *D
Bekijk bijlage 1468868Bekijk bijlage 1468869Bekijk bijlage 1468870
Als ik zo naar die intercooler en zo kijk, gebruik je je voorwielophanging waarschijnlijk niet zo vaak ;)
Gaan die poten niet gelijk krassen als je ze door dat aluminium deel schuif?
 
Kan het mis hebben natuurlijk, maar bedoel dikke intercooler-turbo-veel koppel-wieltje makkelijk in de lucht.
Ik heb geen dikke turbo of intercooler er op, is gewoon een "simpele" front radiateur ipv de oem zij radiateurs. Verder gaat ie de SP idd makkelijk de lucht in, alleen ben ik daar niet van. :P



Edit: Even lichtjes aangepast, stond er een beetje raar, kon ook anders geinterpreteerd worden... :')
 
Ik heb geen dikke turbo of intercooler er op, is gewoon een "simpele" front radiateur ipv de oem zij radiateurs. Verder gaat ie de SP idd makkelijk de lucht in, alleen ben ik daar niet van. :P



Edit: Even lichtjes aangepast, stond er een beetje raar, kon ook anders geinterpreteerd worden... :')
Ik heb nog eens goed gekeken, en ja, normaal zit er geen radiator aan een intercooler :+
Ik werd een beetje op een dwaalspoor gezet door een enkele dikke pijp, oliekoeler en een verticale radiator met van die dikke slangen.
Maar nu is het helder..:)

En nog even over die vorkpoten, krijg je die er krasvrij doorheen?
 
Ik heb nog eens goed gekeken, en ja, normaal zit er geen radiator aan een intercooler :+
Ik werd een beetje op een dwaalspoor gezet door een enkele dikke pijp, oliekoeler en een verticale radiator met van die dikke slangen.
Maar nu is het helder..:)

En nog even over die vorkpoten, krijg je die er krasvrij doorheen?
Yep, ging prima. Moet alleen nog even de vette vingers er vanaf poetsen :)
 
Vandaag een nieuw zachter zadel gemaakt.

Oude matras waar ik het schuim uit heb gesneden.
tvwpqyq4p.jpg

Plaatje geslepen.
jlu1mw4amt.jpg

Primer en laklaagje erop, hoeft niet mooi.
li859a.jpg

Schuim van mijn matras op het plaatje geplakt met spuitlijm.
yp7qqqv2nk2ec.jpg

2 bouten door het plaatje om de zadel te bevestigen aan frame.
46zyh3j4wqyo.jpg

Het zadel in de afgeknipte mouw duwen.
kutqjtqttxuka.jpg

Het resultaat.
fttodrvuy.jpg

wwczbf.jpg

3ysl8r7y1nm.jpg

Deze Aliexpress zadel zat er eerst op, staat wel veel beter maar is iets te hard.
fbxk3ay.jpg


Nu heb ik een lekker zacht zadel, en de enige kosten waren een bus spuitlijm, de rest had ik liggen.
Leuk low budget klussen :)
 
Ik moest ff een onderdeel voor de funduro halen bij de BMW dealer halen ,nou er zijn condoleance visites die gezelliger zijn ,
zeg ook vooral niet dat t ding van ´95 is:X maar goed , ik heb m n onderdeeltje :t
Ik overweeg ook een andere dealer omdat de werkplaatschef zo'n zonnetje in huis is. _O-
En dan heb ik alleen maar met terugroepacties en garantiegevallen te maken. Ook nog geen zin om daar weer een nieuwe te kopen.
 
gisteren nog een berg spulletjes bij roukama gehaald, altijd gezellig daar. Ga je naar de motoport een paar honderd meter verderop dan is het nogal een stijve bedoening.

vanavond maar eens wat van dat spul op de hawk schroeven/boren/plakken :+
 
Als 't ff niet hoeft kom ik niet meer bij die motoport. Walgelijke zaak.
Roukama zou je inderdaad zowat nog voor de gezelligheid heen gaan. _O-
 
Nou ,Premium hier is ook een fijn zaakje geworden sinds dat motorzoom eruit is , goede service en kennis ,koop er alles voor de ZRX ,altijd vriendelijk en netjes behandeld , maar bij t bmw gebeuren proberen ze je zo snel mogelijk weer naar buiten te kijken iig , of ik in t systeem stond ? ehhhh nee, en dat wil ik ook niet :N
 
Wat is dat toch met die BMW zaken.
Hier in 't westen hoor ik onafhankelijk van elkaar ook geluiden dat ze ronduit arrogant zijn tegen hun klanten.
Dat kan toch eigenlijk niet waar zijn lijkt me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan