jaap43
MF veteraan
Vandaag bij de motorkelder achterband vervangen na bijna 30 k km, motorolie ververst, remvloeistof ververst en een al jarenlang niet werkend achterlichtschakelaar vervangen.
https://www.knalpot.nl/data/cms_upl...rticles/7800_8000/remlichtschakelaar-7881.jpg
Los- en vastmaken daarvan is bijna 2 uur pielen geweest. Bij voorrem en koppeling wordt dezelfde schakelaar eenvoudig in de hendel geschroefd. Bij de achterrem zit deze achter de schetsplaat van de uitlaatbevestiging met een moer vast in een uitstaand lipje metaal.
Voordat je het item los hebt bent je een half uur verder aangezien je 5 gangen fijn metrisch maar met een 1/12 slag los kan krijgen door de beperkte ruimte. Ik heb zelfs de achterschokdemper los moeten halen om voldoende ruimte te krijgen voor het losmaken. Daarna op gevoel een smalle moer (M8 metrisch fijn) op het uiteinde van de schakelaar zien te krijgen. Je hebt maar ruimte voor 2 vingers van één hand dus voordat de moer goed op schroefdraad zit ben je al makkelijk een drie kwartier bezig.
https://www.knalpot.nl/data/cms_upl...rticles/7800_8000/remlichtschakelaar-7881.jpg
Los- en vastmaken daarvan is bijna 2 uur pielen geweest. Bij voorrem en koppeling wordt dezelfde schakelaar eenvoudig in de hendel geschroefd. Bij de achterrem zit deze achter de schetsplaat van de uitlaatbevestiging met een moer vast in een uitstaand lipje metaal.
Voordat je het item los hebt bent je een half uur verder aangezien je 5 gangen fijn metrisch maar met een 1/12 slag los kan krijgen door de beperkte ruimte. Ik heb zelfs de achterschokdemper los moeten halen om voldoende ruimte te krijgen voor het losmaken. Daarna op gevoel een smalle moer (M8 metrisch fijn) op het uiteinde van de schakelaar zien te krijgen. Je hebt maar ruimte voor 2 vingers van één hand dus voordat de moer goed op schroefdraad zit ben je al makkelijk een drie kwartier bezig.