Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Vandaag bij de motorkelder achterband vervangen na bijna 30 k km, motorolie ververst, remvloeistof ververst en een al jarenlang niet werkend achterlichtschakelaar vervangen.

https://www.knalpot.nl/data/cms_upl...rticles/7800_8000/remlichtschakelaar-7881.jpg
Los- en vastmaken daarvan is bijna 2 uur pielen geweest. Bij voorrem en koppeling wordt dezelfde schakelaar eenvoudig in de hendel geschroefd. Bij de achterrem zit deze achter de schetsplaat van de uitlaatbevestiging met een moer vast in een uitstaand lipje metaal.

Voordat je het item los hebt bent je een half uur verder aangezien je 5 gangen fijn metrisch maar met een 1/12 slag los kan krijgen door de beperkte ruimte. Ik heb zelfs de achterschokdemper los moeten halen om voldoende ruimte te krijgen voor het losmaken. Daarna op gevoel een smalle moer (M8 metrisch fijn) op het uiteinde van de schakelaar zien te krijgen. Je hebt maar ruimte voor 2 vingers van één hand dus voordat de moer goed op schroefdraad zit ben je al makkelijk een drie kwartier bezig.
 
Kwam bij het er af halen van de tank kappen van de MT er achter dat er 2 rubberen ringen pleiten waren. Daar wordt de onderzijde van de tank kappen in gedrukt. Vond ze al zo losjes zitten.
Dus 2 nieuwe besteld en er weer in gedaan, alles zit weer zoals het hoort te zitten :)
 
Vandaag bij de motorkelder achterband vervangen na bijna 30 k km, motorolie ververst, remvloeistof ververst en een al jarenlang niet werkend achterlichtschakelaar vervangen.

https://www.knalpot.nl/data/cms_upl...rticles/7800_8000/remlichtschakelaar-7881.jpg
Los- en vastmaken daarvan is bijna 2 uur pielen geweest. Bij voorrem en koppeling wordt dezelfde schakelaar eenvoudig in de hendel geschroefd. Bij de achterrem zit deze achter de schetsplaat van de uitlaatbevestiging met een moer vast in een uitstaand lipje metaal.

Voordat je het item los hebt bent je een half uur verder aangezien je 5 gangen fijn metrisch maar met een 1/12 slag los kan krijgen door de beperkte ruimte. Ik heb zelfs de achterschokdemper los moeten halen om voldoende ruimte te krijgen voor het losmaken. Daarna op gevoel een smalle moer (M8 metrisch fijn) op het uiteinde van de schakelaar zien te krijgen. Je hebt maar ruimte voor 2 vingers van één hand dus voordat de moer goed op schroefdraad zit ben je al makkelijk een drie kwartier bezig.
Had ik bij mijn K75 geen zin in en de hele schetsplaat losgemaakt. Maar daar zit de uitlaat er niet aan vast
 
crea bea met gaas en spuitbus...
aanpassing voorspatbord van de vtr sp1
1590791531189.png


1590791610124.png


1590791708366.png
 
Pfoe, is dat nu hip, retrohip, avant garde of een statement van eigenzinnigheid en maatschappijkritiek op de hipsters die eindeloos veel geld spenderen om van een Harley een Bekker te maken?

Of had je gewoon een koffer over en weer nodig?
 
Vanmiddag de SP maar weer eens gewassen. Gelijk de undertail op een extra plek vastgezet en een demperbeugel aangedraaid. Hoop morgen er nog even mee tussenuit te kunnen :]
 
Jeetje man, nou doe je net alsof ik over dingen nadenk...
1055.jpg


Niks aan de hand, maar als er een keer zo'n clubje bij je motor staat moet je zeggen dat het uit je innerlijke zelf kwam en je wel vaker buiten exposeert. En dan geld vragen en serieus moeilijk getormenteerd blijven kijken. Alsof je moet poepen, maar al aan de late kant bent.
 
Laat ik nou denken dat die koffer een zijspan was
zeikspan?
1055.jpg


Niks aan de hand, maar als er een keer zo'n clubje bij je motor staat moet je zeggen dat het uit je innerlijke zelf kwam en je wel vaker buiten exposeert. En dan geld vragen en serieus moeilijk getormenteerd blijven kijken. Alsof je moet poepen, maar al aan de late kant bent.
Daar hoef ik geen enkele inspanning voor te doen, getormenteerd is m’n middelste naam...
F4D0A728-8FA4-4061-B7EC-6FEF158ABC30.jpeg
 
Vandaag kan ik toch niet rijden ivm uitlaat defect en nieuwe blijft maar onderweg. Bij lagers vervangen van de gearbox van m'n Honda PCX heb ik het achterwiel met een beetje geweld terug gemonteerd. Waarschijnlijk zat het wiel een beetje scheef daar het spatbord niet kon verwijderen en heb ik de remschoen beschadigd. 8)7:( Nieuwe gelijk bestelt maar na enkele dagen pas leverbaar. Wiel nu er afgehaald, lag er een stuk remvoering los.
Remschoenbeschadigd.jpg
De nieuwe bestelde remschoenen gemonteerd en het wiel nu wel netjes recht voor het gat geplaatst.
Remschoenen.jpg
(spatbord heb ik met veel moeite los gekregen). Hopelijk komt morgen m'n uitlaat en kan ik deze week weer rijden.
 
Van blèèrpijp naar fluisterboot.
Van Herrie - Luidson naar overstemt worden door een fietsbel!


Top motorvlog! Ik dacht serieus niet dat je het vorige zou kunnen overtreffen, maar je blijft verbazen gewoon! Hulde, hulde! *O**O**O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan