Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Niks aan de motor zelf gedaan.

Prijzen gezocht voor FZ-schade-onderdelen.
(wel de prijs, maar zijn niet meer nieuw te koop/ andere kanalen zoeken)
Naar dealer geweest voor schade-taxatie. Ook schadeformulier ingevuld.

Nu afwachten wanneer ze mij gaan uitkeren...........................:z In de tussentijd gewoon doorrijden:]
 
IMG_20200703_170619.jpg


Yz85 pookje gemonteerd👌🏻
 
Motor gepoetst. Bleek dat de wielasklemboutjes aan de linker voorvorkpoot los zaten. Rechts gelukkig niet. Heeft de garage drie jaar geleden vergeten vast te draaien toen ze de voorband verwisseld hebben. Kan haast niet anders. Gelukkig niet kwijtgeraakt en zaten ze rechts wel vast. Waar poetsen niet goed voor is.
Ook nog even de bougies er uit gedraaid om hun toestand en de verbranding te checken.
 
Op de transali een kleinere stationairsproeier geplaatst en de grootste maat hoofdsproeier.
Trekt beter op nu en ruikt nu naar uitlaat i.p.v. benzine als ik stil sta met de motor :)
 
voorvork keringen van de triumph daytona vervangen. Redelijk lastig zonder compressor tool. Betreft dus een upside down vork
 
Motor gepoetst. Bleek dat de wielasklemboutjes aan de linker voorvorkpoot los zaten. Rechts gelukkig niet. Heeft de garage drie jaar geleden vergeten vast te draaien toen ze de voorband verwisseld hebben. Kan haast niet anders. Gelukkig niet kwijtgeraakt en zaten ze rechts wel vast. Waar poetsen niet goed voor is.
Ook nog even de bougies er uit gedraaid om hun toestand en de verbranding te checken.
Drie jaar geleden... Pfff... Ik zou even terug rijden...

Nou poets ik mijn motor regelmatig en check ook regelmatig bepaalde punten.
Tegenwoordig krijg je bij de rijopleiding ook al wat punten om op te letten (BRAVOK).
En verder, als je een goede instructeur hebt gehad ook nog wel wat praktijktips...
 
Niveau van de versnellingsbakolie gecontroleerd. Kon ongeveer 100 ml bij tot het weer gelijk stond met het vulgat. De neutraalschakelaar lekt wat olie vandaar de controle.
 
Al het kuipwerk eraf gehaald, begonnen met het installeren van een dashcam set. Had al een oude, maar deze wordt vervangen voor eentje met (als het goed is) beter beeld.
 
Nieuwe koppelingkabel geplaatst op de Transali, die had ik nog liggen maar ik had altijd het gevoel dat deze te lang was, maar die is even lang als de originele :?
Misschien ook nog eens een nieuwe koppeling erin gooien, kost ook niet de wereld, zal wel eerst aanvoelen hoe het nu rijdt met de nieuwe kabel :)
 
Omdat mijn vfr ruim een week stilstaat vanmiddag de optimate aangesloten, accu is inmiddels vol.
 
Vandaag bij Druijff Racing geweest om de Z900 af te laten stellen. originele uitlaat gehouden (alleen Akra slipon). Motor stond veel te schraal afgesteld. aan-uit gedrag is een stuk beter. Afgesproken dat ik nog een keer terug kan komen als ik het nog wat meer aangepast wil hebben. Tussen 5 en 8k toeren reageert 'ie een stuk beter. Maar ook wel leuk om een keer mee te maken die testruns:-)
 
niet echt zelf gedaan, maar een verse voorband en achterband nadat er na 1400 km een héél mooi Philips schroefje inzat. Dus nu voor de Dunlop sportsmart 2 max gegaan. Wel een stukkie van 50 km's gereden. Dus binnenkort maar even een km of 150 inplannen om ze lekker rustig in te rijden.
 
Weet niet hoe 't met de Dunlops zit, maar de Bridgestones hoef je echt alleen maar op te warmen en je kan al de randjes eraf rijden. Dat 200km inrijden is wel beetje achterhaald voor moderne straatbanden.
 
Weet niet hoe 't met de Dunlops zit, maar de Bridgestones hoef je echt alleen maar op te warmen en je kan al de randjes eraf rijden. Dat 200km inrijden is wel beetje achterhaald voor moderne straatbanden.

Ik doe het toch, al hoeft het niet. Ik heb geen haast en liever voorkomen dan genezen.
 
Klapt-ie niet in bij naar beneden schakelen? Zit bij YZ85 (crosser) precies andersom (naar voren) zodat het pikkie naar achter klapt bij een impact.


Bekijk bijlage 1520716

Nee geen last van. Alleen als ik vergeet dat ie al in z'n 1 staat en ik wil 'm nog eens naar beneden tikken merk ik dat ie iets veert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan