Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Staat 'm wel een beetje vreemd zo zonder wolkjes ;)
Wa bende almaal van plan?
Hij stuurde niet zo fijn meer ,na al die wolkentochtjes , t balhoofdlager viel er aan stukken uit en een lekke poot ,dus hij mag ff revalideren :t
 
20200708_160318.jpg

Druk op zoek naar een euro die ik in het kuipwerk heb laten vallen :+
 
Remmerij van de “nieuwe” Ducati 900 SS voor gereinigd, zijn nu weer (grotendeels) goudkleurig, deze winter maar eens helemaal demonteren en echt goed aanpakken

Luxe kentekenplaat opgehaald en op marktplaats een setje gele kunststof boutjes en moertjes besteld (want ik moest anders een verpakking met 100 setjes kopen, de baliemedewerkster snapte niet dat ik geen 50 motoren bezit)

kras uit de lak van een spiegelkap gepoetst

jiffy matzwart bijgespoten

4 boutjes voorspatbord matzwart gespoten want de verf lag er deels af

lijmresten van oude loodjes van de voorvelg afgepoetst

remleidinggeleider ontroest en met Belgom als nieuw gekregen

kortom allemaal van die kleine geluksmomentjes beleefd:)
 
Weet niet hoe 't met de Dunlops zit, maar de Bridgestones hoef je echt alleen maar op te warmen en je kan al de randjes eraf rijden. Dat 200km inrijden is wel beetje achterhaald voor moderne straatbanden.
Erg kort door de bocht dit. Heb het pas toch heel anders ervaren.
 
Erg kort door de bocht dit. Heb het pas toch heel anders ervaren.
Haha goeie woordkeuze.
Het is echt zo hoor, als het weer lekker is dan zijn ze na goed warm worden klaar om te gaan.

Kan zijn dat het bij andere type banden niet zo snel gaat, maar bij de S22 zeker wel.
Deze foto was na ongeveer 35km met de verse set.

49902786107_2035623880_b.jpg
 
Haha goeie woordkeuze.
Het is echt zo hoor, als het weer lekker is dan zijn ze na goed warm worden klaar om te gaan.

Kan zijn dat het bij andere type banden niet zo snel gaat, maar bij de S22 zeker wel.
Deze foto was na ongeveer 35km met de verse set.

49902786107_2035623880_b.jpg
Ik ging vorige week onderuit met een vers setje bridgestones, deed niks bijzonders. De dunlops op m'n eigen motor reed ik in 2 dagen ook schoon, zonder problemen.
 
Nieuwe accu geplaatst. Is even wat werk bij een BMW R1150RT, en dan heb je nog niets. Ben niet tevreden over het resultaat. Binnenkort de startmotor maar eens er uithalen en schoonmaken.
 

Bijlagen

  • 0F7EEB1A-EB04-455B-94A9-8C1900CCFEA4.jpeg
    0F7EEB1A-EB04-455B-94A9-8C1900CCFEA4.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 10
T wieltje er maar weer ff uitgehaald ,hij rijd niet fijn ,dat klopt !,ze hebben de band er verkeerd om opgelegd 👎ook m n eigen schuld ,niet goed op gelet 🧐, t rijd wel ehhh apart , maar we fixen t wel weer😁

En gefixt👍
 
Laatst bewerkt door een moderator:
NIeuwe koppeling geplaatst bij de Transali, kleiner achtertandwiel gezet op de VFR.
Verschil qua koppeling op de Transalp is niet zoveel te voelen.
De VFR trekt nu harder, wel een afwijking van +-5 - 10km/u, maar dat is niet erg, ik rij toch altijd te snel op de teller dus dan krijg ik minder boetes :)
 
Kapjes/kuip er weer op gezet na in een paar etappes balhoofd vervangen, motorolie + filter vervangen, olie voorvork poten vervangen en luchtfilter reinigen. Nu schijnt de zon dus prima moment voor een testritje.
 
Rubber dempers los zitten bikken van onder het zijspan. Het rubber was wat rot aan het raken en de bouten helemaal vast geroest. En toen er achter gekomen dat die ik had klaar liggen van het verkeerde type waren. Helaas online bestellen bij van die bedrijven die zich richten op grote aantallen. Dus 10€ verzendkosten en 15€ kleine aantallen toeslag, op drie keer 1€ stukprijs. Uiteindelijk nu voor 6€ p.st. het goedkoopste wat ik even snel kon vinden. Maar hé, ik heb ze toch nodig. En geld kost het toch.

Ook veel onderdelen uitgewisseld tussen gele en rooie cb. Inclusief de gekleurde delen. Dus het zijspan is nu 'de rooie' geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan