Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Even de accu’s gelabeld, altijd makkelijk om te weten wanneer ze in gebruik genomen zijn.

Daarna even de snelsluiters van het zadel van mijn SP even getest op de MT, helaas waren die te kort. Maar als het goed is, kunnen ze nog gemaakt worden en hoef ik daar ook niet meer te klooien met het losmaken van het zadel *O*
 
Had hier ergens op het forum gelezen over Autosleutel Luke in Gronau aan de Gildehauser strasse.
Laat ik nu bij mijn oude Maxim 30 jaar lang maar 1 sleutel hebben ben ik er vandaag geweest om er 2 extra bij te laten maken.
Binnen 3 minuten stond ik weer buiten met de extra sleutels.
 
Had hier ergens op het forum gelezen over Autosleutel Luke in Gronau aan de Gildehauser strasse.
Laat ik nu bij mijn oude Maxim 30 jaar lang maar 1 sleutel hebben ben ik er vandaag geweest om er 2 extra bij te laten maken.
Binnen 3 minuten stond ik weer buiten met de extra sleutels.
Ideaal... Mijn zus had toendertijd maar 1 sleutel van haar motor, was ze die kwijt. |( De blubber gezocht met z’n allen en niet kunnen vinden, maar na een paar dagen had ze ‘m toch nog gevonden. Sleutel bij laten maken was gelijk het 1e wat op de agenda stond...
 
Buiten gezet, De vloer geschrobd en het hele stel weer binnen gezet..

1k0.jpg

1k0.jpg
 
Met 1 voet op de rem en met een wringijzer de moer van voortandwiel los draaien en op zelfde manier vast zetten met 140Nm en loctite
vorige week op die manier mijn voor tandwiel nog vervangen ging prima.

Had ik al (zonder succes) geprobeerd. Ik kon de boel gewoon "door de achterrem heen" duwen, ondanks dat iemand andersmet vrijwel zijn gehele gewicht op de achterrem trapte.

Eerst alles even losdraaien voordat je het wiel de hoogte in doet. Iemand op de motor laten zitten voor nog meer frictie. Net als met je vorkpoten, die los je ook voordat je ze uit de kroonplaat haalt.


tipje voor de volgende keer, beter dan het ge&*^&^t met balken lijkt me.

Slim! Dit had ik aanvullend nog even kunnen proberen, ga ik onthouden voor de volgende keer.
 
Een aantal weken geleden de kettingset vam een Z1000SX vervangen samen met de eigenaar, daar was ook véél kracht voor nodig. Iets raars van Kawasaki..?

Op buitenlandse Kawasaki Versys fora kwam ik redelijk wat geklaag van mensen tegen. Het schijnt dat Kawasaki deze moer al in de fabriek veel te strak aandraait. Nu ga ik er vanuit dat dit niet de eerste kettingsetwissel is geweest voor mijn motor (40k+), dus of dat ook hier een rol heeft gespeeld denk ik eigenlijk niet.

Zou het kunnen zijn dat het koppel dat de motor levert deze moer tijdens het gebruik nog wat extra aandraait?
 
Gisteren mn K&N-filter gereinigd. Wat daar uit kwam kon je soep van koken. :')

Straks even proberen hoeveel verschil dat maakt......:]
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik even niks aan mijn motor gedaan, maar afgelopen zaterdag wel.
Bij de gemiddelde Japanner is een nieuwe koppeling drie kwartier werk, maar bij een BMW is dat anders.

Bekijk bijlage 1529666 Bekijk bijlage 1529669
Bekijk bijlage 1529667 Bekijk bijlage 1529668

Aanstaande zaterdag is de nieuwe drukgroep en plaat aanwezig en gaat de boel weer in elkaar.
Gelukkig heb ik nog een fijn oud SRADje om op te rijden ...
Klinkt bekend, laatst ook een vriend mee geholpen. Blijft niet veel over van zo'n BMW inderdaad :-)
 
AliExpress Gear Indicator geplaatst. Hoewel ik blij ben met het resultaat weet ik niet of de 80 euro besparing t.o.v A merk hier in NL het waard vind. Zat een connector bij die natuurlijk niet past, dus 2 uur werk in plaats van 30 mins.

Maar enfin het resultaat.
IMG_20200805_215642.jpg
 
Ik heb mijn motor vandaag een dagje vrij gegeven.Ze moest in haar kot blijven omdat ik opeens een extra dienst mocht/moest draaien.
En morgen heeft ze ook vrij want de kleinzoon mag dan in ons zwembad plonsen.
 
Vandaag de SP doorgemeten, lijkt er op dat de stator aan vervanging/revisie toe is. Nu rijdt ie nog gewoon goed en rijd ik niet zo denderend veel, dus wordt dat een mooie klus voor in de winterstop.
Wordt nog even kijken of het een nieuwe wordt, of dat ie opnieuw gewikkeld gaat worden :)
 
Zo, vandaag de boel gesynchroniseerd.
Zat maar een kleine afwijking in.
Maar vreemd genoeg is het wel te merken :Y
Ook gelijk de vergeten slang onder m’n tank weer aangesloten.
Vervolgens een stekker voor de accessoire aansluiting gemaakt en m’n TomTom en tracker aangesloten.
Laatstgenoemde wil overigens slecht fixen, moet maar eens (nog) een rondje gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan