Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Was het echt nodig?

2020-04-28-10-14-07-jpg.1497074


db
 
@Dirtbag: zo op de foto's oogt het alsof je hem in ong. een kwartiertje verwisseld hebt.
wist niet dat motoren (en hun onderdelen) zo plug&play ontworpen waren :+:+

--------------------------------------------
heb mn soes vandaag ontdaan van alle vliegen en wespen lijkjes, en overige dirt.
zelfs de velg-randen glimmen weer als een spiegel.
en als finishing touch nog wat velg-lint gebruikt: :)
full


Gr.
Lonewulf
 
@Dirtbag: zo op de foto's oogt het alsof je hem in ong. een kwartiertje verwisseld hebt.
wist niet dat motoren (en hun onderdelen) zo plug&play ontworpen waren :+:+

--------------------------------------------
heb mn soes vandaag ontdaan van alle vliegen en wespen lijkjes, en overige dirt.
zelfs de velg-randen glimmen weer als een spiegel.
en als finishing touch nog wat velg-lint gebruikt: :)
full


Gr.
Lonewulf

Was het maar zo makkelijk, heb hem vandaag laten lopen, binnen 10 seconden sloeg die aan.


10 seconden later bleek het rechterdeksel zo lek als een vergiet te zijn.

Met dit weer doe ik tijdens siesta tijd ook geen klap buiten. Gisteren alleen al twee uur bezig geweest met het plaatsen van de carbs.

Vindt dit een heel leuk blok, echter degene die bedacht heeft hoe die carbs moesten zitten.........

db
 
Mn kleine klus hokje ingewijd.
Terug van werk en ff klooien an zoonliefs minibike.
Uitlaat hing los, dus beugeltje gefabriekt
Uitlaat lag uit elkaar, ook gefikst
T hendel van trekkoord was een stuk af, gister mn handen aan pen gehaald, bij de doos onderdelen zat een trekkord, dus de T hendel over gezet.
Morgen ff was mengsmering mixen, en hij kan weer
 
Remolie ververst en nieuwe dempers alvast achterop geknoopt om deze morgen bij de monteur te monteren.
 
In plaats van de dagteller, maar eens de totaalstand tevoorschijn getoverd.
Dat gaf wat reuring, want ik zat heel dicht bij 77.777 km. Tot en met die bijzondere stand de totaalteller in de gaten gehouden. Het magische moment meegemaakt dat ook het laatste getal een 7 werd en... de boel maar weer op dagteller gezet.

Vreemd eigenlijk dat, als je je niet druk maakt om de totaalstand, de bewuste totaalstand er werkelijk geen reet toe doet! Het apparaat (TDM900 in dit geval) doet het voor mijn gevoel nog net zo goed als toen ik hem kocht (ca 40.000 km terug). Misschien zelf nog wel iets beter dan dat, nadat ik alles gesmeerd, gecontroleerd, afgesteld en gesynchroniseerd heb.
Dat kan natuurlijk ook een gevalletje valse trots zijn (lekker sleutelen aan m`n motor geeft me veel voldoening).
 
Brede velgenset en kleiner voorwiel op de TDM gezet. Nu de hugger nog passend zien te krijgen.
 

Bijlagen

  • F84FA8B1-DE22-4803-B1DD-544A654EFDFF.jpeg
    F84FA8B1-DE22-4803-B1DD-544A654EFDFF.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 12
  • A0D0389F-60F2-4E67-AAD1-5CBEE98392D3.jpeg
    A0D0389F-60F2-4E67-AAD1-5CBEE98392D3.jpeg
    2 MB · Weergaven: 14
  • 47FE037E-006F-451E-B5A8-8D0E70603B42.jpeg
    47FE037E-006F-451E-B5A8-8D0E70603B42.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 14
Brede velgenset en kleiner voorwiel op de TDM gezet. Nu de hugger nog passend zien te krijgen.
Je zadel(dek?hoes?) is.....euh...nou... zeker niet standaard!

Heb je nu van twee verschillende modellen wielen gebruikt? Zo ja, uit interesse, welke donorwielen heb je gebruikt?
 
Je zadel(dek?hoes?) is.....euh...nou... zeker niet standaard!

Heb je nu van twee verschillende modellen wielen gebruikt? Zo ja, uit interesse, welke donorwielen heb je gebruikt?

Het zadel is nog work in progress. Heb het schuim nu bijna goed in model. Dat is wat je ziet op de foto. Dekje moet nog gemaakt worden. Wilde het zelf doen maar je kunt niet makkelijk aan UV bestendig kunstleder komen. Althans weinig keuze in kleur.

Deze set velgen heb ik zo gekocht. Achter is een verbrede originele velg en voor betreft een FZR 600 velg. TRX velg wordt voor en mogelijk achter ook wel gebruikt.
 
In het voorjaar complete koppeling van m'n PCX vervangen. Lagers waren versleten. Nu de oude koppeling aan het reviseren.
20200917_154135.jpg
Heb de lagers er eindelijk uit. Blijkt dat het naaldlager een specaal lager is. Geen SKF alternatief. Nieuwe besteld en de kogellager wel van SKF met aan 2 zijde stofafdichting ipv één kant.
20200916_034735.jpg

Koppelingschoenen zijn nog redelijk dus wanneer klaar kan deze weer her gebruikt worden. Nu wachten wanneer de lagers binnenkomen.
 
Van de MT07 de banden op spanning gebracht en de achterrem afgesteld. Daarna bij de brommerwissel er achter gekomen dat van mijn SP de linker vorkpoot lekt bij de vorkvoet :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan