Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Een underseat plaat voor de electronica gemaakt.
 

Bijlagen

  • 1606659607229.png
    1606659607229.png
    495 KB · Weergaven: 11
Ja...dat wordt een andere..

let wel, hier al reeds volledig ontroest, gaten ingeprikt op de zachte plekjes en roestomvormer er op gedaan om een duidelijk beeld te krijgen, in eerste instantie leek het nog mee te vallen ( geen gaten) maar besloten maar elke cm te controleren...na de twee gaten maar opgehouden, geen redden meer aan, aantal mensen met meer kennis als ik gevraagd of oplappen de moeite was..maar ja...het gaat om je eigen en andermans veiligheid dus waarom risico nemen..andere is inmiddels besteld, zal posten hoe het verloopt.
 

Bijlagen

  • 80A3741D-7933-4AE4-8037-147920A41C3B.jpeg
    80A3741D-7933-4AE4-8037-147920A41C3B.jpeg
    225,1 KB · Weergaven: 22
  • 67ADC0B3-EFCA-4E8B-96CB-C15C76C3A776.jpeg
    67ADC0B3-EFCA-4E8B-96CB-C15C76C3A776.jpeg
    150,4 KB · Weergaven: 21
  • AC3443D6-7627-4C55-9073-FF0ED0C9561B.jpeg
    AC3443D6-7627-4C55-9073-FF0ED0C9561B.jpeg
    185,6 KB · Weergaven: 24
  • EF08AE68-A6B6-40E5-8D1B-9323685E0B70.jpeg
    EF08AE68-A6B6-40E5-8D1B-9323685E0B70.jpeg
    151,4 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn motor weggebracht voor een kleine beurt (durf ik nog niet zelf).
Ik kreeg 'm terug met de opmerking dat er waarschijnlijk een reparatie aan de nokkenaskettingspanner aan zit te komen en die zit bij mijn Yamaha Fazer FZS 600 midden in het motorblok..

Dat zou zo'n € 400 ,- kunnen kosten terwijl de motor nog geen 3000 km geleden nog een grote beurt met kleppen controle/stellen heeft gehad.
Mocht iemand tips of adviezen hebben dan hoor ik dat graag.
 
Ik kreeg 'm terug met de opmerking dat er waarschijnlijk een reparatie aan de nokkenaskettingspanner aan zit te komen en die zit bij mijn Yamaha Fazer FZS 600 midden in het motorblok..
Dat zou zo'n € 400 ,- kunnen kosten terwijl de motor nog geen 3000 km geleden nog een grote beurt met kleppen controle/stellen heeft gehad.
Mocht iemand tips of adviezen hebben dan hoor ik dat graag.
Vraag dit even in een Fazer groep. Grotere kans op een antwoord.
 
En ook specifiek vragen wat de reparatie inhoudt. De kettingeleider kan stuk zijn, de spanner zelf op zijn pensioenleeftijd. Je kan aan het geluid niet horen of de geleider stuk is of dat de spanner niet meer spant.
 
Oude Achterbrug st1100 er uit gehaald, nieuwe voor de 2e keer in de epoxy gezet, bezig geweest met oude vet verwijderen van de lagers e.d maar nog laaaang niet klaar, benzinetank buitenkant behandeld met anti roest..en water uit de collector van de uitlaat gehaald..😑
 
Het is nu toch kut-weer. Daarom is de winterrust (voor mij) ingetreden. Dus nu tijd voor sleutelen!
Onlangs ging ik met de FZ door de 2 ton heen. Slijtage is dan natuurlijk te verwachten.
Bedoeling is dat dit oudje in vroege lente, weer helemaal opgefrist, staat te ronken voor zijn 36e motorjaar! (da's iig de bedoeling!)

FZ ging bij 'volle bak' door de koppeling heen.
Daarom: Koppelingsplaten vervangen, nieuwe drukveren geplaatst. Verder olie ververst+filter, accu-vloeistof, ketting gesmeerd.
Topkuip eraf. KM-teller (defect) verwijderd, die vervangen moet worden. Vorkpoten eruit, clip-on's eraf.
Kroonplaten aanstonds ook van de motor wegnemen..................

Alles rondom balhoofd te verwijderen ivm met nieuwe balhoofdlagers. Lagers in bestelling.
Voorlopig eerst nog effe bezig met keerringen van de vorkpoten die beginnen te 'zweten'.

De Blackbird is makkie. Accu eruit en aan de druppellader. Klaar!!
 
Laatst bewerkt:
Het is nu toch kut-weer. Daarom is de winterrust (voor mij) ingetreden. Dus nu tijd voor sleutelen!
Onlangs ging ik met de FZ door de 2 ton heen. Slijtage is dan natuurlijk te verwachten.
Bedoeling is dat dit oudje in vroege lente, weer helemaal opgefrist, staat te ronken voor zijn 36e motorjaar! (da's iig de bedoeling!)

FZ ging bij 'volle bak' door de koppeling heen.
Daarom: Koppelingsplaten vervangen, nieuwe drukveren geplaatst. Verder olie ververst+filter, accu-vloeistof, ketting gesmeerd.
Topkuip eraf. KM-teller (defect) verwijderd, die vervangen moet worden. Vorkpoten eruit, clip-on's eraf.
Kroonplaten aanstonds ook van de motor wegnemen..................

Alles rondom balhoofd te verwijderen ivm met nieuwe balhoofdlagers. Lagers in bestelling.
Voorlopig eerst nog effe bezig met keerringen van de vorkpoten die beginnen te 'zweten'.

De Blackbird is makkie. Accu eruit en aan de druppellader. Klaar!!
Kijk effe of de teller dezelfde is als de FZR dan heb ik die wel voor je
 
Bedankt voor aanbod, maar ben al voorzien.

Ik heb een ander dashboard-compleet gekocht.
Echter..................................... Mijn FZ is oorspronkelijk in Japan op de weg gezet.
Deze teller loopt maar tot 180 km/hr. Ik heb nu een Europese teller die gaat tot 250km/hr.
Dacht heel simpel plug+play. Nee, dus.

Stekkers zitten net iets anders.
De Europese heeft er een Reed-contact in zitten.
Dat heeft de Jap niet. Die heeft weer een schakeling binnen in het tellerhuis. Jap motoren mogen maar max 180. Is daarvoor?
Ook enkele andere contacten zijn loos. Moet 't nog effe allemaal gaan uitvinden............................... :?

Edit: Effe gekeken op google. Teller van de FZR (oude type) ziet iig anders uit dan van de FZ.
Mss als je diameter meet dat ie toch wel zou kunnen passen. Maar is nu dus niet aan de orde...........................(?)
 
Laatst bewerkt:
SV650 de in de schuur gezet voor winterstalling en hem laten vallen op mijn GS500... Grote lelijke plek (van een cm of 3) links voor op de tank. Maar gelukkig geen deuk, alleen lak schade. Zat toch al een kras op de tank waardoor ik hem overwoog te laten spuiten, nu nog een extra reden.
 
SV650 de in de schuur gezet voor winterstalling en hem laten vallen op mijn GS500... Grote lelijke plek (van een cm of 3) links voor op de tank. Maar gelukkig geen deuk, alleen lak schade. Zat toch al een kras op de tank waardoor ik hem overwoog te laten spuiten, nu nog een extra reden.
Soms gebeuren er dingen in ons leven met een doel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan