Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Wauw... wij hebben zo’n enorm ander idee bij wat fris is...ik vond het heerlijk om te rijden vandaag, lekker zonnetje.. moest mijzelf dwingen niet nog een “blokje” ( 65 km) om te rijden nadat ik klaar was met werken.

mooie motor trouwens:)
Moet ik erbij vertellen dat ik er niet op gekleed was, doorwaaijas, gympies en spijkerbroek... 8-) Ik had mijn motorpak moeten aantrekken maar voor die paar kilometer had ik geen zin in gedoe....Dus 65km had ik ook kunnen uithouden.....

En de VFR loopt super met nieuw olie, mooi stil en heerlijk smeuïg...die jappen kunnen er wat van.
 
Nieuwe ketting op de circuit motor gelegd omdat de vorige ketting te kort was voor het nieuwe 48t kettingwielen.
(5.75mm)
Alles beweegt soepel.
Rothewald ketting pons is sterk aan te bevelen.
 

Bijlagen

  • 20210305_184636.jpg
    20210305_184636.jpg
    132,6 KB · Weergaven: 10
  • 20210305_152144.jpg
    20210305_152144.jpg
    182,5 KB · Weergaven: 10
Ik heb de Yamaha vandaag voor laatste keer gestart en toen het zadel (en motorfiets:+) overgedragen aan een nieuwe eigenaar:]
 
Nieuwe hugger gemonteerd op mijn SV650X en een nieuwe 'Dual injector' in combinatie met mijn bestaande Osco kettingsmeersysteen. De vorige druppelde de olie vanuit de bovenkant op de ketting. Deze druppelt langs beide zeide van het tandwiel en wordt zo de ketting in geslingerd.

Bekijk bijlage 1603912

Bekijk bijlage 1603915

Bekijk bijlage 1603913


Bekijk bijlage 1603914

Wat een mooie motor delen heb jij. Kevlar spul ziet er echt puik uit! ook je smeersysteem....wow. (jaloers)
 
vandaag mijn Accu tester binnen en meteen geprobeerd. Ben er erg blij mee. Koste mij 38 euro. De resultaat is in de foto's te zien. Mijn accu is door de vorige eigenaar geïnstalleerd begin 2019. sinds juni 2019 rij ik erop. Altijd accu water netjes bijgevuld. Nu weet ik dat mijn accu zeker geen problemen gaat geven dit jaar. Rij hoofdzakelijk lange afstanden. Korte afstand pak ik mijn fietsje en ik ben de "motor": vroem, vroem! ^^

De tester kan zowel "in circuit" (zonder de plus en min leidingen afgekoppeld) als losse batterij testen. Heeft te maken met leech stromen en extra weerstand van leidingen en systemen die aan accu aangesloten zijn. Dat kan een vertekend beeld geven. Daarom heb ik 2 tests gedaan. De uitslag verschild heel weinig.

MR = accu interne weerstand (Mijn accu nu: 14 milliohm.)
CCA = cold cranking amps

Geschrikt voor: lood accu, Gel, AGM (platte platen + gedraaide platen??), Gel.
 

Bijlagen

  • Foxwell-BT-100PRO-2.jpg
    Foxwell-BT-100PRO-2.jpg
    527,9 KB · Weergaven: 13
  • Foxwell-BT-100PRO-1.jpg
    Foxwell-BT-100PRO-1.jpg
    238,2 KB · Weergaven: 12
  • Foxwell-BT-100PRO-3.jpg
    Foxwell-BT-100PRO-3.jpg
    355,7 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
@Dennis_H
heb je zelf dat lipje met sleufgat eronder gelast?
Ik vind dit in combinatie met die Y-injector de mooiste oplossing die ik tot nu gezien heb.
Zelf heb ik de versie van pro-oiler, maar dat is maar een gammel ding in vergelijking met dit.
Rest van de motor ziet er ook gelikt uit, houden zo :Y



Meer
🍺
drinken.
Nee niet gelast. Houder is van plastic, gewoon een compleet setje. Er zit dubbelzijdig plakband aan de onderzijde. Maar omdat ik een ovale achterbrug heb, heb ik hem voor de zekerheid ook maar vast gezet met een tairip.

scorpodropshadow-800x482.png
 
Leuk, fijn dat er weer liedevol naar omgekeken word. Ze zijn het waard.

sludgetrap zat erg vol met 50 jaar shit en metaalpoeder gemengd met nog meer shit

was opweg naar een geblokkeerde big end smering dus, oftewel een vette engine failure

mijn “hart chirurg” heeft het keurig gereinigd *O*

de metaalkrullen zijn van het uitkotteren van de plug, die zat namelijk muurvast
 

Bijlagen

  • 4230F3D7-87EE-495D-B64A-41CE3FBEDF48.jpeg
    4230F3D7-87EE-495D-B64A-41CE3FBEDF48.jpeg
    91,9 KB · Weergaven: 15
  • E1C5C368-28C9-4E32-95A1-0B4FF16DB5E6.jpeg
    E1C5C368-28C9-4E32-95A1-0B4FF16DB5E6.jpeg
    96,5 KB · Weergaven: 13
sludgetrap zat erg vol met 50 jaar shit en metaalpoeder gemengd met nog meer shit

was opweg naar een geblokkeerde big end smering dus, oftewel een vette engine failure

mijn “hart chirurg” heeft het keurig gereinigd *O*

de metaalkrullen zijn van het uitkotteren van de plug, die zat namelijk muurvast
Bij mn nato van 83 was dat ook zo. Terwijl die toch een echte oliefilter hebben na dat kippengaas......
Maar gelukkig, op naar een beter dan nieuw blok.
 
vandaag mijn Accu tester binnen en meteen geprobeerd. Ben er erg blij mee. Koste mij 38 euro. De resultaat is in de foto's te zien. Mijn accu is door de vorige eigenaar geïnstalleerd begin 2019. sinds juni 2019 rij ik erop. Altijd accu water netjes bijgevuld. Nu weet ik dat mijn accu zeker geen problemen gaat geven dit jaar. Rij hoofdzakelijk lange afstanden. Korte afstand pak ik mijn fietsje en ik ben de "motor": vroem, vroem! ^^

De tester kan zowel "in circuit" (zonder de plus en min leidingen afgekoppeld) als losse batterij testen. Heeft te maken met leech stromen en extra weerstand van leidingen en systemen die aan accu aangesloten zijn. Dat kan een vertekend beeld geven. Daarom heb ik 2 tests gedaan. De uitslag verschild heel weinig.

MR = accu interne weerstand (Mijn accu nu: 14 milliohm.)
CCA = cold cranking amps

Geschrikt voor: lood accu, Gel, AGM (platte platen + gedraaide platen??), Gel.
Gedraaide platen zoals in een batterij. Zoek maar eens op optima batterijen , zijn niet voor een motor trouwens
 
Terug
Bovenaan Onderaan