Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

De TDM over de dijkjes alhier (Hoorn- Graftdijk en omgeving) gejaagd. Tja.. heeft nieuwe baas dus ff de sporen laten voelen maar andersom is ook best mogelijk..
Is toch wel heel anders rijden dan wat ik gewend ben vandaar even wat bochtige km's maken als het kan. :]
 
Niks aan de motor gedaan, wel gister bij mijn moeder in de schuur de kentekenplaat tegen gekomen van mijn eerste motor ('92-er 25kW GS500E met TCP-kuip). Die heb ik in september 2000 gekocht toen was het GAIK-systeem net ingevoerd en moest de originele plaat worden vervangen door eentje met NL-code. De oude plaat blijkbaar gehouden, maar geen idee waar ik 'm had gelaten. Ze had 'm teruggevonden. En niet alleen die, ook nog van een XT350. Ik wist serieus niet dat ik die plaat van de GS500E dus nog had liggen, dat was best een leuke verrassing!

Die van de GS500e gaat hier aan de muur op de werkkamer. Bij RDW bestaat de GS500E niet meer. Ik zie 'm via een zoektocht op Google nog wel bij een inboedel in 2010 staan van een failliete motorzaak.. volgens mij heeft ie nog wel een paar jaar gereden daarna (nog wel eens gezocht), maar de motor is niet meer. Anyway, ik heb nog 'iets' van mijn eerste motor. :+ Van mijn eerste auto heb ik de platen ook nog, wel de GAIK-platen, want de auto ging naar de sloop en ik mocht ze er af halen. Geen idee of dat nu nog mag.
 
Na ruime tijd lopen twijfelen of ik het wel zou doen, het toch maar gedaan.
koste belachelijk veel geld, maar wilde per se een originele omdat ervaringen met een after market minder waren.
Het is niet dat ik het echt nodig heb, maar meer een hebbedingetje.

Dus we gingen van deze:
D31FCF40-BCFC-41EB-AA60-F7630530A066.jpeg

Naar dit spul:
9CB15B2D-E57E-499A-81E0-21CD495ECA2F.jpeg

Werkt goed vind ik, ben er blij mee:)
 
Eerst lekker stukkie gereden om daarna de vergroening verder door te zetten.
 
Na ruime tijd lopen twijfelen of ik het wel zou doen, het toch maar gedaan.
koste belachelijk veel geld, maar wilde per se een originele omdat ervaringen met een after market minder waren.
Het is niet dat ik het echt nodig heb, maar meer een hebbedingetje.

Dus we gingen van deze:
Bekijk bijlage 1631227
Naar dit spul:
Bekijk bijlage 1631228
Werkt goed vind ik, ben er blij mee:)
Wat is er zo bijzonder aan die schakelpook, als ik vragen mag? Althans, wat doet ie anders dan de oude pook?
 
Er zit een sensor in, die via een kabel de ECU verteld dat er geschakeld wil worden.
De ECU gooit dan even het vermogen eraf, zodat er geschakeld wordt.
Lang verhaal voor een “quick shifter”
Het systeem is bij een Vfr model rc79 al voorbereid, dus het is erop schroeven, stekker op de blauwe connector klikken en gaan.

Daarom had ik ook een foto met de oude pook èn een blauwe dummy connector. ;)
 
Er zit een sensor in, die via een kabel de ECU verteld dat er geschakeld wil worden.
De ECU gooit dan even het vermogen eraf, zodat er geschakeld wordt.
Lang verhaal voor een “quick shifter”
Het systeem is bij een Vfr model rc79 al voorbereid, dus het is erop schroeven, stekker op de blauwe connector klikken en gaan.

Daarom had ik ook een foto met de oude pook èn een blauwe dummy connector. ;)
Aha, op die manier… :t
 
Gisteren ben ik bezig geweest met wat de engelse zeggen, throttle body sync. Mijn Multistrada 1200 bokt nogal rond de 3000 toeren. Wat mij opviel toen ik opzoek was naar een multistrada is dat de ene dit erger doet dan de ander. Op het engelse ducati forum vond ik een mooie uitleg hoe dit te doen, in de manuals van de ducati staat het nergens beschreven. Zoals je ziet op de foto stond het aardig ernaast, ik heb het mooi gelijk gekregen. Nu nog een testrit, dat word waarschijnlijk eind deze week, ik heb een koper ringetje laten vallen hen heb geen nieuwe, dus eerst even kopen.8)7

Edit, ringetje gevonden met mijn Ali endoscoop. Echter, koper is niet magnetisch, kan er niet bij. Eerst maar eens een doosje ringen halen komende week, HBM is weer open.Bekijk bijlage 1629986

Bekijk bijlage 1629990
Nu, ik heb er weer een ritje opzitten. Ik kan je vertellen dat het bokken is teruggebracht naar het nivo van mijn vorige motor, dat was een bmw 1200 GS, bijna verdwenen dus! Ik ben er erg blij mee! Super zo!! Blijft vreemd dat Ducati hier niets van beschrijft in de service manual.
 
Baal momentje 😫 Ik heb op mn huidige achterband ongeveer 600km gereden.
En na mn ritje vandaag de motor in de tuin gezet. Naar binnen en motorkleding uit. Ik kijk weer even naar de motor en zie mn achterband plat staan 😨 Ik gok aangezien ie zo snel leeg is gelopen dat t dichtbij huis is gebeurd en was blij dat ik er niet langer op heb gereden.

Maar wat heb ik vandaag gedaan? :

951DE27E-F088-4E39-8593-CC2D316DB798.jpeg
3B7D996F-7D2C-4905-95EC-231F72E3B68D.jpeg

B2306479-B83E-4442-A28A-7D375934072A.jpeg9FFED2B7-3BC2-45CE-97FD-6FB53206FFFD.jpeg

Gelukkig was het geen goedkope band. 8)7
Maar even kijken wat de banden specialist hier van vind, repareren of vervangen. Al ben ik bang voor het laatste
 
Baal momentje 😫 Ik heb op mn huidige achterband ongeveer 600km gereden.
En na mn ritje vandaag de motor in de tuin gezet. Naar binnen en motorkleding uit. Ik kijk weer even naar de motor en zie mn achterband plat staan 😨 Ik gok aangezien ie zo snel leeg is gelopen dat t dichtbij huis is gebeurd en was blij dat ik er niet langer op heb gereden.

Maar wat heb ik vandaag gedaan? :

Bekijk bijlage 1631601Bekijk bijlage 1631600
Bekijk bijlage 1631603Bekijk bijlage 1631604

Gelukkig was het geen goedkope band. 8)7
Maar even kijken wat de banden specialist hier van vind, repareren of vervangen. Al ben ik bang voor het laatste
Ben ik ook bang voor,het lijkt zelfs of je in de groef canvas ziet,al kan ik mij dat niet voorstellen
 
Vandaag de kabel voor de druppellader en ook de voeding voor de Garmin van m'n Deauville afgehaald. Verder alle opbergbakjes en m'n koffers leeggehaald. Nu isie klaar om in te ruilen. Nog 3 weken wachten :)
 
Laatst bewerkt:
De TDM verder met kleur behandeld en daarnet nog de sporen gegeven.
Krijg steeds meer het idee dat deze motor 'als een varken' bereden wil worden.
In elk geval alszodanig bereden kán worden *O*
 
Baal momentje 😫 Ik heb op mn huidige achterband ongeveer 600km gereden.
En na mn ritje vandaag de motor in de tuin gezet. Naar binnen en motorkleding uit. Ik kijk weer even naar de motor en zie mn achterband plat staan 😨 Ik gok aangezien ie zo snel leeg is gelopen dat t dichtbij huis is gebeurd en was blij dat ik er niet langer op heb gereden.

Maar wat heb ik vandaag gedaan? :

Bekijk bijlage 1631601Bekijk bijlage 1631600
Bekijk bijlage 1631603Bekijk bijlage 1631604

Gelukkig was het geen goedkope band. 8)7
Maar even kijken wat de banden specialist hier van vind, repareren of vervangen. Al ben ik bang voor het laatste
Wees maar blij dat je op tijd thuis was, en niet onderuit bent gegaan!
 
Vandaag de kabel voor de druppellader en ook de voeding voor de Garmin van m'n Deauville afgehaald. Verder alle opbergbakjes en m'n koffers leeggehaald. Nu isie klaar om in te ruilen. Nog 3 weken wachten :)
Veel plezier met je nieuwe aanstaande Forza 350.:]
Vandaag de kabel voor de druppellader en ook de voeding voor de Garmin van m'n Deauville afgehaald. Verder alle opbergbakjes en m'n koffers leeggehaald. Nu isie klaar om in te ruilen. Nog 3 weken wachten :)
 
Wees maar blij dat je op tijd thuis was, en niet onderuit bent gegaan!
??? En dat je niet onder een vrachwagen bent gekomen, die door een trein gegrepen werd omdat de chaufeur naar een instortende wolkenkrabber zat te kijken waar een gasexplosie had plaatsgevonden... Tsja dan mag je blij zijn...

🤷‍♂️ 🤷‍♂️

Waarom dan, blij zijn dat het niet erger is?
Kan ook sip zijn dat dit gebeurd is.

1620935087722.png



---> :+ <--- het is een begrijpelijke reactie... ;)
 
Mijn nieuwe Paddock balhoofdding stand uitgeprobeerd.
😬
Niet mijn ding, dus maar op zoek een andere uitvoering😇
 
Gepoetst , dinsdag op mijn werk afgespoten met het idee kan ik deze thuis poetsen maar op de terug weg naar huis een hoosbui , alles onder de slik .
Woensdag nog maal af gespoten op het werk en het moment dat ik naar huis ging , zwart in de lucht maar op paar druppels na droog binnen .
Nu lekker gepoetst en staat spik en span tot aankomende maandag weer klaar voor woon werk .
Nu eerst de 2 auto's wassen , poetsdag voor mij vandaag .
 
Setje gemonteerd.
Valbeugel met beenschermen, stuurkuip en flecibele flappen tussen stuurkuip beenschermen.
Proefrit goed verlopen. Geen wind meet op mn kop. Een hele verbetering.
Deze uitvoering van de Nato. Is van de instructeurs. De gewone ordenans hadden een kale motor. Enkel valbeugel.
20210514_121536.jpg
20210514_121543.jpg
20210514_121603.jpg
20210514_121614.jpg
20210514_121620.jpg
20210514_121719.jpg


Voordien maar ff het cockpitje vervangen het plasticwerk brak spontaan.
20210513_163135.jpg
20210513_163139.jpg
20210513_163327.jpg
20210513_163520.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan