Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Met de hogedrukspuit bij de plaatselijke wasbox afgespoten, en daarna drooggereden op de snelweg en zojuist afgenomen met een zeem…klaar.

9F3F5178-63AE-4D17-B57B-71253412BCDE.jpeg
 
Bougies zijn als nieuw totaal niet versleten . Behalve dat het afvoer gaatje verstopt zit in de kop.

En als je goed kijkt zie je dat de afdichting helemaal niet ingedrukt is , ik zou ze met een moment vast zetten Ze lijken zo wel erg los gezeten te hebben.
Dat kan je dan ook terug zien op de schroefdraad .
 
Laatst bewerkt:
Bougies zijn als nieuw totaal niet versleten . Behalve dat het afvoer gaatje verstopt zit in de kop.

En als je goed kijkt zie je dat de afdichting helemaal niet ingedrukt is , ik zou ze met een moment vast zetten Ze lijken zo wel erg los gezeten te hebben.
Dat kan je dan ook terug zien op de schroefdraad .
Klopt helemaal ik kon ze zowat met de hand losdraaien. bobine van de bovenste was ook verkalkt door water.
Bobines schoongemaakt en weer terug gemonteerd.
Bovenste bobine was volgens mij ook niet helemaal op zijn plek gedrukt, vandaar dat er water bij is gekomen.
 
Klopt helemaal ik kon ze zowat met de hand losdraaien. bobine van de bovenste was ook verkalkt door water.
Bobines schoongemaakt en weer terug gemonteerd.
Bovenste bobine was volgens mij ook niet helemaal op zijn plek gedrukt, vandaar dat er water bij is gekomen.
Goed dat je het checkt en schoonmaakt, bron van ellendig ‘lopen’.
 
Gisteren rondje arnhem winterswijk gemaakt.
Bij winterswijk motor valt electrisch uit hoofdschakelaar geeft probleem.parkeer uit aan gezet en heb weer spanning .
Hoop dat ik thuis kom.
Bij het inrijden van achter gangpad
en motor hoofdschaker uitgezet te hebben ruik en zie ik benzine uit een van de carburateur lopen.
Ook dat nog .
Vandaag hoofdschakelaar van binnen schoongemaakt waardoor deze weer als nieuw werkt.
Carburateur vlotternaald onderzocht en zie (met loep) direct de boosdoener . Zie foto
 

Bijlagen

  • 20210908_120926.jpg
    20210908_120926.jpg
    27,3 KB · Weergaven: 84
Eigenlijk maandag
Pitbike van zoonlief, carb schoon gemaakt, luchtfilter was verre van effectief op een natte baan
Ander luchtfilter erop, maar die is te groot, gast niet goed met rijden, dus een andere besteld
Bike 2 nieuwe kopelingshendel gemonteerd en aangesloten, deze moet nog verder afgewerkt en elektrisch aangesloten
Werd donker, dus moest stoppen
 
Beetje wat gevoelige punten ingespoten met ACF50. Kijken hoe het doet. Lijkt me lekker makkelijk spul, plastic, electra, metaal, allemaal geen probleem.
 
Vanmiddag een stukje frame bij zijspan spatbord kaal geschuurd en in plaats van ringetje zo'n gekartelde versie onder de bout gedaan.
Zijspan verlichting pakt bij dat punt z'n aarde en dat had te veel overgangsweerstand.
 
Achterspatbord compleet gemaakt, uitschuifbare deel ontbrak. En dealer kentekenplaat houder vervangen voor een textloos exemplaar. *D
Dit is natuurlijk wel de kant die het meest gezien wordt natuurlijk :P
 

Bijlagen

  • IMG_20210911_210758~2.jpg
    IMG_20210911_210758~2.jpg
    188,2 KB · Weergaven: 46
Terug
Bovenaan Onderaan