Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

In huis tank gemonteerd en toen van binnen naar buiten en gestart 👌 dat was lang geleden!

F3F74DAB-99DF-483D-B490-806468B722C3.jpeg
 
Olie en filter + luchtfilter
FA3E7043-B6F0-4926-92C6-D289A23D384D.jpeg
AD1B7C96-EEB6-4456-A092-9F0A90621B9D.jpeg
46B3013C-135F-4D78-9551-B2C8DD8055DB.jpeg
AD1B7C96-EEB6-4456-A092-9F0A90621B9D.jpeg
van de vtx gewisseld, vette oorlog gehad met het nog originele Honda oliefilter dus een handig dingetje gekocht om en er eindelijk af te krijgen, de nieuwe kan gewoon met een steek sleuteltje ( maar doe em toch maar hand vast)
 
Weer de boel gedemonteerd vanwege haperen bij stationair. Vorige keer was dat het afblankdopje van de vacuum. Afijn, nu dan maar eens de boel kuisen was mijn idee. Totdat ik halverwege het strippen zag dat het dopje weer aan de wandel was gegaan.. Lag gelukkig klem in de kuip.
 

Bijlagen

  • 20220514_122710.jpg
    20220514_122710.jpg
    99,4 KB · Weergaven: 45
  • 20220514_122619.jpg
    20220514_122619.jpg
    135,2 KB · Weergaven: 46
  • 20220514_122823.jpg
    20220514_122823.jpg
    168,3 KB · Weergaven: 45
Weer de boel gedemonteerd vanwege haperen bij stationair. Vorige keer was dat het afblankdopje van de vacuum. Afijn, nu dan maar eens de boel kuisen was mijn idee. Totdat ik halverwege het strippen zag dat het dopje weer aan de wandel was gegaan.. Lag gelukkig klem in de kuip.
Ze worden op de een of andere manier ruimer door de tijd heen, tijd voor nieuw afsluit doppie (collega van mij had hier ook last mee)
 
Zelf niets maar door motoport een nieuwe achterband laten plaatsen zat een stukje schroot in opgelopen op het Tata terein.
Gelijk maar ride on erin en een haaks ventiel erop.
 
moet wel een heel klein slangenklemmetje zijn dan :-) :-) er zijn ook van die veerklemmetjes , dat zou misschien ook wel een uitkomst zijn
Niet echt anders dan de brandstofleiding als ik het zo inschat, van die gedraaide dingen die je met een tang samen knijpt
 
Zo'n NSU Max van 1955 is toch een heel bijzondere motor. Zit technisch heel goed in elkaar, maar er schijnt nog wel eens een probleem te zijn met de bobine. Die zit achter het deksel bij de dynamo en kan erg warm worden en die schijnt dan wel eens uit te vallen.

Het is natuurlijk ook 67 jaar oud en de isolatie zal niet meer zo smeuig zijn als toen hij werd geboren.

De ene keer start hij met de eerste kick, maar soms trap ik me het lazerus en als ik dat kijk naar de vonk, is het een heel mager vonkje.
Nou heb ik al de condensator vervangen door een nieuwe, dus dat kan het probleem niet meer zijn.

Dus heb ik vanmiddag het draadje dat van de contactpuntjes naar de bobine gaat losgenomen en een draad naar buiten het blok gelegd welke aan de contactpuntjes is aangesloten. Een tweede draad naar het punt waar de bobine zijn plus van krijgt en een losse bobine aangesloten even professorisch. Het werkt met 6 volt, dus dat is tegenwoordig verre van gangbaar, maar ik heb een paar 6 volt bobines.

En hij startte in een keer, dus als hij dat blijft doen dan bestel ik een nieuwe kleine 6 volt bobine en dan gaat hij het daar voortaan mee doen.
 
Achterwiel uit de W650:
20220515_110955.jpg



Wisseltruc:
20220515_105836.jpg



Ook maar even gecheckt en de remsleutel gesmeerd. Verder niks mis mee.
20220515_111045.jpg



Dus dan maar weer er in. Omdat niemand anders het me komt zeggen even een Mini-monoloogje: "Even de eerste 80 kilometer rustig aan doen hè!" :P O-) ;)
20220515_132104.jpg



Als we toch bezig zijn: ik heb al zeker een jaar een nieuwe remslang liggen voor de voorrem. die kan er dus ook mooi eens op
20220515_142459.jpg


De oude rubberslang zat er al op toen ik hem anderhalf jaar geleden kocht, maar bleek bij nader inzien van 2005. Dat werd dus wel eens tijd.
Remvloeistof was ook niet al te fris meer en bevatte hier en daar wat gelige neerslag. Bijvoorbeeld aan de banjobout en in de klauw. Dat kon er dus gelijk ook uit.
20220515_142906.jpg



En tot slot de boel gemonteerd.een verse Stahlflex-slang en een scheut DOT4.
20220515_162934.jpg


(Wel jammer dat het slangetje losschoot bij het ontluchten... dat knoeit zo). Verder nog olie gewisseld en de Carburatie-synchronisatie gecontroleerd. En nu maar weer rijden. :P
 
Laatst bewerkt:
Achterwiel uit de W650:
20220515_110955.jpg



Wisseltruc:
20220515_105836.jpg



Ook maar even gecheckt en de remsleutel gesmeerd. Verder niks mis mee.
20220515_111045.jpg



Dus dan maar weer er in. Omdat niemand anders het me komt zeggen even een Mini-monoloogje: "Even de eerste 80 kilometer rustig aan doen hè!" :P O-) ;)
20220515_132104.jpg



Als we toch bezig zijn: ik heb al zeker een jaar een nieuwe remslang liggen voor de voorrem. die kan er dus ook mooi eens op
20220515_142459.jpg


De oude rubberslang zat er al op toen ik hem anderhalf jaar geleden kocht, maar bleek bij nader inzien van 2005. Dat werd dus wel eens tijd.
Remvloeistof was ook niet al te fris meer en bevatte hier en daar wat gelige neerslag. Bijvoorbeeld aan de banjobout en in de klauw. Dat kon er dus gelijk ook uit.
20220515_142906.jpg



En tot slot de boel gemonteerd.een verse Stahlflex-slang en een scheut DOT4.
20220515_162934.jpg


(Wel jammer dat het slangetje losschoot bij het ontluchten... dat knoeit zo). Verder nog olie gewisseld en de Carburatie-synchronisatie gecontroleerd. En nu maar weer rijden. :P
Mooi wark.
Ps welke/wat voor band?
 
Vfr750 1995

Voorvorkeringen vervangen.
Olie + filter Vervangen
Schoon luchtfilter vervangen voor een nieuwe.
Bougies vervangen.
Koelvloeistof vervangen. (Meer omdat er rood in zat en nadat ik de bougies vervangen had ik moest bijvullen en ik heb blauw staan)

Denk wel dat ik verbrand ben.

db
 
Achterwiel uit de W650:
20220515_110955.jpg



Wisseltruc:
20220515_105836.jpg



Ook maar even gecheckt en de remsleutel gesmeerd. Verder niks mis mee.
20220515_111045.jpg



Dus dan maar weer er in. Omdat niemand anders het me komt zeggen even een Mini-monoloogje: "Even de eerste 80 kilometer rustig aan doen hè!" :P O-) ;)
20220515_132104.jpg



Als we toch bezig zijn: ik heb al zeker een jaar een nieuwe remslang liggen voor de voorrem. die kan er dus ook mooi eens op
20220515_142459.jpg


De oude rubberslang zat er al op toen ik hem anderhalf jaar geleden kocht, maar bleek bij nader inzien van 2005. Dat werd dus wel eens tijd.
Remvloeistof was ook niet al te fris meer en bevatte hier en daar wat gelige neerslag. Bijvoorbeeld aan de banjobout en in de klauw. Dat kon er dus gelijk ook uit.
20220515_142906.jpg



En tot slot de boel gemonteerd.een verse Stahlflex-slang en een scheut DOT4.
20220515_162934.jpg


(Wel jammer dat het slangetje losschoot bij het ontluchten... dat knoeit zo). Verder nog olie gewisseld en de Carburatie-synchronisatie gecontroleerd. En nu maar weer rijden. :P
Je laarzen staan al klaar om zo in te stappen! 3 paar tel ik? *D In ieder geval 5 stuks..
 
Terug
Bovenaan Onderaan