Speedking2.0
MF veteraan
Doe je de eerste kilometers voorzichtig met je nieuwe achterband?Je laarzen staan al klaar om zo in te stappen! 3 paar tel ik? In ieder geval 5 stuks..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Doe je de eerste kilometers voorzichtig met je nieuwe achterband?Je laarzen staan al klaar om zo in te stappen! 3 paar tel ik? In ieder geval 5 stuks..
Klopt. Één paar is nogal versleten, en die andere twee paar draag ik een beetje bij toerbeurt... niets zo irritant als naar je werk rijden met natte poten omdat het gisteren regende onderweg. Mijn laarzen hebben nogal de neiging om ergerlijk waterdicht te zijn: al het water dat er in komt, blijft er in staanJe laarzen staan al klaar om zo in te stappen! 3 paar tel ik? In ieder geval 5 stuks..
De eerste 8 deed ik dat wel..Doe je de eerste kilometers voorzichtig met je nieuwe achterband?
Je zei zelf: "Even de eerste 80 kilometer rustig aan doen hè!"De eerste 8 deed ik dat wel..
Motor gewassen na een lekker ritje.
Wat een muggenlijkjes allemaal!
Mijn pak mag binnenkort ook wel in de was...
Nee. Als je laarzen nat zijn van binnen maakt het niet uit waar je je broekspijpen laat...Enne.. Broek OVER de laarzen doen, helpt dat? Misschien?
Ik ben iemand die ongeveer alles bewaart waarvan ik denk dat het ooit een keer van pas komt en zo heb ik een bakje met oude bobines en een daarvan is zo'n kleintje die je bij oude motoren ziet. En 6 volt.Zo'n NSU Max van 1955 is toch een heel bijzondere motor. Zit technisch heel goed in elkaar, maar er schijnt nog wel eens een probleem te zijn met de bobine. Die zit achter het deksel bij de dynamo en kan erg warm worden en die schijnt dan wel eens uit te vallen.
Het is natuurlijk ook 67 jaar oud en de isolatie zal niet meer zo smeuig zijn als toen hij werd geboren.
De ene keer start hij met de eerste kick, maar soms trap ik me het lazerus en als ik dat kijk naar de vonk, is het een heel mager vonkje.
Nou heb ik al de condensator vervangen door een nieuwe, dus dat kan het probleem niet meer zijn.
Dus heb ik vanmiddag het draadje dat van de contactpuntjes naar de bobine gaat losgenomen en een draad naar buiten het blok gelegd welke aan de contactpuntjes is aangesloten. Een tweede draad naar het punt waar de bobine zijn plus van krijgt en een losse bobine aangesloten even professorisch. Het werkt met 6 volt, dus dat is tegenwoordig verre van gangbaar, maar ik heb een paar 6 volt bobines.
En hij startte in een keer, dus als hij dat blijft doen dan bestel ik een nieuwe kleine 6 volt bobine en dan gaat hij het daar voortaan mee doen.
Dat spul is hard en slijt veel minder snel dan de cordura eronder.Gewassen en daardoor een fraaie schaafplek gevonden:
Bekijk bijlage 1761913
Dankzij deze Macna broek. Waar ik bij een vorige motor al schade had op de tank vanwege de scherpe ritsen, heb ik deze keer plezier van de kniestukken.
Bekijk bijlage 1761914
Ook echt geen idee waarom ze daar een soort van grof schuurpapier op hebben geplaatst.
Daar is het toch een Honda voor!Gewassen en gepoetst, vandaag was hij exact 10 jaar in mijn bezit, dus wilde ik dezelfde foto maken als die ik 10 jaar geleden maakte.
............................................................. hij was blij verrast met hoe fraai hij nog steeds is.
lelijke stikkers van v-vork halen , voor de rest is ie top . (250 of een 350 ?Oliepomp gemonteerd en alles afgewerkt. Ben blij met de gepoedercoate blokdeksels.Bekijk bijlage 1761206Bekijk bijlage 1761207Bekijk bijlage 1761208Bekijk bijlage 1761209