Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Batterijen alarm vervangen…je moet ‘wat’ hè.

415E33DE-BE97-434A-BD2F-E982A71CF351.jpeg
 
CBF: Olie gewisseld, neutraal-sensor vervangen, gewassen.

GTR: Olie gewisseld, gewassen, extra 12v aansluiting gemaakt voor elektrische handschoenen voor de vrouw, bluetooth afstandbediening voor mijn telefoon geplaatst.

Nog op de to-do-list: Infrarood-spots monteren op de GTR, en extra zekeringen-kastje installeren.
 
CBF: Olie gewisseld, neutraal-sensor vervangen, gewassen.

GTR: Olie gewisseld, gewassen, extra 12v aansluiting gemaakt voor elektrische handschoenen voor de vrouw, bluetooth afstandbediening voor mijn telefoon geplaatst.

Nog op de to-do-list: Infrarood-spots monteren op de GTR, en extra zekeringen-kastje installeren.
Infrarood??
 
eindelijk begonnen met het jaarlijks onderhoud.
motor binnen. voor wat warmer sleutelen, snellere koffie en warmer gereedschap ;)
voorwiel is er al uit, eerst hier maar eens alles goed reinigen, remklauwen, lagers vetten pootjes beetje TLC geven (pitting) etc.
 
Oei.. de road 6 zou nu net niet de band zijn om Michelin nog eens een kans mee te geven op een motor met oranje accenten.. Lees veel gewiebel.
Oei, dat heb ik nergens gelezen.
Ik had gelezen dat de road 6 het meest stijve karkas heeft van alle Michelin road banden.
Ik heb tot nu toe met alle banden veel gewiebel met m'n KTM boven de 200.(met sommige banden en wind tegen begint het al bij 170-180... De road attack 3 haalden soms 230 zonder gewiebel maar meestal vanaf 210 al enige onstabiliteit)
Ik heb nog de oudere SAT versie, die er blijkbaar nog gevoeliger voor is.
 
Een tijdje terug heb ik een gok genomen door een tweedehands Ohlins TTX schokbreker te kopen uit Portugal voor mijn Tuono V4 uit 2014. Dat is allemaal goed verlopen en al snel had ik de schokdemper binnen, een AP320 van een RSV4 RF van 2018.

Ik zocht vooral naar meer ingaande demping in de eerst 1/3e van de op en neer gaande beweging van het achterwiel. Dat zit onder andere in de geometrie van het linksysteem en de schokdemper zelf. De RSV4 RF2017-18 heeft andere linkplaten dan andere modellen/ jaartallen en die linkplaten maken de geometrie meer lineair. Dat gecombineerd met een Ohlins TTX moet wel slagen dacht ik zo.

Dus, Ohlins TTX van een RF gescoord, rode link platen van de RF gescoord en Spookies teflon ringen.

Achterkant in de lucht en wiel eruit.
20230129_121429_resized.jpg

Maar eens een keer naar die ketting kijken, beetje rare knik.

Sachs eruit.
20230129_131310_resized.jpg


TTX inpakken.
20230129_131622_resized.jpg


Zitten.
20230129_145432_resized.jpg


Linkplaatjes.
20230129_133532_resized.jpg


Kutwerk om die Sachs eruit te krijgen, gaat eigenlijk net niet, maar een klein beetje forceren doet een hoop. De TTX is net wat compacter, dus die ging er makkelijker in.

Veervoorspanning, rebound en compressie ingesteld en ja, dat lijkt er toch een stuk meer op.

Veervoorspanner is hydraulisch, dat is leuk, maar als je aan de min of max zit, dan moet de schokdemper er weer uit en de veer eraf om de veervoorspanner te verzetten.

Ik denk dat ik nu net goed zit of net iets teveel veervoorspanning heb, maar minder kan niet, dan zou de schokbreker er misschien weer een keer uit moeten.
Rebound is wel naar m'n zin, compressie is zo veel meer als dat ik voorheen had, misschien zelfs wel een tikje teveel. Vorige eigenaar heeft het shimpakket van de compressie aangepast voor meer compressie.
Kwestie van rijden met de huidige instelling en van daar uit verder. Tot nu toe zeer tevreden in ieder geval :)
Ohlins is gewoon porno.
 
Oei, dat heb ik nergens gelezen.
Ik had gelezen dat de road 6 het meest stijve karkas heeft van alle Michelin road banden.
Ik heb tot nu toe met alle banden veel gewiebel met m'n KTM boven de 200.(met sommige banden en wind tegen begint het al bij 170-180... De road attack 3 haalden soms 230 zonder gewiebel maar meestal vanaf 210 al enige onstabiliteit)
Ik heb nog de oudere SAT versie, die er blijkbaar nog gevoeliger voor is.
Helaas is dat met veel KTM's. Ben wel benieuwd naar je ervaringen.
De GSsers klagen soms ook van de road6.
 
Ligt dat meer compressie niet aan het lineaire karakter
Bij een progressieve heb je in het begin natuurlijk minder demping
Dat zie je weer terug in de compression setting van de shock.

In de RSV4 2018 RF Ohlins (AP320) zit C35 met de rode link platen, op de normale RSV4 Ohlins (AP368) zitC45, met de standaard link platen.

Dit zijn de twee verschillende link platen boven op elkaar.
20221203_212012.jpg
 
Oei.. de road 6 zou nu net niet de band zijn om Michelin nog eens een kans mee te geven op een motor met oranje accenten.. Lees veel gewiebel.
Ik had ze juist gekocht omdat ze snel zouden sturen, maar ik vind ze veel koersvaster dan de pirelli scorpions die eraf kwamen... zeker geen gewiebel, wel een beetje een domper. Maar inmiddels aan gewend en kan er prima mee sturen :]

(ohja, ik heb een oranje 1190 :p )
 
Terug
Bovenaan Onderaan