Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Achterspatbord afgebroken toen ik dacht dat ik toni bou skills had, maar dat was dus niet.
 
Netjes, het is inderdaad altijd een bende in die dingen.Ziet er heel comfortabel uit maar voel je die knopen niet na een lang rit?

Nee hoor ` want dat zou dan voor het eerst zijn als dat wel zo is . Heb 3 Goldwings en een Suzuki Cavalcade gehad en heb nog nooit knopen in m`n reet gevoeld .. _O-
Ziet er natuurlijk niet uit zo`n ding , maar is net als je al zegt zeer comfortabel . En daar heb ik die HD voor, om er lekker mee rond te ploffen met vrouw of dochter achterop ..
(voor het snellere werk heb ik ander spul) ;)


PS - ben jij lichamelijk er weer helemaal bij na je klapper ?
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor ` want dat zou dan voor het eerst zijn als dat wel zo is . Heb 3 Goldwings en een Suzuki Cavalcade gehad en heb nog nooit knopen in m`n reet gevoeld .. _O-
Ziet er natuurlijk niet uit zo`n ding , maar is net als je al zegt zeer comfortabel . En daar heb ik die HD voor, om er lekker mee rond te ploffen met vrouw of dochter achterop ..
(voor het snellere werk heb ik ander spul) ;)
Ik vind het juist wel staan, zolang er geen franjes of sliertjes aan wapperen. Zelf pas ik gewoon niet op zo'n machine zonder zijwieltjes. Maar ooit koop ik een sportster voor erbij als ik met pensioen ga.

PS - ben jij lichamelijk er weer helemaal bij na je klapper ?
Oh jawel, best wel redelijk hersteld allemaal. Het blijft natuurlijk wel voelbaar alleen is het acceptabel.
Kleinigheden houd je toch.
 
Klopt, de mijne op de foto is gemaakt met een LED strip in een aluminium frame, en de kentekenplaathouder heb ik dus open gezaagd om het erin te plaatsen...
Maar ik had ook dit kunnen gebruiken, kwam ik later achter... Het is precies de goede maat om het tekstvlak van zo'n houder te dekken, en standaard zijn ze gemaakt voor gewone licht + remlicht + knippers... Maar je hoeft niet alles aan te sluiten... Als je alléén het remlicht en de (-) aansluit zou het moeten werken...
Die heb tijdje geleden gebruikt op een Kawa KLX als ondersteunende verlichting. Werkt prima. Zeker in het donker. Ook remlicht / gewoon licht is prima van elkaar te onderscheiden.

Als je dit als enige verlichting aan de achterzijde zou nemen dan zou ik tot twee strips nemen en strak boven elkaar plaatsen, zonlicht heeft invloed op de zichtbaarheid.

1 van de aanbevelenswaardige producten van Ali ;)
Beetje late reactie hierop, maar het leek mij een interessant artikel, dus in mijn lijstje op AliExpress gezet. Nu ben ik wel iemand die ook wel eens naar de feedbacks kijk, en daar is me wel wat bij opgevallen dat me doet twijfelen aan de echtheid van de feedbacks:
full

Iemand die ziet wat ik bedoel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet mijn motor, maar,

Vorkpoten van een cb500 uit 95 voorzien van nieuwe keerringen,en vork olie
Ging wonderwel soepel! Geen pers nodig gehad! Paar dagen ervoor de koppelingsplaten van hetzelfde ding vervangen, samen met nieuwe oliefilter, luchtfilter,en olie..
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de achterschokbrekers van de ZRX geschroefd:
1526216672.jpg

Vanmorgen naar HK suspension te Tiel gebracht ter revisie. Als het meezit kan ik ze vanmiddag weer ophalen en heb ik voor 300 euro een set schokbrekers die weer even mee kunnen. :)
 
verder met het project sp1,
kop zit er weer op, alles staat netjes en vandaag de trottlebody weer gemonteerd, in dit tempo.....rijd hij volgende weekweer.....hoop ik ;)
 
Schokbrekers na 't werk weer opgehaald. Ze zijn weer helemaal gereviseerd en kunnen weer wat jaartjes mee. :t
1526327028.jpg


Montage was zo gepiept. Voor m'n gevoel is de boel nu zachter én ligt de fiets strakker op de weg. Hopelijk denk ik daar na een weekje woon-werk nog steeds zo over. *D
Voor 295 euro in ieder geval veel goedkoper dan vervanging (2 schokbrekers, goedkoopste optie is ongeveer 2x zo duur als deze revisie)
 
Laatst bewerkt:
Schokbrekers na 't werk weer opgehaald. Ze zijn weer helemaal gereviseerd en kunnen weer wat jaartjes mee. :t
[afbeelding]

Montage was zo gepiept. Voor m'n gevoel is de boel nu zachter én ligt de fiets strakker op de weg. Hopelijk denk ik daar na een weekje woon-werk nog steeds zo over. *D
Voor 295 euro in ieder geval veel goedkoper dan vervanging (2 schokbrekers, goedkoopste optie is ongeveer 2x zo duur als deze revisie)
Ziet er weer als nieuw uit :t

In stilte hoop ik dat de tegenoartij geen opkoper vindt voor mijn wrak, dan moet ze de volledige schaderaming uitbetalen, en kan ik zien welke onderdelen ikzelf nog kan gebruiken en reviseren, en welke zelf door te verkopen.

Nee, het frame zal dan sowieso in de metaalcontainer op het containerpark belanden.

Edit: onder andere de remklauwen zou ik dan (laten) reviseren en in reserve houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er weer als nieuw uit :t
Hebben ze inderdaad echt netjes gedaan. De onderkant van de piggyback hebben ze moeten openbreken en is zonder meerprijs vervangen en weer netjes afgewerkt. Daarbij wist ik een roestplekje aan de kant van de uitlaat... die ik nu niet meer kan vinden, dus het lijkt erop dat ze die weer netjes zwart hebben gemaakt.
Leuk zaakje. Vriendelijke mensen ook. Vond het ook wel grappig dat je achter de balie zó de werkplaats in kijkt. Mocht ik nog eens iets met een schokbreker willen zal ik zeker overwegen weer naar Tiel te rijden. Nu was 't richting mijn werk maar een halfuurtje verder doorrijden en omdat ze al om 8u open gaan kon ik daar op tijd zijn en gewoon rond 9u op kantoor zitten. :P
 
Vandaag, vandaag... onlangs: Aan de cbr de remvloeistof voor en achter vervangen, en de gereviseerde schokdemper uitgepakt :)
 
Koppelstuk van de uitlaatbuizen naar de demper vervangen vanwege een gaatje. Koppelstuk met gaatje was een 2e hands die ik er met buizen en al op gemonteerd had. Dus het oude koppelstuk weer teruggeplaatst met nieuwe pakkingen a 50€.
Helaas pasten de uitlaatbuizen met geen mogelijkheid in het oude koppelstuk met de nieuwe pakkingen. Na veel geploeter uiteindelijk met een dremel de binnenkant van de pakkingen langzaam uitgehold tot het wel paste, daarbij een halve fles WD40 opgebruikt.

Op het laatst gleed ook nog het schuurpapier van de rubberen basis af terwijl ik het laatste beetje aan het schuren was. Het schuurpapiertje zakje in een seconde naar beneden, zette zich klem tussen het staafje en de dremel, waardoor het staafje zich loswerkte en met 100km/h langs mijn neus vloog, over een schutting heen, en ergens hoorde ik een tik van iets van glas dat geraakt werd. O-)
Gelukkig paste het koppelstuk, en had ik het schuurdeeltje niet meer nodig. O-)

Uiteindelijk ben ik bijna 3 uur bezig geweest met iets waar ik een half uurtje voor in gedachten had. :(

Vandaag de motor even gestart om de WD40 te verbranden. Alleen niet naar boven gekeken, daar hing dus de was van mijn pakistaanse onderbuurvrouw. Ze was niet zo blij. :X


Daarna mijn nieuw gekochte fuelmap erop gezet, en even een rondje gereden. Wat een verschil met de officiële map. Best besteedde 100$ die ik ooit uitgaf. *O*
 
Laatst bewerkt:
Na 32 jaar begonnen haar tietjes toch wat te hangen.

IMAG0929.thumb.jpg.bf329838a90fb51fb20333bb554812ed.jpg




Dus ze maar ff wat parmantiger strak gezet (met kortere rubbers) :-)


IMAG0930.thumb.jpg.98365c04fa12ccb1129e59b157a4ae38.jpg



IMAG0933.thumb.jpg.7828c79aa3d1948c7b5b35a8a72f1f95.jpg


:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan