Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Rondje gereden en voor de hitte thuis, zojuist na het eten gewassen en afgedroogd....en nu kan hij de garage in.

TT Rider vanmiddag eraf gehaald en geconstateerd dat mijn Dock/motorhouder stuk is...ondertussen op MP eentje voor 3 tientjes gekocht.
Die inmiddels ontvangen en gemonteerd...TT werkt in de docking.

Laat het mooie weer komen, en nee niet zo warm als vandaag... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Schokdemper opgestuurd, hoop hem terug te krijgen met een 105N/mm veer :+

*update*

ontvangen en weer gemonteerd :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de SP afgemaakt, underslung achterrem gemonteerd en de zwarte kuipbouten set van Pro Bolt gemonteerd. De snelsluiters van de zijkuipen heb ik zwart gespoten, deze zaten niet in de set, maar het ziet er allemaal weer fris uit.
full

full
 
Ziet er weer prachtig uit GB!
Maar had ik ook wel verwacht van een perfectionist zoals jij, ;)
Vandaag bericht gehad van FzRene, het spuitwerk van de Z650 is volgend weekend klaar!
Voorproefje:
full

:W
 
De 1000km beurt na de complete revisie en opboren blok.

Wat fijn om vol gas te gaan nu
 
Laatst bewerkt:
Gisteren alle dooie muggen en vliegen van mijn motor afgewassen. Motorklusmiddagje met m'n pa in de achtertuin :t
Bij die van hem de olie en oliefilter verwisseld en de remvloeistof voor en achter vervangen. Moesten één zo'n remvloeistofreservoirschroefje uitboren, maar was goed te doen in het zonnetje, muziekje en een potje bier er bij. Lekker bezig geweest.
 
Laatst bewerkt:
Uitlaat weer netjes gemaakt met twee lagen anti-roest primer en twee lagen hittebestendige zwarte verf.
Daarnaast het kleppendekselpakking vervangen. Nu geen olielekkage meer dus dan heeft de volgende eigenaar een nette motor als ik hem binnenkort te koop zet. (GS500)
 
klinkt goed!

Ik heb vandaag mijn carburateurs weer terug in de motor gezet. Binnenkort de rest even aansluiten en tanken. :P
 
Radiator terug gemonteerd, samen met een nieuwe watertube (hopelijk is de lekkage nu opgelost) en nieuwe koelvloeistof op het systeem gedaan.
 
Dankzij recent overwonnen boor-angst muuranker geplaatst in bakstenen muurtje.
Beetje broze steen allemaal dus gaatjes maar preventief opgevuld met zo'n spuitje 2 componenten instant cement. Dikke kwak in midden van de metalen plaat ook. Mocht ik toch te para zijn over mijn kluswerk misschien ook nog keer paar zakken cement ingraven met grondanker voor het voorwiel ter zijnder tijd.
 
Dankzij recent overwonnen boor-angst muuranker geplaatst in bakstenen muurtje.
Beetje broze steen allemaal dus gaatjes maar preventief opgevuld met zo'n spuitje 2 componenten instant cement. Dikke kwak in midden van de metalen plaat ook. Mocht ik toch te para zijn over mijn kluswerk misschien ook nog keer paar zakken cement ingraven met grondanker voor het voorwiel ter zijnder tijd.

Haha dat klinkt alsof het echt goed vast zit. Als ze nu de motor stelen, mis je ook gelijk een stuk uit je gevel😂
 
Resize_of_IMG_0029.jpg


Resize_of_IMG_0030.jpg


Vandaag een poging gedaan om een navigatie op de motor te zetten..
Goed gelukt , heb er een stuk mee gereden op gewoon gewoon asfalt maar ook op een stuiterende klinkerweg : het ding blijft zitten..
Moet alleen nog even zien hoe ik 'm van spanning ga voorzien zodat 'ie niet op de batterij hoeft te werken.
 
Vandaag maar even de ketting schoongemaakt alvorens ‘m in te vetten en ook gelijk het voortandwiel meegepakt. Erg smerig maar met wat lampenolie en zwarte dasty alles naar werkbare staat gekregen :)

SgoGD7O.jpg


2FyqhnP.jpg


Ook nog de bekabeling onder de tank wat geordend nadat ik een nieuwe toeter had gemonteerd. Was een zooitje, nu een geordend zooitje.

qHS131v.jpg


En daarna nog volgetankt met V-Power om ‘r even te verwennen :9
 
Vandaag de kettingverstellers met bobbins binnengekregen en gemonteerd voor op de MT van moeders de vrouw.
Ideaal voor het cleanen en smeren van de ketting :)
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan